بررسی آیپد پرو M2؛ جسمی پیر، قلبی تپنده و یک‌دنیا محدودیت

ipad pro m2 zoomit painting 644aacae90110de41ea7ae12

اکتبر سال ۲۰۲۲ مصادف شد با رونمایی جدیدترین نسل آیپد؛ مدل‌هایی حرفه‌ای که اپل درطول چند سال گذشته آن‌ها را با پسوند «Pro» معرفی می‌کند. اهالی کوپرتینو حتی در کنار آیپد پرو، قلم و کیبورد نیز تدارک دیده‌اند تا با خرید این مجموعه، علاوه‌بر داشتن دستگاهی مشابه با لپ‌تاپ، بستری برای خلق محتوای خلاقانه نیز داشته باشید. ترکیب استراتژی اپل در مورد آیپد پرو با تراشه‌های سری M باعث شده تا بسیاری از افراد در انتخاب آیپد یا مک‌بوک دچار مشکل شوند.

مدل ۲۰۲۲ آیپد پرو به‌طورکلی تفاوت چشمگیر و عمده‌ای با نسل پیشین ندارد و تغییر اصلی آن در تراشه‌ی M2 خلاصه می‌شود؛ اما غول دنیای فناوری تغییرات کوچک دیگری را نیز در محصول گران‌قیمتش به‌وجود آورده است که تجربه‌ی کلی کاربر را بهبود می‌بخشد.

آیپد پرو ۲۰۲۲ در دو مدل ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی عرضه می‌شود که به‌ترتیب ۷۹۹ و ۱۰۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و در ایران نیز با قیمت ۴۳ و ۵۵ میلیون تومان در مدل پایه به‌فروش می‌رسند. توجه کنید که درطول بررسی هرگاه دو مشخصه‌ی سخت‌افزاری را کنار یکدیگر آمدند، اولی به نسخه‌ی ۱۱ اینچی و دیگری به نسخه‌ی ۱۲٫۹ اینچی اشاره می‌کند.

بررسی ویدیویی آیپد پرو M2

تماشای ویدیو در یوتیوب

طراحی و کیفیت ساخت آیپد پرو ۲۰۲۲

آیپدهای پرو اپل را می‌توان بنچمارکی برای طراحی تبلت‌ها دانست؛ چراکه تماما براساس نیاز کاربر و هدف اصلی یک تبلت توسعه یافته‌اند. وزن ۴۶۶ و ۶۸۲ گرمی درکنار ضخامت ۵٫۹ و ۶٫۴ میلی‌متری، بدنه‌ی آلومینیومی، حاشیه‌های مناسب نمایشگر و حتی جای‌گیری دکمه‌ها همه و همه محصولی را شکل می‌دهند که می‌توانید ساعت‌ها بدون خستگی برای تماشای فیلم یا انجام کارهای روزمره و حتی بازی در دستان خود بگیرید.

اگر نگاهی به نسل‌های پیشین آیپد داشته باشید، متوجه خواهید شد که اپل تغییری در فرمول اصلی طراحی تبلت خود ایجاد نکرده؛ به‌بیان ساده‌تر، کافی است تا به اولین نسلِ آیپد نگاهی بیندازید. لبه‌های تخت و نسبت صفحه ۴:۳ به‌همراه حاشیه‌های مشکی اصلی‌ترین فاکتورهایی خواهند بود که نظرتان را جلب می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.