بررسی روتر نتربیت مدل NWR–M920

امروزه اینترنت یکی از مهم‌ترین ارکان زندگی ما محسوب می‌شود. اکثر فعالیت‌های روزانه ما، به اینترنت نیاز دارد. همچنین فعالیت‌هایی مانند گیمینگ، تولید محتوا، استریمینگ و… نیازمند دسترسی به اینترنت قدرتمند و باکیفیت دارد. برای دسترسی به اینترنت باکیفیت و پایدار علاوه تهیه خدمات ISP، نیازمند تجهیزات سخت افزاری مناسب هستید. روترهای وایرلس برای انتشار اینترنت درمحیط‌های کوچک مناسب هستند.

<!–

–>

با افزایش محبوبیت بازی‌های آنلاین، گیمرهای بیشتری روزانه وقت خود را صرف انجام بازی‌های چند نفره می‌کنند. همچنین اینترنت یکی از اصلی‌ترین نیازمندی‌های قشر گیمر محسوب می‌شود. از این رو در این سری از بررسی‌های ویجیاتو به روتر نتربیت مدل NWR–M920 نگاهی خواهیم داشت. لازم به ذکر است که این محصول توسط مجموعه‌ی آونگ در اختیار ویجیاتو قرار گرفته است.


جعبه گشایی روتر نتربیت مدل NWR–M920

روتر بی‌سیم نتربیت NWR–M920 با یک بسته‌بندی قرمز رنگ و شیک عرضه می‌شود. علاوه‌ بر تصویر محصول روی بسته‌بندی، اطلاعاتی از ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری محصول ذکر شده است. همچنین برچسب گارانتی سه‌ ساله آونگ، روی پوشش مقوایی روتر قابل مشاهده است.

تصویر محتویات مودم نتربیت مدل NWR–M920تصویر محتویات مودم نتربیت مدل NWR–M920

با باز کردن بسته‌بندی محصول به یک دفترچه راهنما به زبان فارسی، آداپتور برق، کابل LAN Rj 45 و روتر نتربیت قابل دسترسی است. در نگاه اول طراحی تماما مشکی و پلاستیکی این محصول بسیار چشم نواز است. همچنین زیر بدنه آن، مشخصات این روتر نوشته شده. در آخر این مودم درگاهی برای اتصال خط تلفن ندارد و تنها از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند.


مشخصات فنی مودم نتربیت مدل NWR–M920

اول از همه باید نگاهی به مشخصات سخت افزاری این محصول داشته باشیم. روتر نتربیت مدل NWR–M920 با ابعادی حدود ۱۸ × ۱۱۵ × ۱۹۲ میلی‌متر عرضه می‌شود. همچنین دمای عملیاتی این محصول بین ۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد قرار دارد. این محصول از ۴ آنتن قدرتمند با توان ۵ dBi بهره‌ می‌برد.

تصویری از مودم نتربیت مدل NWR–M920تصویری از مودم نتربیت مدل NWR–M920

قسمت جلویی روتر از نشانگرهای LED به منظور مشخص کردن وضعیت سرویس‌ها استفاده می‌کند. این نشانگرها شامل LED اینترنت، LAN Ports ،WLAN ،Wi-Fi ،WPS و پاور هستند. همچنین در قسمت پشتی این محصول شاهد پورت‌های اتصال LAN و سه کلید برای پاور، ریست و WPS قرار دارد.

ابعاد ۱۸ × ۱۱۵ × ۱۹۲ میلی متر
تکنولوژی و سرعت بی‌سیم ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه در باند فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز
باند(ها) ۲.۴ گیگاهرتز
پردازنده RLT8197FH-VG5-CG+Marvell 1802S
رابط‌ها شیار سیم‌کارت، پورت RJ-45 LAN، پورت RJ-45 WAN/LAN، اتصال بی‌سیم (Wi-Fi)
استانداردهای IEEE IEEE 802.11n
آنتن خارجی چهار عدد / دو آنتن خارجی LTE و دو آنتن خارجی WiFi
پورت‌ها ۴ عدد تعداد پورت RJ-45
نشانگر LED LAN Ports, Power, WAN, Wi-Fi, WPS
کلیدها کلید WPS / کلید RESET / کلید پاور
منبع تغذیه ۱.۰ آمپر و آداپتور با خروجی ۱۲ وات DC
حافظه داخلی ۸ مگابایت
نوع حافظه رم ۱۶ بیت DDR2 SDRAM

روتر نتربیت مدل NWR–M920 مجهز به پردازنده قدرتمند RLT۸۱۹۷FH-VG۵-CG+Marvell ۱۸۰۲S با فرکانس پردازنده ۱ گیگاهرتز است. همچنین این پردازنده از استاندارد بی‌سیم ۸۰۲.۱۱n پشتیبانی می‌کند. این استانداردها امکان دستیابی به حداکثر ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت انتقال را برای برای باند ۲.۴ گیگاهرتزی ممکن می‌کنند.

