بدن برای مبارزه با عفونت ها به انرژی زیادی نیاز داردچرا در طول عفونت، چربی و عضلات تحلیل می رود؟

عفونت ها می توانند با علائم مختلفی ظاهر شوند، اما یکی از رایج ترین علائم، تحلیل رفتن چربی و عضلات است. در مطالعه اخیر، محققان موسسه Salk قصد داشتند تعیین کنند که آیا این فرایند برای مبارزه با عفونت ها مفید است یا خیر؟

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران دریافتند: فرایند تحلیل رفتن در پاسخ به عفونت Trypanosoma brucei، در دو مرحله رخ می دهد و هر مرحله توسط سلول های ایمنی متفاوتی تنظیم می شود. بر اساس نتایج تحقیقاتی، از دست دادن چربی فایده ای برای مبارزه با عفونت به همراه نداشت، اما تحلیل رفتن عضلات، برای از بین بردن عفونت و زنده ماندن سلول ها، مفید بود.

یافته های مطالعات پیشین نشان داده بودند؛ بدن، برای دفاع از خود و محافظت در برابر عوامل مهاجم بیگانه به انرژی زیادی نیاز دارد و این امر منجر به تحلیل چربی و عضلات در بدن می شود. تیم تحقیقاتی کنجکاو بودند بدانند که آیا این فرایند با مزایایی برای دفاع از بدن در برابر عفونت ها همراه است یا صرفا یک عارضه جانبی به شمار می رود.

سلول‌ های ایمنی CD4+ T با عفونت ها مبارزه کرده و فعالیت سلول ‌های CD8+ T، که قادر به از بین بردن مهاجمان و سلول‌ های سرطانی هستند، را تقویت می کنند.به گزارش سیناپرس، این دو نوع سلول T برای مقابله با عفونت ها، اغلب با یکدیگر همکاری می کنند، بنابراین محققان تصور کردند که نقش آنها در این فرایند نیز ممکن است حاصل یک تلاش مشترک باشد.

به گزارش سیناپرس،در این مطالعه، تیم تحقیقاتی، انگل T. brucei را بررسی کردند؛ در بافت چربی زندگی می ‌کند و می ‌تواند پاسخ ایمنی تطبیقی، از جمله سلول‌ های T را مسدود کند.

محققان دریافتند: سلول های CD4+ T در ابتدا فرآیند تحلیل چربی را آغاز کردند. سپس، در فرایندی کاملاً مستقل، سلول های CD8+ T منجر به تحلیل عضلات شدند. تحلیل چربی ناشی از سلول های CD4+ T، هیچ تاثیری بر توانایی موش ها برای مبارزه با T. brucei نداشت؛ با این حال، تحلیل عضلانی ناشی از سلول های CD8+ T، به موش ها کمک کرد تا با T. brucei مبارزه کنند و از عفونت جان سالم به در ببرند.

یافته های تحقیقاتی، می ‌توانند به توسعه درمان ‌های مؤثرتری برای جلوگیری از تحلیل بیش از حد چربی و عضلات بیانجامد و درک ما را از تاثیر این فرایند بر بقا و عوارض عفونت ‌های مختلف، انواع سرطان ‌ها و بیماری ‌های مزمن بهبود بخشند.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در مجله Cell Reports منتشر شده اند.

مترجم: ندااظهری

نوشته

بدن برای مبارزه با عفونت ها به انرژی زیادی نیاز دارد

چرا در طول عفونت، چربی و عضلات تحلیل می رود؟ اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.