بررسی مانیتور گیمینگ کولر مستر Cooler Master GM27-FFS

مقدمه: مانیتور‌های فول اچ دی ۱۰۸۰p همچنان جزو پر فروش ترین مانیتورها در سراسر جهان به شمار می‌آیند. نیاز به سخت افزار نه چندان قدرتمند، و سازگاری بالا با کلیه بازی‌های جدید و قدیم، از جمله دلایلی است که دقت ۱۰۸۰p را به محبوب ترین رزلوشن برای کاربران تبدیل کرده است.

امروز به بررسی مانیتور کولر مستر Cooler Master GM27-FFS می‌پردازیم. این مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچ، مجهز به پنلی با نرخ به روز رسانی ۱۶۵ هرتزی است. این نمایشگر از نوع IPS پر سرعت بوده و زمان پاسخدهی آن فقط نیم میلی ثانیه است.

حداکثر شدت نور آن ۲۵۰cd/m2 است و از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند. از جمله دیگر خصوصیات این مانیتور می‌توان به پشتیبانی از Free Sync و سازگاری با G-Sync اشاره کرد. همراه ما باشید با این بررسی.

بررسی مانیتور GM27-FFS کولر مستر:

توضیحات
پارت نامبر CMI-GM27-FFS
ابعاد پنل ۲۷ اینچ
نوع نور پس زمینه / نوع پنل AHVA 8bit (Ultra Speed IPS)
سطح نمایشگر مات
وضوح حقیقی ۱۹۲۰ x 1080p
اشباع رنگ ۹۰ درصد طیف رنگی DCI P3
حداکثر روشنایی ۲۵۰ کاندلا بر متر
حداکثر کنتراست ۱۰۰۰
زاویه دید ۱۷۸ درجه افقی/ ۱۷۸ درجه عمودی
رنگ‌های نمایشگر ۸ بیت
زمان پاسخ دهی ۰.۵ میلی ثانیه
HDR HDR10
نرخ نوسازی (حداکثر) ۱۶۵ هرتز
G-Sync سطح سازگاری
Free Sync سطح سازگاری
Adaptive Sync پشتیبانی کامل
فناوری‌های محافظت از چشم
Flicker Free/Low Blue Light
دارد
امکانات اضافی
درگاه ورودی تصویر دو عدد HDMI 2.0 یک عدد Display Port 1.2
درگاه‌های اضافی خروجی هدفون
وزن خالص ۴.۲ کیلوگرم
اقلام همراه کابل برق / کابل HDMI / کابل DP

مانیتور گیمینگ GM27-FFS  کولر مستر از دقت FHD پشتیبانی می‌کند. این مانیتور از نوع Flat و صفحه آن مات و ضد انعکاس است. پنل نمایشگر از نوع IPS AHVA فوق العاده باریک با حداکثر نسبت نمایشگر به بدنه ساخته شده است.

Cooler Master 01

پشتیبانی از استاندارد نصب پایه Vesa، پوشش ۹۰ درصدی طیف رنگی DCI P3 از جمله دیگر خصوصیات این مانیتور با کیفیت و همه فن حریف از کولر مستر است.

از نظر سیستم‌های محافظتی از چشم، می‌توان به سیستم Low Blue Light و Anti-Flicker اشاره کرد.

این مانتیور مجهز به Adaptive Sync است، بدین معنا که از هر دو استاندارد Free-Sync و G-Sync در سطح سازگاری پشتیبانی می‌کند.

Cooler Master 02

از نظر ابعاد، طول این مانیتور ۶۱.۶ سانتیمتر و عرض آن ۳۶.۴ سانتیمتر است.

ویژگی‌های سخت افزاری:

Cooler Master 03

جعبه مانیتور ساده و به رنگ زرد کارتنی است. مشخصات اصلی مانیتور بر روی جعبه در کنار اسم مدل آن آمده است. پنل سریع IPS و سیستم شخصی سازی ۶ محوره رنگی از  جمله مهمترین خصوصیاتی که بر روی جعبه خودنمایی میکند.

Cooler Master 04

وسایل همراه مانیتور شامل موارد زیر است:

  • آداپتور
  • کابل برق
  • کابل HDMI
  • کابل Display Port
  • راهنمای نصب
Cooler Master 05

به وقت خاموشی پنل تمام مشکی است و نمایی حرفه ای دارد. ظاهر کلی مانیتور کمی‌ اقتصادی است اما خوشکلی‌های خودش را دارد.

Cooler Master 06

پایه پلاستیکی است اما استحکام قابل قبولی دارد و بر روی میز وزن مانیتور را تحمل می‌کند.

Cooler Master 07

تنها بخش زینتی مانیتور آرم شش ضلعی بنفش رنگ کولر مستر است که در پایین فریم خود نمایی می‌کند.

