برای نخستین بار هدست اپل ویژن پرو توسط پزشکان بریتانیایی در یک عمل جراحی مورد استفاده قرار گرفت

vision pro in surgical room 65f0001e67794fc357aff715

پزشکان بریتانیایی موفق شدند در جراحی مربوط به یک بیمار به صورتی ایمن از هدست اپل ویژن پرو استفاده کنند. این نخستین بار است که از این هدست در یک عمل جراحی واقعی استفاده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عمل جراحی انجام گرفته مربوط به ستون فقرات بوده و در یک بیمارستان در لندن انجام شده است. یکی از دستیارهای این جراح پیش از این از هدست هولو لنز ۲ مایکروسافت برای جراحی استفاده می‌کرد. اما این بار برای استفاده به سراغ هدست اپل ویژن پرو رفت.

این دستیار جراح به نام سووی ورهو به جای هولو لنز ۲ از اپل ویژن پرو در جراحی استفاده کرد و نتیجه آن را بسیار خیره کننده اعلام کرد. وی در توصیف استفاده از هدست واقعیت مجازی اپل گفته است استفاده از این هدست می‌تواند تغییر دهنده قواعد بازی باشد. دستیار جراح در طول عمل از هدست واقعیت مجازی اپل روی سر خود استفاده کرد.

ورهو در مصاحبه خود در این مورد می‌گوید استفاده از ویژن پرو در زمان جراحی احتمال ایجاد خطاهای انسانی را از بین برده و با توجه به اینکه دستیارها نیاز به یافتن ابزار در زمان جراحی دارند این هدست می‌تواند بسیار موثر بوده و اطمینان بیشتری را برای شخص ایجاد کند.

این دستیار جراحی پیش از این نیز بارها از هدست‌های واقعیت افزوده در اتاق عمل استفاده کرده است. هدست مایکروسافت در طراحی‌های مشابه استفاده شده بود و طبق نظر وی اکنون ویژن پرو توانسته کیفیت بالاتری را در این زمان ارائه کند. به گفته وی مزایای استفاده از هدست اپل تنها در از بین بردن خطاهای انسانی نخواهد بود. دکتر سید آفتاب به عنوان جراح معتقد است این هدست باعث افزایش عملکرد دستیارها شده و همچنین کارآموزی آنان را در زمانی اندک و با سرعتی بیشتر پیش می برد. همچنین دستیارها می‌توانند سریعتر با ابزارها آشنا شوند. استفاده از هدست اپل در جراحی می‌تواند یک گام امید بخش برای ادغام این فناوری در جراحی محسوب شود.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.