برترین بازی های ۲۰۲۲ پلی استیشن ۴ و ۵ به انتخاب متاکریتیک

سال ۲۰۲۲ یک سال پرفروش برای بازی‌های ویدئویی بلاک باستر بود و در سال جاری میلادی عناوین انحصاری AAA با کیفیت بالایی منتشر شدند، در همین راستا متاکریتیک به تازگی لیستی از برترین بازی های پلی استیشن برای سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد که ۱۰ بازی اول این لیست را در ادامه مرور خواهیم کرد.

در سال‌های گذشته ارائه عناوین گیمینگ با کیفیت و حتی بازسازی گیم‌های قدیمی افزایش یافته و در مجموع ۲۰۲۲ سال خوبی برای سرگرمی‌های کامپیوتری بوده است. سونی در سال جاری میلادی دو بازی بسیار با کیفیت و انحصاری  Horizon Forbidden West و God of War Ragnarok را منتشر کرد و این شرکت محبوب گیمینگ همچنین عنوان انحصاری و باکیفیت پلی استیشن در گذشته را نیز برای PC در دسترس قرار داده است.

در سال جاری میلادی مهم‌ترین عناوینی که توسط سونی برای پلی استیشن عرضه شدند شامل دو بازی اخیر از سری Spider-Man، بازی‌های آنچارتد و همچنین God of War می‌شود. لیست زیر بهترین بازی‌ها برای هر دو کنسول PS4 و PS5 در نظر گرفته و بازی‌های به ترتیب بالاترین امتیاز تا پایین‌ترین قرار گرفته‌اند.

Elden Ring

امتیاز: ۹۶

جای تعجب نیست که بازی استودیو From Software یعنی Elden Ring با کسب امتیاز ۹۶ در رتبه نخست قرار می‌گیرد. این بازی با دنیای پرجزئیات، باس فایت‌های فراموش نشدنی و ظرافت و توجه به جزئیات، گیمرها و منتقدین زیادی را علاقه‌مند کرده است. بازی شبیه به سری بازی‌های Dark Souls است اما از لحاظ کیفیت و جذابیت بسیار بهتر از آن سری عنوان شده است.

متاکریتیک برترین بازی پلی استیشن 2022

God of War Ragnarok

امتیاز: ۹۴

بهترین بازی انحصاری امسال پلی استیشن که در سال ۲۰۲۲ عرضه شده رتبه دوم را از آن خود کرد و این بازی را به راحتی می‌توان کنار الدن رینگ در رتبه اول نیز قرار داد. God of War Ragnarok از لحاظ داستانی ادامه نسخه قبل است و یک بازی اکشن ماجراجویی حماسی را ارائه می‌دهد. این بازی در بخش گرافیکی نیز ستایش افراد زیادی را خصوصا بر روی PS5 برانگیخته است.

متاکریتیک برترین بازی پلی استیشن 2022

Persona 5 Royal

امتیاز: ۹۱

Persona 5 برای مدت طولانی به عنوان بهترین بازی RPG شناخته می‌شد و نسخه جدید ارتقا یافته توسط Atlus شاهکار دیگری را برای علاقه‌مندان به سری رقم زده است. این بازی با مجموعه‌ای از اصلاحات بهبودیافته، و گیم‌پلی جذاب عرضه شده و بر اساس بازی اصلی برای PS5 توسعه یافته است. این بازی ماجراجویی را علاقه‌مندان می‌توانند برای مدت زمان طولانی (بیش از ۱۰۰ ساعت) بازی کنند.

4067670 persona52

The Stanley Parable: Ultra Deluxe

امتیاز: ۸۹

در نگاه اول The Stanley Parable: Ultra Deluxe ممکن است شبیه بازی اصلی که در ۲۰۱۳ منتشر شد باشد اما می‌توان گفت به لطف محتوای اختصاصی جدید و کارگردانی مناسب و همچنین بهبودهای بصری این بازی به نوعی دنباله ممتازی برای سری قبل در نظر گرفته می‌شود.

