برای اولین بار ممکن شد؛خلبانی هوش مصنوعی در یک پهپاد جنگی

پهپاد رزمی آزمایشی والکری اولین پرواز خود را تحت کنترل هوش مصنوعی انجام داد. این هواپیمای رباتیک پرواز سه ساعته را در مجتمع آزمایشی و آموزشی Eglin در فلوریدای ایالات متحده با کنترل هوش مصنوعی به پایان رساند.

به گزارش سیناپرس، آخرین آزمایش حاصل برنامه Skyborg Vanguard است که بر توسعه توانایی عامل هوش مصنوعی و ماشین یادگیری برای پرواز ایمن در حین حل چالش‌های تاکتیکی مرتبط تمرکز دارد. این خلبان مصنوعی بر روی یک شبیه ‌ساز آموزش دیده بود که در آن مهارت‌های خود را در طول میلیون‌ها ساعت شبیه ‌سازی شده در X-62 VISTA با الگوریتم‌های توسعه ‌یافته توسط تیم عملیات رزم هوایی خودمختار AFRL (AACO) تقویت کرد.

هواپیمای بدون سرنشین والکری (XQ-58A Valkyrie) که پروژه مشترک سیستم های هوایی بدون سرنشین کریتوس (KUAS) و آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی ایالات متحده (AFRL) است، با هدف توسعه فناوری لازم برای ایجاد یک پهپاد جنگی مستقل با موتور جت است که می تواند به طور مستقل بدون کنترل انسان عمل کند.

تاکر همیلتون (Tucker Hamilton) رئیس تست هوش مصنوعی این ماموریت گفت: ماموریت یک چارچوب ایمنی چند لایه را در یک هواپیمای بدون سرنشین با هوش مصنوعی نشان داد و ثابت کرد که عامل هوش مصنوعی می تواند یک چالش تاکتیکی مرتبط را در طول عملیات هوابرد حل ‌کند. رئیس عملیات به طور رسمی توانایی توسعه عوامل خلبانی هوش مصنوعی را امکان پذیر دانست که مهارت های مدرن هوا به هوا و هوا به زمین را اجرا می کنند.

همیلتون در ادامه افزود: ایده این است که با ارائه یک جایگزین روباتیک به نیروی هوایی ایالات متحده که می تواند هواپیماهای جنگنده را اسکورت کرده و در عملیات ها شرکت کند و حتی به مناطق خطرناک فرستاده شود، هزینه های هواپیماهای خلبان دار را کاهش دهیم.

والکری با طول بال ۶٫۷ متر و حداکثر سرعت ۵۶۷ گره (۱۰۵۰ کیلومتر در ساعت)، سقف پرواز ۱۳۷۱۵ متر و برد ۳۹۴۱ کیلومتر قادر به حمل هشت سلاح از جمله JDAM و سایر بمب‌های با قطر کوچک است.

به گزارش سیناپرس، اسکات کین (Scott Cain) فرمانده تیم عملیات رزم هوایی خودمختار گفت: هوش مصنوعی یک عنصر حیاتی برای جنگ های آینده و سرعتی است که ما باید تصویر عملیاتی را درک و تصمیم گیری کنیم. عملیات‌های خودمختار و همکاری انسان و هوش مصنوعی با سرعتی بی‌سابقه به تکامل خود ادامه می ‌دهند و ما به تلاش‌های هماهنگ دانشگاه‌ها و شرکای صنعتی خود برای حفظ سرعت نیاز داریم.

مترجم: کاظم فلاحی پناه

منبع: newatlas

نوشته

برای اولین بار ممکن شد؛

خلبانی هوش مصنوعی در یک پهپاد جنگی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.