بحران اقتصادی عامل افزایش بیکاری در اروپا

بسیاری از کشورهای جهان طی یک سال گذشته درگیر مشکلات اقتصادی بوده و این موضوع موجب شکل گیری تورم و افزایش قیمت ها شده است. در این میان بسیاری از کشورهای اروپایی با مشکل بیکاری مواجه شده و این موضوع در کشور آلمان به طور خاص دیده می شود.

به گزارش سیناپرس، شرایط اقتصادی دوران پساکرونا به نوعی بوده که بسیاری از کشورها از جمله آلمان که همواره به جذب نیروهای متخصص از سایر نقاط جهان اقدام می کرد با مشکل بیکاری و افزایش تعداد افرادی مواجه شود که به تازگی شغل خود را از دست داده اند.

آژانس کار فدرال آلمان روز سه ‌شنبه اعلام کرد: عملکرد ضعیف اقتصادی دولت  روی بازار کار این کشور تاثیر مخربی گذاشته است زیرا تعداد افراد بیکار با افزایش ماهانه ۶۲ هزار نفر در ماه جولای به ۲میلیون و ۶۲۰ هزار نفر رسیده است.

به گفته این آژانس، نرخ بیکاری در بزرگترین اقتصاد اروپا در ماه جولای به ۵.۷ درصد افزایش یافت که این موضوع بسیار نگران کننده است. وزارت کار و امور اجتماعی آلمان اخیرا در بیانیه ای اعلام کرد: بازار کار آلمان قوی است، اما توسعه اقتصادی در ماه های آینده با عدم قطعیت های بالایی همراه است.

بر اساس محاسبات موقتی که روز سه شنبه توسط اداره آمار فدرالDestatis  منتشر شد، مشخص می شود سرعت رشد اشتغال در آلمان در ماه‌های اخیر کاهش یافته و در ماه ژوئن با اشتغال ۴۵.۷ میلیون نفر به طور کامل متوقف شد.

بر اساس ارقام اولیه، پس از یک رکود فنی با دو فصل متوالی انقباض اقتصادی، تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به میزان صفر درصد رکود داشت.

به گزارش سیناپرس، رابرت هابک، وزیر امور اقتصادی و اقدام اقلیمی آلمان روز جمعه با اشاره به مشکلات ساختاری مانند کمبود کارگران ماهر، گفت: روند های اندکی مثبت در بخش خصوصی و سرمایه ‌گذاری وجود دارد، اما این کافی نیست. برای رسیدگی به این مشکل، دولت به شدت به مهاجرت کارگران متکی است و اخیراً قانون جدیدی را برای تسهیل مهاجرت نیروی کار از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا معرفی کرده است.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: english.news.cn

نوشته بحران اقتصادی عامل افزایش بیکاری در اروپا اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.