بررسی بازی Terror at Oakheart

در جریان یکی از گشت و گذارهایم در استیم و پیدا کردن بازی‌های کوچکی که در هیاهو و سر و صدای بازی‌های بزرگ گم شده‌اند به صفحه جالبی رسیدم که یک بازی پیکسلی اسلشر را نشان می‌داد؛ یک بازی ساده به نام Terror at Oakheart که به تازگی عرضه شده و سازندگانش قبلا بازی‌های جالب دیگری در ژانر وحشت ساخته‌اند اما این یکی با سبک و سیاق پیکسلی بیشتر از بازی‌های دیگر جلب توجه می‌کرد و خوشحالم بگویم که بعد از ۲-۳ ساعت تجربه‌ی کامل بازی، انتظاراتم از آن کامل برآورده شد و نام استودیوی دیگری به نام Tainted Pact گوشه‌ی ذهنم ماند تا منتظر بازی‌های بعدیشان باشم.

<!–

–>

داستان بازی با تدی شروع می‌شود؛ دلقک بستنی‌فروشی که ماسک به صورت دارد و در میانه‌ی یک شب افسرده‌کننده، درگیر موجودی فرازمینی می‌شود و کنترل خود و اعمالش را از دست می‌دهد. تدی تبدیل به عروسکی می‌شود که باید به ارباب جدید خود خدمت کند و این ارباب چیزی نمی‌خواهد جز کشت و کشتار بی‌رحمانه. تدی سریعا تبدیل به قاتلی سریالی می‌شود و وحشت به دل اهالی اوک‌هارت می‌اندازد اما داستان پر است از کاراکترهای دیگری که یا طعمه هستند و یا شکارچی قاتل سریالی!

Terror at OakheartTerror at Oakheart

هشت مرحله در بازی طراحی شده (که مرحله اول را به رایگان از استیم می‌توانید دریافت و بازی کنید) و یک مینی‌گیم جالب هم پس از اتمام بازی در اختیار قرار می‌گیرد. جالب اینکه این مینی‌گیم با نام Mr Tops خودش پتانسیل تبدیل شدن به یک گیم کامل را داشت یا حتی می‌توانستند برخی از مراحل بازی که از نگاه تدی روایت می‌شد را با چنین سبکی نمایش داد. اما در هر صورت آنچه در تمام این مراحل دیده می‌شود پتانسیل بسیار زیادی در زمینه روایت، فضاسازی و اندکی هم طراحی مرحله است. راه‌روهای پیچ در پیچ بازی در عین اینکه به صورت دو بعدی طراحی شده‌اند اما قابلیت ایجاد معماهای بسیار جالب به سبک رزیدنت اویل‌های کلاسیک را دارند.

مدت زمان بازی

مدت زمان بازی: ۲ ساعت
تکمیل بازی: ۳ ساعت

اما ماموریت این بازی فقط یک اسلشر ترسناک هالیوودی بوده که ترس به جان مخاطب بیاندازد و نه بیشتر. به همین دلیل نمی‌توانید انتظار گیم‌پلی عمیقی هم داشته باشید. بیشتر زمانی که در بازی سپری می‌کنید مشغول پیدا کردن یک سری آیتم خاص هستید یا باید از نقطه A به نقطه B بروید. بعضی مراحل هم کمی اکشن می‌شوند و علاوه بر شلیک کردن، جاخالی دادن هم لازم است تا کشته نشوید. سیستم اینونتوری بازی هم نشان می‌دهد که این تیم بازی‌سازی دلش می‌خواسته بازی عمیق‌تری بسازد اما باید یک محصول کوچک را سریعا آماده می‌کرده تا درگیر پروژه‌های دیگرش شود.

توصیه می‌کنم حتما فصل اول بازی را از استیم دانلود و بازی کنید. شاید کمتر از ۲۰ دقیقه وقت شما را بگیرد اما تجربه جدیدی کسب خواهید کرد که بعد از آن باید تصمیم بگیرید می‌خواهید آن را ادامه بدهید یا نه. به نظر من ارزش ۲-۳ ساعت زمانتان را قطعا دارد.


خلاصه بگم که…

بازی Terror at Oakheart یک تجربه متفاوت است و از زمانی که برای آن می‌گذارید بسیار خوشحال خواهید شد. در انتها چیزی که به دست می‌آورید، یک فضاسازی بسیار قوی، گیم‌پلی ساده با اندک نشانه‌هایی از خلاقیت و روایت ترسناک نوستالژیکی است که شخصا برای من احساس امیدواری نسبت به آینده‌ی استودیو Tainted Pact به ارمغان آورد.

 بررسی بازی Terror at Oakheart بررسی بازی Terror at Oakheart

می‌خرمش…

به Terror at Oakheart مانند یک فیلم اسلشر دهه ۸۰ میلادی که پیکسلی شده و شما می‌توانید با آن تعامل داشته باشید نگاه کنید. گاهی اوقات در نقش شرور و قاتل داستان هستید و گاهی اوقات هم قرار است به بدترین شکل ممکن گرفتار و تکه تکه شوید! بازی گیم‌پلی عمیق و خاصی ندارد و در نیمه‌ی ابتدایی بازی فقط راه می‌روید اما امان از فضاسازی و موسیقی خوب بازی که بدجور آشوب به دلتان می‌اندازد.

 بررسی بازی Terror at Oakheart بررسی بازی Terror at Oakheart

نمی‌خرمش…

پس از اینکه بازی را تمام می‌کنید یک استیج اضافه به نام Mr Tops باز می‌شود که مرحله‌ای نیم‌ساعته به سبکی متفاوت است. مرحله‌ی Mr Tops از خود بازی اصلی که در ۸ چپتر تقریبا ۱۵ دقیقه‌ای روایت می‌شود گیم‌پلی عمیق‌تری دارد. Terror at Oakheart تعامل زیادی با گیمر برای تغییر سرنوشت شخصیت‌های بی‌گناه برقرار نمی‌کند و مدت زیادی باید فقط راه بروید و در مسیر شکارچی قرار بگیرید. باس فایت آخر بازی تنها قسمتی است که یک مقدار گیم‌پلی روان و درگیرکننده به شما ارائه می‌دهد.

 بررسی بازی Terror at Oakheart بررسی بازی Terror at Oakheart

  • امتیاز ویجیاتو۷۵
  • امتیاز کاربران

    ۰ ratings۰/۱۰

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.