با پر استرس ترین و کم استرس مشاغل دنیا آشنا شوید

اضطراب به خودی خود چیز بدی نیست. در حقیقت، اغلب ما قبول داریم که مقدار مشخصی از اضطراب می تواند به ما انگیزه دهد تا به جلو پیش برویم و به ما کمک می کند تا کارها را به سرانجام برسانیم. با این حال، اضطراب زیاد می تواند اثر معکوس داشته باشد و برای سلامت ما مخرب باشد.

در دنیای امروز، اغلب افراد شاغل بیشتر روز خود را درگیر شغل خود هستند. و گرچه هیچ شغل بدون اضطرابی وجود ندارد، اما برخی شغل ها ذاتاً اضطراب آورتر از بقیه هستند.

در ادامه می خواهیم ببینیم پر استرس ترین و کم استرس ترین شغل ها کدام اند.

چه چیزی یک شغل را پر استرس می کند؟

چیزهای مختلفی هستند که می توانند یک شغل را بسیار اضطراب آور کنند و شامل عواملی مانند وجود ضرب الاجل، رقابتی بودن و سبک مدیریت می شوند.

2 na 65dcbbd7a9f98

– پر ریسک بودن:

شغلی که به لحاظ فیزیکی و/ یا روانی طاقت فرسا است، می تواند اضطراب بیشتری ایجاد کند. این امر می تواند شامل مشاغلی باشد که در آن ها جانی تحت خطر قرار می گیرد، چه جان خود فرد شاغل و چه جان دیگران.

3 na 65dcbbd39916f

– خطرناک بودن:

دیگر عواملی که می توانند یک شغل را اضطراب آور کنند عبارتند از قرارگیری در معرض شرایط شغلی خطرناک و کار در برابر انظار عمومی.

4 na 65dcbbd4c64d9

– مدیریت ذره بینی:

مدیریت ذره بینی هم یکی از عوامل رایج در ایجاد اضطراب شغلی است. اگر کارمندی احساس کند که مورد اعتماد نیست و اختیاری برای مدیریت حجم کاری خود ندارد، این شرایط می تواند اضطراب زیادی را به دنبال داشته باشد.

5 na 65dcbbd329d3c

– شرایط شغلی:

عوامل منحرف کننده ی حواس در محل کار، فقدان گفتگو و بازخورد و همین طور پایین بودن درآمد و/ یا نبود فرصت برای پیشرفت، برخی از رایج ترین عوامل ایجاد اضطراب در مشاغل هستند.

پر استرس ترین مشاغل

حالا مروری بر برخی از پر استرس ترین مشاغل خواهیم داشت.

پرستار اورژانس

7 na 65dcb3463f862

کار در اورژانس مناسب دل نازک ها نیست. این شغل به مقاومت بالایی در برابر اضطراب نیاز دارد چون شغلی به خودی خود اضطراب آور در محیطی اضطراب آور است. در این شغل دائماً و تحت فشار در حال تصمیم گیری هستید، تصمیماتی که در صورت اشتباه بودن، عواقب فاجعه باری دارند.

متخصص بیهوشی

8 na 65dcb34505c6b

متخصص بیهوشی باید بیماران را در یک حالت بیهوشی کنترل شده فرو ببرد و با اتمام عمل جراحی، آن ها را به «زندگی» بازگرداند. در بدترین حالت، متخصص بیهوشی باید با واکنش منفی بدن بیمار به داروهای تزریق شده رو به رو شود، امری که می تواند به مرگ بیمار منجر شود.

مشاور سلامت روان

9 na 65dcb34e19fb4

شغل مشاوره ی سلامت روان به سطحی از دسترس پذیری روانی می تواند بسیار انرژی بر باشد. به علاوه، این افراد مجبور به رویارویی با موقعیت های حساسی هستند، به طوری که در برخی موارد صحبت های آن ها می تواند وضع را برای بیمار بدتر کند.

اپراتور اورژانس

10 na 65dcb34cc4f94

اپراتورهای اورژانس باید تصمیمات سریعی بگیرند که می توانند به معنای واقعی کلمه بر مرگ و زندگی یک فرد تأثیرگذار باشند. مهارت های ارتباطی آن ها باید خوب باشد تا بتوانند با مردم در موقعیت های اضطراب آور با آرامش صحبت کنند.

خبرنگار

11 na 65dcb34a32d9c

تصور جذاب و رویایی که از شغل خبرنگاری دارید را فراموش کنید. خبرنگارها ساعت های طولانی کار می کنند، باید خود را با ضرب الاجل های کوتاهی وفق دهند، درآمد خوبی ندارند و گاهی جان خود را هم به خطر می اندازند.

گوینده ی اخبار

12 na 65dcb346423d8

قرار داشتن زیر ذره بین نگاه عمومی به طور مداوم، در توان هر کسی نیست. گویندگان اخبار همچنین مجبور به خواندن اخباری هستند که تأثیر زیادی بر زندگی دیگران دارند، امری که فشار وارده بر گوینده برای انتقال پیام به شکل مناسب را بیشتر می سازد. زنده بودن برنامه را هم نباید فراموش کرد.

مددکار اجتماعی

13 na 65dcb34f9a5e6

مددکاران اجتماعی با تاریک ترین بخش های طبیعت انسان مواجه می شوند. آن ها در معرض غفلت، خشونت و بسیاری موقعیت های ناراحت کننده و خشونت آمیز دیگر قرار می گیرند.

