بررسی لپ‌تاپ Katana 15 ام‌اس‌آی؛ خوش‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ بازار؟

msi katana 15 display 64746890e3555704d4026cd6

لپ‌تاپ‌های گیمینگ در ذهنمان با گران‌قیمت و دست‌نیافتنی مترادف شده‌اند که البته چندان بی‌راه هم نیست؛ اما همانند دنیای گوشی‌های هوشمند، در میان لپ‌تاپ‌ها نیز دسته‌بندی‌هایی با برچسب میان‌رده و پرچمدار وجود دارد.

لپ‌تاپ Katana 15 که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم به‌تازگی با پردازنده‌ی نسل سیزدهمی اینتل و گرافیک سری RTX 40 به‌روز شده است و در بازه‌ی قیمتی خود، سخت‌افزاری قدرتمند را ارائه می‌کند که به‌نظر می‌رسد برای کارهای حرفه‌ای و گیمینگ ۱۰۸۰p گزینه‌ای مناسب باشد.

لپ‌تاپ گیمینگ Katana 15 از پردازنده‌ی Core i7-13620H اینتل به‌همراه ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD از نوع NVMe PCIe Gen4 در کنار پردازنده‌ی گرافیکی RTX 4060 استفاده می‌کند. به‌گفته MSI توان مصرفی گرافیک می‌تواند تا ۱۰۵ وات افزایش پیدا کند که تنها ۱۰ وات از حداکثر عدد اعلام‌شده از سوی انویدیا کمتر خواهد بود. باوجود ویژگی Dynamic Boost امکان افزایش توان مصرفی از ۱۵ تا ۲۵ وات دیگر وجود خواهد داشت.

ام‌اس‌آی برای لپ‌تاپ میان‌رده‌ی خود برچسب قیمتی ۱۴۰۰ دلار را درنظر گرفته است که معادل ریالی آن در بازار ایران برابر با ۸۰ میلیون تومان خواهد بود. با نگاهی به مدل‌های موجود در این بازه‌ی قیمتی، متوجه خواهید شد که با یکی از ارزان‌قیمت‌ترین مدل‌های مجهز به پردازنده‌ی نسل سیزدهمی اینتل و گرافیک سری RTX 40 انویدیا طرف هستیم.

طراحی و کیفیت ساخت Katana 15 ام‌اس‌آی

ام‌اس‌آی سعی کرده تا طراحی Katana 15 بازتاب‌دهنده‌ی گیمینگ‌بودن آن باشد؛ اما نبود نورپردازی RGB در بدنه تا حدی محصول نهایی را از هدف تایوانی‌ها دور کرده است. ازطرفی استفاده از خطوط و المان‌های غیرضروری مانند شِمایی از «پیچ» در بدنه، طراحی دستگاه را کمی به‌سمت ازمدافتادگی و قدیمی شدن سوق می‌دهد.

اگر دست خود را به‌روی سطح بدنه بکشید به‌کلی نظرتان درباره بدنه عوض خواهد شد و حتی استفاده از پلاستیک را نیز فراموش خواهید کرد؛ چراکه سطح صاف و صیقلی آن بیشتر از پلاسیک، جنس آلومینیوم را در ذهن تداعی می‌کند. متاسفانه این حس خوب چندان دوام ندارد و در بخش‌هایی چون کیبورد و نمایشگر، سستی‌هایی دیده می‌شود که از تبعات استفاده از پلاستیک در ساختار بدنه است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.