بررسی شیائومی پد ۶S پرو؛ آیپد پروی اقتصادی

xiaomi pad 6s pro display 66128fd0bd4454ff2d89b430

همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید، بر خلاف گفته‌ی شیائومی مبنی بر حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیتی نمایشگر، در تست‌های زومیت حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش پد ۶S پرو در حالت HDR حدود ۷۸۰ نیت به دست آمده است. هرچند در شرایط عادی، روشنایی صفحه مشکل‌ساز نیست، اما در زمان پخش ویدیو و یا کار کردن با دستگاه زیر نور آفتاب، باید این نکته را مدنظر قرار داد.

در طرف مقابل، دقت صفحه‌نمایش شیائومی پد ۶S پرو را باید یکی از نقاط قوت این تبلت به حساب آورد. پوشش بیش از ۹۹ درصدی فضای رنگی sRGB و نزدیک به ۹۸ درصدی فضای رنگی DCI-P3 و خطای کمتر از ۵ درصد در هر دو حالت نشانگر تولید رنگ‌های دقیق در این نمایشگر هستند که باز هم برای علاقمندان به مشاهده محتواهای ویدیویی نکته‌ای مثبت خواهد بود.

دیگر نکته قابل توجه درباره نمایشگر، قابلیت تنظیم دما و روشنایی صفحه بر اساس شرایط محیطی است که باعث می‌شود تبلت به گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به مطالعه تبدیل شود.

باوجود عملکرد فنی قابل قبول نمایشگر در پد ۶S پرو، به نظر می‌رسد که فاصله‌ی شیشه‌ی محافظ نمایشگر از پنل اندکی زیاد باشد؛ به‌همین دلیل، در حاشیه‌های صفحه، کمی سایه دیده می‌شود. در صورتی که چشمان تیزبینی داشته باشید، ممکن است چنین موضوعی حین کار با تبلت روی اعصابتان برود.

تراشه؛ برگ برنده پد ۶S پرو

بر خلاف سامسونگ که برای نماینده‌اش در این بازه‌ی قیمتی، از چیپست ناامیدکننده Exynos 1380 استفاده کرده، شیائومی به سراغ رقیب قدرتمندتری برای به چالش کشیدن آیپد ایر مجهز به چیپ‌ست M1 رفته است. تراشه‌ی SD 8 Gen 2 مغز متفکر شیائومی پد ۶S پرو است که به راحتی می‌تواند تبلت چینی‌ها را به ابزاری برای به انجام رساندن هر تسکی با هر سطحی از پیچیدگی و توان فنی مورد نیاز تبدیل کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.