بررسی قوانین هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا و احتمال محدودیت ChatGPT

کمیسیونر بازار داخلی اتحادیه اروپا به تازگی از احتمال تصویب قوانین جدیدی برای هوش مصنوعی خبر داد و احتمال می‌رود که تصمیم احتمالی این اتحادیه بر استفاده از ChatGPT نیز تاثیر بگذارد. اقدام احتمالی این نهاد در راستای اطمینان دادن به مردم برای استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته عنوان شده است.

Breton Thierry کمیسیونر این اتحادیه فکر می‌کند که سیستم‌های هوش مصنوعی نیاز به مقررات دارند و استانداردسازی جهانی نیز در این رابطه پیشنهاد شده است. این همان چیزی که این سازمان در بروکسل در مورد آن بحث می‌کند. برتون در ادامه گفت که اتحادیه اروپا اکنون با شورای اتحادیه و پارلمان اروپا برای شفاف سازی بیشتر در قوانین و مقررات مربوط به هوش مصنوعی همکاری خواهد کرد.

او در ادامه بیان کرد که باید به مردم اطلاع داده شود که آن‌ها با یک ربات سروکار دارند و نه انسان و شفافیت نیز در این خصوص به دلیل جلوگیری از ارائه اطلاعات نادرست و تعصب گونه نیز لازم عنوان شده است. اتحادیه اروپا مدت‌هاست بر روی قوانین و مقرات جدید هوش مصنوعی کار می‌کند و هدف اصلی در این رابطه ایجاد تعادل میان مزایا و معایب هوش مصنوعی در رابطه با حقوق اولیه انسان‌ها و حریم خصوصی آن‌ها عنوان شده است.

اتحادیه اروپا ChatGPT

با این حال کار اتحادیه اروپا آسان نیست و قوانین احتمالی باید طیف گسترده‌ای از برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را پوشش دهد. علاوه بر این به دلیل پیشرفت‌های سریع و سالانه در این زمینه بروزرسانی و تطبیق قوانین نیز یکی دیگر از مشکلات احتمالی پیش رو خواهد بود.

با این حال اتحادیه اروپا قدرت مسدود کردن ChatGPT را ندارد و به دلیل استقبال زیاد از این پلفترم نیز انجام این کار از لحاظ سیاسی برای نمایندگان این اتحادیه مناسب نخواهد بود. بلاک کردن کامل ChatGPT نیز در قوانین و مقررات اتحادیه اروپا وجود ندارد و این در حالی است که برخی قوانین مربوط به حریم خصوصی و استفاده از دیتاهای شخصی کاربران شاید در آینده شامل ChatGPT نیز شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.