4067671 thestanleyparableultradeluxe3

The Last of Us Part I

امتیاز: ۸۸

اگر گیمرها قبلا این سری بازی‌ها را تجربه کرده باشند و با داستان پیشگامانه این سری نیز آشنا باشند Last of Us Part I از این نظر چیز جدیدی برای ارائه در دسترس قرار نمی‌دهد. اما برای کسانی که هنوز این سری بازی‌ها را تجربه نکرده‌اند، تجربه این بازی بر روی PS5 می‌تواند بسیار جذاب باشد. گیم‌پلی و خط داستانی این بازی مانند سابق است اما این بازی با کمک PS5 توانسته قدرت این کنسول نسل جدید را نیز برای افزایش عملکرد کلی بازی به کار گیرد.

متاکریتیک برترین بازی پلی استیشن 2022

Horizon Forbidden West

امتیاز: ۸۸

وقتی صحبت از پرداخت پول برای یک بازی و دریافت جذاب‌ترین و بیشترین محتوای گیمینگ می‌شود، Horizon Forbidden West گیمرها را ناامید نمی‌کند و این بازی جهان باز دنیای گسترده‌ای را برای کاوش و پیشبرد داستان اصلی و فرعی در اختیار پلیر قرار می‌دهد. همه عناصر بازی قبلی همچنان نیز در این نسخه وجود دارند و استودیو سازنده آن‌ها را بهبود داده و همین بهبودها و گسترش‌ها، کیفیت نهایی بازی را بالا برده و تجربه‌ای جذاب را برای گیمرها رقم زده است.

متاکریتیک برترین بازی پلی استیشن 2022

Return to Monkey Island

امتیاز: ۸۸

بازگشت به جزیره میمون‌ها یک بازی خاطره‌انگیز و نوستالژیک برای عصر طلایی و قدیمی سری بازی‌های ماجراجویی است. در حالی که این بازی می‌توانست بر روی موفقیت‌های نسخه قبل تمرکز کند اما خالقین این سری بازی تصمیم گرفتند با ادغام کردن ایده‌های جذاب قدیمی و جدید داستانی هیجان‌انگیز را برای روایت ارائه دهد.

4067674 returntomonkeyisland1

Gran Turismo 7

امتیاز: ۸۷

نمی‌توان انکار کرد که بازی Gran Turismo 7 با عرضه اولیه دچار مشکلاتی شد اما پس از گذراندن مدتی و انجام تعمیرات در گاراژ استودیو سازنده، مشکلات این بازی بهبود یافت و در وضعیت فعلی بسیار مناسب است. این بازی یک شبیه‌ساز واقعی مسابقه‌ای است و با گرافیک و گیم‌پلی جذاب عرضه شده است.

متاکریتیک برترین بازی پلی استیشن 2022

Uncharted: Legacy of Thieves Collection

امتیاز: ۸۷

اگر علاقه‌مند به داستان‌های ماجراجویی پیداکردن گنج‌های دزدان دریایی قرن‌های گذشته هستید، پکیج Uncharted: Legacy of Thieves که شامل دو بازی Uncharted 4: A Thief’s End و دنباله آن Uncharted: Lost Legacy می‌شود کاملا با این گونه داستان‌های جذاب روایت می‌شود. این بازی با عرضه برای PS5 ارتقاهای بصری را نیز تجربه کرده و ناتی داگ نسخه PC آن را نیز در دسترس قرار داده است.

متاکریتیک برترین بازی پلی استیشن 2022

Destiny 2: The Witch Queen

امتیاز: ۸۷

متاکریتیک برترین بازی پلی استیشن 2022

دهمین بازی از میان برترین سری بازی های پلی استیشن در ۲۰۲۲ به انتخاب متاکریتیک از سری Destiny است و این بازی با گیم‌پلی جذاب و مکانیزم‌های جدید برای گیمرها می‌تواند جذاب باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.