بررسی رابط‌کاربری One UI 6.1؛ کامل‌ترین پوسته اندروید

همه‌ی تغییرات ایجادشده در انیمیشن‌ها باعث شده است تا هنگام باز و بسته‌کردن سریع اپلیکیشن‌ها، مثل نسخه‌های قبلی رابط کاربری One UI، شاهد لگ و تأخیر نباشیم.

صفحه قفل و نمایشگر همیشه روشن جدید

صفحه‌ی قفل جدید در One UI 6.1 به شما امکان می‌دهد که بدون استفاده از افزونه‌های Good Lock، از ویجت‌های متنوع در Lock Screen استفاده کنید. رنگ این ویجت‌ها متناسب با رنگ تصویر پس زمینه تنظیم می‌شود و به‌طورکلی می‌توان گفت که طراحی آن‌ها بسیار شبیه‌به چیزی است که پیش‌‌تر در iOS دیده بودیم.

One UI 6.1 always on display settings
One UI 6.1 Lock Screen widgets

AOD یا نمایشگر همیشه روشن هم به‌لطف نمایشگر‌های جدید سری گلکسی S24 می‌تواند تصویر پس‌زمینه‌ی صفحه قفل را نمایش دهد که باز هم یک برداشت آزاد از AOD گوشی‌های آیفون است؛ البته بد نیست یادآوری کنیم که سامسونگ قبلاً در سری گوشی‌های گلکسی S8 با Infinity wallpaper‌های خود، قابلیتی مشابه چیزی که الان در One UI 6.1 می‌بینیم، توسعه داده بود.

تصاویر Super HDR در گالری و اینستاگرام

One Ui 6.1 super HDR option

پرچم‌داران جدید سامسونگ از قابلیت Super HDR پشتیبانی می‌کنند که با تنظیم روشنایی و کنتراست رنگ‌ها در قسمت‌های تیره و روشن، تصاویر چشم‌نوازی را در اختیار می‌گذارد. در One UI 6.1 می‌توان از قابلیت Super HDR حین نمایش تصاویر در گالری گوشی هم استفاده کرد. به‌علاوه با همکاری سامسونگ و اینستاگرام، اکنون گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ می‌توانند عکس‌های Super HDR را عیناً در اینستاگرام نیز آپلود کنند و به‌نمایش بگذارند.

درحال‌حاضر اطلاعات دقیقی در مورد فهرست دستگاه‌هایی که از Super HDR پشتیبانی می‌کنند، منتشر نشده؛ اما باتوجه به اینکه احتمالاً Super HDR بر پایه‌ی فرمت Ultra HDR گوگل توسعه داده شده است؛ می‌توان انتظار داشت که دستگاه‌های زیادی بتوانند این تصاویر را به‌نمایش بگذارند.

موتور پردازش تصویر سامسونگ در سایر اپلیکیشن‌ها

بعد از اپلیکیشن اینستاگرام که پشتیبانی از پردازش تصویر سامسونگ در One UI 4.1 به آن اضافه شد؛ اکنون نوبت به اپلیکیشن واتساپ، تیک‌تاک و اسنپ‌چت رسیده است تا از این پردازش‌ها پشتیبانی کنند؛ به‌علاوه در One UI 6.1 اپلیکیشن‌های یادشده از لرزش‌گیر حرفه‌ای حین فیلم‌برداری و قابلیت Nightography نیز پشتیبانی خواهند کرد.

حذف‌شدن ژست‌های ناوبری سامسونگ

سامسونگ در One UI 6.1، ژست‌های ناوبری نسبتاً قدیمی خود که قسمت پایین نمایشگر را به سه قسمت مجزا برای کلید های هوم، بازگشت و Recent تقسیم می‌کرد، حذف کرده؛ امکان مخفی‌کردن خط پایینی نمایشگر یا Gesture Hint در وان یو‌آی ۶.۱ حذف شده است؛ البته همچنان می‌توان از سه کلید سنتی اندروید استفاده کرد و همچنان امکان شخصی‌سازی گسترده‌ی قسمت ناوبری در Good Lock وجود دارد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.