آتش نشان

14 na 65e0c17400d33

آتش نشانی شغلی اورژانسی است و به همین دلیل آتش نشان ها برای انجام کار خود به سریع ترین و مؤثرترین شکل ممکن، تحت اضطراب بسیار زیادی قرار دارند. به همه ی این ها باید در معرض خطر بودن جان خود و تأثیری که شغل آن ها می تواند بر زندگی دیگران داشته باشد را اضافه کرد.

مأمور پلیس

15 na 65dcb34f66478

مأموران پلیس یکی از اضطراب آورترین مشاغل دنیا را دارند، به دلایلی  که بدیهی است. این شغل بسیار پر ریسک است و حقوق مناسبی ندارد. به علاوه، در این شغل خطر همیشه در حین انجام وظیفه بسیار بالا است.

پرسنل ارتش

16 na 65dcb35276828

هیچ شغلی به لحاظ هم فیزیکی و هم روانی به طاقت فرسایی کار در ارتش نیست. این به ویژه درمورد زمانی صدق می کند که درگیری ای رخ دهد. ارتشی ها تحت تمرینات طاقت فرسایی قرار می گیرند تا برای بدترین حالت ممکن آماده باشند.

کم استرس ترین مشاغل

حالا می خواهیم مروری بر کم استرس مشاغل داشته باشیم.

توسعه دهنده وب

18 na 65dcb62c97e07

کد نویسی و ساخت وبسایت و اپلیکیشن اغلب با ضرب الاجل همراه است. اما معلوم شده این امر از قرار معلوم تأثیر کافی در ایجاد اضطراب شغلی در توسعه دهندگان وب نداشته است.

متخصص وارد کردن اطلاعات

19 na 65dcb62760ec7

به طور حتم برای برخی افراد می تواند کار خسته کننده ای باشد، اما خوشبختانه در این شغل در صورت وقوع یک اشتباه کوچک جان کسی به خطر نمی افند. متخصص وارد کردن اطلاعات (به سایت یا نرم افزار یا شبکه های اجتماعی) برای مثال، می تواند در حین گوش دادن به موسیقی، با آرامش به وارد کردن اطلاعات مشغول شود.

تکنسین سوابق پزشکی

20 na 65dcbbe3607b3

همه ی مشاغل حوزه ی درمان اضطراب آور نیستند. تکنسین های سوابق پزشکی به جای نجات جان بیماران به ثبت سوابق پزشکی آن ها می پردازند.

کار درمانگر

21 na 65dcbbe2df94c

این متخصصان راهی برای تسهیل زندگی افراد درگیر با بیماری یا معلولیت پیدا می کنند. این شغل گرچه با آدم ها سر و کار دارد اما کماکان یکی از کم استرس ترین مشاغل محسوب می شود.

مدیر هنری

22 na 65dcb62f328e7

گزینش، خلق و نظارت بر ابعاد بصری یک پروژه اغلب با ضرب الاجل هایی همراه است. با این حال، شاید وجود عنصر خلاقیت است که مدیریت هنری را به شغلی کم استرس تبدیل کرده است.

متخصص ارتودنسی

23 na 65dcb62b4e81d

متخصصان ارتودنسی به اصلاح دندان های نامرتب و فک های ناهماهنگ می پردازند. کار آن ها با عجله انجام شدنی نیست و آن ها اغلب درآمد خوبی دارند، امری که این شغل را به گزینه ی خوبی برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال تخصصی کم استرس تر در رشته ی دندانپزشکی هستند.

طراح فضای سبز

24 na 65dcb628d20aa

طراحی فضای سبز به طور حتم یکی از آرامش بخش ترین کارهایی است که می توان انجام داد. چه چیزی بهتر از محصور شدن با طبیعت.

کتابدار

25 na 65dcb6301c1a9

اگر شیفته ی کتابخوانی هستید، ممکن است کار در میان کتاب برایتان نسبتاً جذاب به نظر برسد. البته به طور حتم کار کتابدارها صرفاً مرتب کردن قفسه ها و آرشیوها نیست. با این حال، کتابداری به طور کلی یکی از کم استرس ترین شغل هایی است که می توان داشت.

آرایشگر

26 na 65dcb6333c425

اگر معاشرت با دیگران در تمام روز از شما ساخته است، بنابراین شغل آرایشگری شاید گزینه ی مناسبی برای شما باشد. شما در این شغل می توانید خلاق باشید، با مشتریان خود صحبت کنید و به طور حتم با پایان یافتن شیفت تان دیگر لازم نیست کارتان را به خانه هم ببرید.

ماساژور

27 na 65dcb62f210f8

ماساژ گرفتن می تواند بسیار آرامش بخش باشد، بنابراین شاید به همین خاطر باشد که فرد ماساژ دهنده هم احساس آرامش می کند. درست است که این شغل با فعالیت فیزیکی زیادی همراه است که می تواند شما را تا انتهای روز بسیار خسته کند، اما دلیل این خستگی اضطراب زیاد شغل تان نیست.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “با پر استرس ترین و کم استرس مشاغل دنیا آشنا شوید”

  1. چقد جای خالی این مطلب توی این رسانه حس میشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.