تصویر پورت‌های مودم نتربیتتصویر پورت‌های مودم نتربیت

پورت‌های این محصول شامل ۳ عدد پورت LAN و یک پورت WAN با حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌شود. این پورت‌ها به‌ آسانی پاسخگوی کاربران خانگی هستند. اما لازم به ذکر است که این روتر وایرلس از پورت USB پشتیبانی نمی‌کند.


مشخصات نرم افزاری

روتر نتربیت مدل NWR–M920 به منظور تسهیل هرچه بیشتر رابط کاربری از سیستم عامل داخلی و رابط گرافیکی تحت بر وب بهره می‌برد. همچنین این مدل با اکثر سیستم‌ عامل‌های روز از جمله مک، ویندوز و توزیع‌های لینوکس سازگاری کامل دارد.

تصویری از نمای کناری مودمتصویری از نمای کناری مودم

رابط کاربری مبتنی بر وب این مودم، با استفاده از طراحی زیبا و سرراست برای تمام کاربران قابل استفاده است. از ویژگی‌های این مودم می‌توانیم، به قابلیت‌هایی مانند DHCP وSafe DNS اشاره کنیم. والدین با استفاده از ویژگی‌های این روتر قادر به بستن صفحات غیر مجاز هستند.

کاربران با دسترسی به رابط کاربری تحت بر وب این مودم، می‌توانند به آسانی روتر خود را مدیریت و پیکربندی کنند. با استفاده از قابلیت WPS کاربران قادر به برقراری اتصال بی‌سیم ایمن هستند. همچنین این مودم برای امنیت بیشتر از دسترسی محافظت شده Wi-Fi (WPA/WPA2/WPA3) نیز پشتیبانی می‌کند.

فایروال و امنیت Network Address Translation (NAT)
پروتکل TCP/IP IPv4 و IPv6
مدیریت و پیکربندی پیکربندی رابط کاربری گرافیکی مبتنی بر وب
قابلیت پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های ویندوز ۷، ۸، ۱۰ و ۱۱، مک، لینوکس

این محصول مجهز به امکاناتی مانند اولویت‌بندی هوشمند ترافیک، فایروال و سیستم امنیتی داخلی، سیستم کنترل والدین، تعریف شبکه‌ی مهمان و… است. همچنین از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به پشتیبانی از پروتکل‌های PPTP و L2TP اشاره کنیم.


نتیجه گیری

روتر نتربیت مدل NWR–M920 با ارائه شبکه بی‌سیم ۲.۴ گیگاهرتزی و سرعت دانلود تا سقف سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و بهره‌گیری از چهار آنتن خارجی ثابت با توان ۵ دسی بل و چهار پورت شبکه، محصولی کاملاً کاربردی برای محیط‌های کوچک و خانگی است.

با توجه به سخت‌افزار و قیمت، این روتر یکی از بهترین محصولات میان رده بازار است. این محصول با پشتیبانی از فناوری‌های نوآورانه، به‌آسانی پاسخگوی نیاز کاربران خانگی و گیمرها است. هچنین اگر به تعریف شبکه بی‌سیم ایمن و پایدار با راه‌اندازی سریع نیاز دارید، این مودم مناسب شما است.

شما می‌توانید روتر نتربیت مدل NWR–M920 را با ضمانت معتبر سه ساله آونگ و تضمین تعویض رایگان محصول در یکسال اول گارانتی، از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنید. این محصول توسط آونگ به بازار عرضه می‌شود.

آیا مودم نتربیت تنها با ویندوز سازگار است؟

خیر، این روتر با اکثر سیستم‌ عامل‌های روز از جمله مک، ویندوز و توزیع‌های لینوکس سازگاری کامل دارد.

مودم نتربیت چه پورت‌هایی دارد؟

پورت‌های این محصول شامل ۴ عدد پورت LAN و یک پورت WAN می‌شود.

مودم نتربیت چه‌ویژگی‌هایی دارد؟

این محصول مجهز به امکاناتی مانند اولویت‌بندی هوشمند ترافیک، فایروال و سیستم امنیتی داخلی، سیستم کنترل والدین، تعریف شبکه‌ی مهمان و… است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.