Cooler Master 08

در پشت مانیتور، مولفه خاصی دیده نمی‌شود. به نوعی کولر مستر تلاش کرده است، طراحی پشت به گونه ای باشد که نه زیاد گیمینگ به نظر آید و نه زیاد ساده.

خوشبختانه این مانیتور با استاندارد VESA سازگار است و شما می‌توانید از هر پایه ثالثی که با استاندارد VESA سازگار باشد برای این مانیتور استفاده کنید.

Cooler Master 09

در پشت مانیتور، دریچه‌هایی برای گردش هوا و خنک سازی پنل در نظر گرفته شده است.

Cooler Master 10

از بابت اتصالات ورودی از راست سوکت برق، دو درگاه Display Port 1.4، دو درگاه HDMI 2.1 و خروجی هدفون برای بهره گیری از صدای HDMI قرار دارد.

Cooler Master 11

دکمه روشن و خاموش و همچنین راکر تنظیمات مانیتور نیز در پشت مانیتور قرار دارد.

Cooler Master 12

این هم تصویری از برچسب مشخصات.

سیستم تست:

بررسی:

به جهت بررسی مانیتور را با کابل Display Port به سیستم تست متصل کردیم. تصویر دریافتی عالی است، ابتدا تصور کردیم شدت نور کم باشد، اما همه چیز به اندازه، شفاف و پر نور بود.

Cooler Master 13

رنگ ۸ بیتی، با پوشش ۹۰ درصدی DCI-P3 این امکان را به کاربر می‌دهد تا تصویری فوق العاده زیبا و کاربردی را هم برای گیمینگ  و هم برای کار با نرم افزار‌های طراحی در اختیار داشته باشد.

Cooler Master 14

حاشیه فوق العاده باریک این مانیتور، آن را به یک گزینه ایده آل برای ست آپ‌های ۳ مانیتور تبدیل کرده است. کنتراست تصویر کافی و دلنشین است.

مانیتور مجهز به تنظیمات ۶ محوره برای شخصی سازی رنگ است. همچنین پروفایل‌های تصویری فوق العاده به کاربر کمک میکند تنظیمات مانیتور را بر اساس شرایط کاری دلخواه خود ست کند.

Cooler Master 15

شدت نور عالی است و رنگ مشکی هم به خوبی نمایش داده می‌شود، زاویه دید بسیار مطلوب است و از هر سمتی به مانیتور نگاه کنید از کیفیت نمایش بخش‌های مشکی کاسته نمی‌شود و تصویر لذت بخش است.

Cooler Master 16

کمی ‌IPS glow به صورت نا محسوس در گوشه‌های پنل دیده می‌شود که کاملا طبیعی است. این موضوع با متعادل ساختن نور و تغییر پروفایل‌های تصویری کاملا ناپدید می‌شود.

Cooler Master 17

مانیتور GM27-FFS  کولر مستر در زمینه گیمینگ کاملا مجهز است. در کنار هرتز بالا و زمان تاخیر پایین، کاربر می‌تواند پروفایل‌های پیش فرض آن شامل حالت‌های، Standard، Game1، TEXT، Movie، RTS، Text، sRGB، FPS، و Game2 است.

مانیتور GM27-FFS  کولر مستر مجهز به پنل IPS فوق سریع با زمان پاسخ دهی بسیار سریع ۰.۵ms است تا به هیچ وجه کمترین تاخیری در نمایش تصاویر را مشاهده نکنید. تصاویر متحرک به نمایش در آمده کاملا شارپ و بدون محو شدگی هستند، که ویژگی کاملا مناسبی برای بازی‌های شوتر و سریع است.

Cooler Master 18

این مانیتور مجهز به استاندارد HDR10 به مفهوم پشتیبانی از HDR در سطح پایه است، که توسط دو کنسول Xbox و PlayStation نیز ارائه شده و توسط این مانیتور پشتیبانی می‌شود.

Cooler Master 20

در بخش وضوع نوشتار، عملکرد مانیتور GM27-FFS  کولر مستر قابل قبول ارزیابی می شود.

نتیجه گیری:

قیمت مانیتور در ایران بشدت بالا رفته است و در این بین، انتخاب‌های خوب اکثرا قیمتی بالای ۱۰ میلیون تومان دارند. در این رنج قیمتی، با رقبایی از ایسوس، گیگابایت، LG و سامسونگ، این مانیتور از مشخصات بهتری برخوردار است و پنل با کیفیت آن، تصاویر را به خوبی و زیبایی هرچه تمام تر نمایش می‌دهد.

اگرچه سایز ۲۷ اینچ برای دقت FHD کمی‌بزرگ است و این موضوع باعث میشود پیکسل‌ها بزرگتر باشند، اما، مدیریت رنگ پنل، و همچنین امکانات جانبی خوبی که کولر مستر در ساخت این مانیتور به کار برده است، باعث شده بزرگی پیکسل‌ها به چشم نیاد.

