بررسی شیائومی ۱۳T و ۱۳T Pro؛ اقتصادی و پرفروغ

xiaomi 13t pro back panel 65733b7ebd53aef712f8a563

دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی IMX 707 سونی در پس لنز عریض با گشودگی دیافراگم f/1.9 و فاصله‌ی کانونی ۲۴ میلی‌متر قرار دارد. لنز دوربین به لرزشگیر اپتیکال ۷ سطحی مجهز شده است. سنسور دوربین از فیلتر رنگی Quad-Bayer برای ثبت عکس‌ها استفاده می‌کند؛ بنابراین عکس‌ها در حالت پیش‌فرض با رزولوشن ۱۲٫۵ مگاپیکسل به‌ثبت می‌رسند.

دوربین اولتراواید از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی OmniVision OV13B به‌همراه لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. دوربین اولتراواید قابلیت عکاسی ماکرو را در اختیار قرار نمی‌دهد.

دوربین تله‌فوتو نیز با تکیه بر حسگر ۵۰ مگاپیکسلی OmniVision OV50D و لنزی که گشودگی دیافراگم f/1.9 را در اختیار قرار می‌دهد،‌ عکس‌هایی با زوم اپتیکال ۲ برابری به‌ثبت می‌رساند. حسگر دوربین تله‌فوتو نیز از فیلتر رنگی Quad-Bayer استفاده می‌کند تا عکس‌ها را با وضوح ۱۲٫۵ مگاپیکسل به‌ثبت برساند.

شیائومی ۱۳ تی و ۱۳ تی پرو قابلیت فیلم‌برداری ۴K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه را در اختیار قرار می‌دهند. البته با ۱۳T Pro می‌توان ویدیوی ۴K با ۲۴ و ۶۰ فریم‌برثانیه و ۸K با ۲۴ فریم‌برثانیه نیز ضبط کرد.

به‌لطف همکاری با لایکا، در حین عکاسی می‌توانید از فیلترهای رنگی و اختصاصی لایکا روی عکس‌هایتان استفاده کنید که در قالب نرم‌افزار دوربین در اختیارتان قرار می‌گیرد. وقتی برای اولین بار اپ دوربین را باز می‌کنید، از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید با مُد رنگی Leica Vibrant (حالت پیش‌فرض) عکاسی کنید یا در حالت Leica Authentic (بالاترین دقت رنگی). پس از گذر از پروسه‌ی تنظیمات ابتدایی اپ دوربین، می‌توانید در هر زمان و به دلخواه بین دو حالت مذکور جابه‌جا شوید.

ما تمام عکس‌ها را در حالت Leica Authentic به‌ثبت رساندیم تا بتوانیم خروجی دوربین‌ها را در نزدیک‌ترین حالت به واقعیت دریافت کنیم. در نور روز، عکس‌های ۱۳ تی و ۱۳ تی پرو جزئیات و گستره‌ی دینامیکی رضایت‌بخشی دارند، اما عکس‌های ۱۳T به شکل محسوسی با تناژ زرد به‌ثبت می‌رسند و گرم‌تر هستند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.