برخی کاربران از مشکل سوختن پردازنده Ryzen 7000X3D خبر داده‌اند

2022 8 amd zen 4 desktop cpu new lid render 638b5c0210004a8ed65eaae9

طبق گزارشِ افرادی که با مشکل ذوب‌شدن پردازنده‌های سری Ryzen 70003D AMD مواجه شده‌اند این مورد فقط روی برخی مادربردهای ایسوس و MSI دیده می‌شود.

اورکلاکر معروف، Der8auer چند هفته قبل با مشکل سوختگی نسخه‌ی اورکلاک Ryzen 7000X3D مواجه شده بود. او با انتشار ویدیویی اعلام کرد انتظار رخ دادن چنین موردی را نداشته است.

همان‌طور که TomsHardware اشاره می‌کند، دلایل بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند منجر به سوختن پردازنده‌های مدرن شود. سوکت‌های معیوب، نوع مادربرد، سیستم خنک‌کننده‌ی ناکارآمد و غیره می‌توانند در بروز این مشکل مؤثر باشند. نسخه‌هایی از بایوس برخی مادربردها که هدف آن‌ها اورکلاک حداکثری پردازنده است نیز می‌تواند دلیل دیگری برای بروز مشکل مذکور باشد.

کاربری به نام Nolmir87 نیز در ردیت نوشت: «پردازنده‌ی Ryzen 7000X3D او روی دو مدل از مادربردهای ایسوس با مشکل سوختگی مواجه شده‌؛ سوکت اتصال پردازنده روی این سیستم از بین رفته و پردازنده کاملاً معیوب شده است.»

درحال‌حاضر شواهد کافی برای نتیجه‌گیری دقیق درمورد مشکل سوختگی پردازنده‌های سری Ryzen 7000X3D وجود ندارد. این احتمال داده می‌شود که اورکلاک خودکار روی برخی مادربردها باعث بروز چنین نقصی شده باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.