برخلاف ادعاها تولید اپل واچ میکرو LED هنوز لغو نشده است

apple watch ultra 2 65378d5e011b4c8232624f7d

هفته‌ی گذشته، یکی از تأمین‌کنندگان اپل به‌ نام OSRAM اعلام کرد که پروژه‌ی «سنگ‌بنا» به‌طور ناگهانی لغو شده است. این پروژه با اپل واچ اولترا و مجهزکردن آن به پنل میکرو LED مرتبط بود. مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر سرشناس، با اشاره به این موضوع گفت که اپل پروژه را به‌طور کامل لغو کرده است.

حالا دیجی‌تایمز و ETNews گزارش داده‌اند که اپل چندین تیم داخلی را به پروژه‌ی میکرو LED اختصاص داده است که فعالانه به‌دنبال تأمین‌کنندگان جایگزین هستند.

ETNews گفت: «تراشه‌های LED شرکت OSRAM ممکن است به‌دلیل عملکرد ضعیف، جایگزین شده باشند و اپل ممکن است جایگزین‌هایی در تایوان یا چین پیدا کرده باشد که در فناوری میکرو LED جلوتر هستند.»

به‌گزارش دیجی‌تایمز، شرکت‌های AU Optronics (AUO) و Playnitride به‌عنوان شریک برای تأمین نیازهای خط‌تولید اپل وارد مذاکره شدند. شرکت AUO به‌تازگی تولید انبوه نمایشگرهای ساعت مجهز به چراغ MicroLED را آغاز کرده و PayNitride نیز درحال تولید انبوه تراشه‌های مرتبط است.

ظاهراً مذاکرات بین اپل و PlayNitride با شکست مواجه شده است؛ اما به‌نظر می‌رسد AUO به‌‌لطف پیشرفت‌هایش در فناوری میکرو LED، به‌عنوان شریک بالقوه‌ی اپل امیدوارکننده ظاهر شده است.

کوئو هفته‌ی گذشته ادعا کرد که هزینه‌ی تولید میکرو LED برای ساعت هوشمند اپل بسیار بیشتر از آن است که ازنظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه باشد؛ اما دیجی‌تایمز می‌گوید هزینه‌ی تولید اولیه‌ی میکرو LED هنوز در محدوده‌ی موردانتظار است.

مقاله‌های مرتبط

در بخشی از گزارش جدید آمده است: «با‌توجه‌به سابقه‌ی اپل در توسعه‌ی محصولات، هزینه‌های زیاد مرتبط با فناوری‌های پیش‌گام عموماً مدیریت‌شدنی است و می‌توان با افزایش مقیاس تولید به آن رسیدگی کرد.» با‌این‌حال، غلبه بر محدودیت‌‌ فناوری‌های جدید همچنان مسئله بزرگی است.

محدودیت‌ها شامل نبود طراحی کنترل‌ مدار در LED است که به‌طور بالقوه می‌تواند خطر آسیب تراشه‌ی LED را افزایش دهد. دیجی‌تایمز می‌گوید: «راهکارهای فناوری Stamp برای دستیابی به انتقال دقیق، به‌ویژه هنگام اتصال با تراشه‌های عمودی OSRAM، کافی نیست.»

اپل احتمالاً در آینده به فناوری میکرو LED روی خواهد آورد؛ اما اپل واچ اولترا لزوماً اولین محصولی نخواهد بود که از این فناوری استفاده می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.