با AirJet عملکرد مک بوک ایر را هم سطح مک بوک پرو کنید

2022 8 macbook air m2 macos 638bb8517d184f0735aa0b4f

ایرجت آنقدر نازک است که Frore Systems (شرکت سازنده‌) موفق شد چندین تراشه‌ی آن را درون یک دستگاه مک‌ بوک ایر ۱۵ اینچی M2 قرار دهد. AirJet می‌تواند دمای مک‌بوک ایر را در سطح مناسبی نگه دارد تا پردازنده مجبور نباشد برای کنترل دما، رو به کاهش توان مصرفی بیاورد.

با توجه به بنچمارک Cinebench R23، یک دستگاه Macbook Air M2 در حالت عادی ۷ درصد کندتر از Macbook Pro M2 است؛ اما مک‌بوک ایر M2 اصلاح شده با استفاده از ایرجت موفق شد در این بنچمارک خود را تا سطح مک بوک پرو بالا بکشد.

این فناوری در واقع مجموعه‌ای نازک از مواد مختلف است که برای ایجاد ارتعاش در لایه‌ها استفاده می‌شود. از این روش می‌توان جهت ایجاد فشار برای حرکت هوا در سمت و سوی خاصی در سرتاسر یک سطح استفاده کرد؛ لذا می‌توان با آن هوا را از سمت ورودی گرفت و آن را از خروجی به بیرون راند.

ایرجت کارکردی همچون یک فن معمولی لپ تاپ دارد؛ اما فضای بسیار کمتری اشغال می‌کند و مصرف انرژی بسیار کمتری نیز دارد. Macworld معتقد است که اگر اپل از این فناوری در مک‌بوک پرو استفاده کند، می‌تواند فضای بیشتری برای جا دادن باتری ایجاد کند.

این که آیا ایرجت واقعاً می‌تواند از پس این کار بر بیاید یا نه هنوز مشخص نیست؛ اما نباید فراموش کرد که خنک نگه داشتن مک بوک ایر M2 بدون فن طی یک دوره‌ی ۳۰ دقیقه‌ای و تحت شدیدترین فشار پردازشی، کاری است که ایرجت با سربلندی از آن بیرون آمده است.

درحال‌حاضر، سیستم خنک کننده‌ی ایرجت در مراحل ابتدایی به سر می‌برد و شرکت Frore به‌وضوح قصد دارد آن را به اپل و سایر سازندگان لپ‌تاپ ارائه دهد. ویدیو عملکرد نسخه‌ی آزمایشی ایرجت را می‌توانید در یوتیوب تماشا کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.