بررسی مانیتور Xeneon Flex کورسیر؛ تخت یا خمیده به انتخاب شما

corsair xeneon dislay flat edition 65508e9aac3634182f48bdb0

تولیدکنندگان محتوا، گرافیست‌ها، تدوینگرها و تریدرها جزو افرادی هستند که می‌توانند بیشترین بهره را از مانیتور کورسیر ببرند؛ چراکه دیگر به ستاپ‌های چندمانیتوری نیازی نخواهند داشت و تمام محتوا و پنجره‌های مدنظرشان را روی همین مانیتور عریض می‌توانند مدیریت کنند.

وضوح WQHD یا ۱۴۴۰ در ۳۴۴۰ پیکسل روی ابعاد ۴۵ اینچ، تراکم پیکسلی ۸۳ پیکسل‌براینچ را به‌دست می‌دهد که به‌خصوص در فواصل نزدیک چندان خوشایند نیست؛ اما در‌صورتی‌که فاصله‌ مناسب را از مانیتور داشته باشید، اذیتتان نخواهد کرد.

کورسیر زنیون فلکس قابلیت خم‌شدن را مدیون پنل OLED است. پنل‌های OLED از نوعی بستر خاص در بطن خود استفاده می‌کنند که به آن‌ها اجازه‌ خم‌شدن می‌دهد. بااینکه پنل‌های OLED عموماً شفاف هستند و بازتاب محیط را به‌راحتی روی خود نشان می‌دهند، کورسیر برای زنیون فلکس از روکش مات استفاده کرده و به‌نوعی روند متداول را زیر پا گذاشته است.

اگر بررسی‌های زومیت را دنبال کرده باشید، طبعاً با ویژگی‌های پنل OLED به‌خوبی آشنا هستید؛ اما شاید بد نباشد این‌جا هم اندکی درباره‌شان صحبت کنیم. روشنایی پنل‌های OLED از تک‌تک پیکسل‌های تعبیه‌شده تأمین می‌شود تا بتواند عمیق‌ترین رنگ مشکی و بیشترین کنتراست را درمقایسه‌با انواع دیگر پنل ارائه کند. رنگ‌هایی که در پنل‌های OLED می‌بینید، نیز بسیار زنده و شفاف‌تر هستند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.