در بازی‌ها، کانتر، بتلفیلد و وارزون با وضوح و شفافیت عالی پلی شد و عملکرد سریع این مانیتور به ما کمک کرد عکس العمل مناسب و به موقعی در برابر حریفان نشان دهیم.

دقت ۱۰۸۰p باعث شد اغلب بازی‌ها را با فریم بالا و روان بتوانیم با کارت گرافیک RTX 3060 Ti بازی کنیم. تصاویر بدون پاره گی و روان بودند شدت نور مانیتور مناسب است و البته به عنوان مانیتوری که از HDR10 پشتیبانی می‌کند، این شدت نور تجربه زیادی را از HDR به جا نمی‌گذارد.

High Dynamic Range یا HDR باعث می‌شود شما کنترانست و دقت رنگ بهتری را در کنار رنگ‌هایی زنده‌تر در مقایسه با نمایشگرهای Standard Dynamic Range یا SDR تجربه کنید. در همین راستا HDR توجه بسیاری از اپلیکیشن‌ها شامل بازی، فیلم و خلق محتوای چند رسانه‌ای را به خود جلب کرده و هدف اینجاست که چشم انسان تصویر را به واقعی‌ترین شکل ممکن مشاهده کند. اما HDR واقعی نیاز به شدت نوری بیش از ۴۰۰nit دارد که این مانیتور فاقد این شدت از نور پس زمینه است.

مانیتور GM27-FFS  کولر مستر از پنل IPS با ترکیب رنگی ۸ بیتی استفاده می‌کند. هر چه پنل طیف رنگی بالاتری را پشتیبانی کند، محدوده رنگی می‌تواند به نمایش بگذار بیشتر خواهد بود. طیف رنگی DCI-P3 یک فضای رنگی RGB معمول برای فیلم‌های دیجیتال است که از صنعت فیلم ایالات متحده بوجود آمده است. در مقایسه با sRGB این طیف رنگی رنگ‌های قرمز و سبز بیشتری را پشتیبانی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا رنگ‌های واقعی بیشتری را مشاهده کنند. این مانیتور از سطح ۹۰% برای DCI-P3 و سطح ۱۲۰% استاندارد sRGB پشتیبانی میکند، بنابراین دوستانی که از مانیتور برای ادیت ویدیو و تصویر استفاده میکنند، می‌توانند از آن برای انجام پروژه‌های خود به خوبی بهره بگیرند کنند.

مانیتور GM27-FFS  کولر مستر یک نمایشگر همه فن حریف با تمرکز امکانات برای گیمینگ است که می‌تواند یک گزینه ایده آل برای گیمر‌ها و طراحان نیمه حرفه ای محسوب می‌شود. این مانیتور، با صفحه بزرگ ۲۷ اینچی و نسبت طول و عرض ۱۶:۹، نرخ به روز رسانی ۱۶۵ هرتزی و زمان تاخیر بسیار کم، تمام آن چیزی است که هر گیمری به آن نیاز دارد.

نمایشگر GM27-FFS  کولر مستر از دو فن آوری Low Blue Light و Flicker-Free پشتیبانی کامل می‌کند. به لطف این دو فن آوری، نور آبی مضر برای چشم کمتر از نمایشگر متصاعد می‌شود. همچنین، نمایش بدون پرش تصویر به آسودگی و عدم خستگی چشم در طولانی مدت کمک خواهد کرد.

مانیتور گیمینگ GM27-FFS  کولر مستر در بازار‌های جهانی به قیمت حدود ۲۳۰ دلار  و در بازار ایران به قیمت حدودی ۱۲ میلیون تومان با ضمانت ۳ ساله آواژنگ عرضه می‌شود. در مجموع از این مانیتور و عملکرد آن رضایت داریم و در پایان نشان منتخب گیمر‌ها را به آن اهدا می‌کنیم.

Cooler Master 19
مزایا:

  • پنل IPS
  • مناسب گیمینگ
  • رنگها زنده و شفاف
  • وسایل همراه کامل
  • ۳ سال ضمانت آواژنگ
  • امکانات تصویری مناسب
  • دارای استاندارد HDR10
  • نرخ به روز رسانی ۱۶۵ هرتز
  • زمان تاخیر نیم میلی ثانیه ای
  • سازگاری با Free Sync و G-Sync
معایب:

  • پایه مانیتور تقریبا ثابت است و صرفا کمی‌ بالا و پایین حرکت می‌کند. خوشبختانه به دلیل پشتیبانی از VESA امکان تهیه پایه جداگانه وجود دارد.
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

  • مانیتور گیمینگ GM27-FFS  کولر مستر یک گزینه حرفه ای برای گیمرها با بودجه ی محدود است.

۸.۸امتیاز۹پرفورمنس گیمینگ۸.۸امکانات۸طراحی ظاهری۹کیفیت تصویر۹ارزش خرید

دیگر بررسی‌های مرتبط با برند کولر مستر:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.