با وجود جریمه ۵ میلیارد دلاری، متا احتمالاً بار دیگر دادگاهی می‌شود

meta instagram 2 651d5d3b357ee5d088dc67e2

یک دادگاه استیناف در ایالات‌ متحده اخیراً متا را ۵ میلیارد دلار جریمه کرده است و اکنون کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) نیز قصد دارد تحقیقاتش را درمورد شیوه‌های کنترل حریم خصوصی فیسبوک آغاز کند.

FTC می‌خواهد توافق‌نامه‌ی حریم خصوصی فیسبوک در سال ۲۰۲۰ را به‌چالش بکشد و از کسب سود با داده‌های افراد خردسال جلوگیری کند. این سازمان همچنین قصد دارد محدودیت‌های فناوری تشخیص چهره را گسترش دهد و متا را به گمراه‌کردن والدین درمورد حمایت از کودکان متهم کرده است.

تصمیم دادگاه استیناف ایالات‌ متحده که اواخر روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری اتخاذ شد، شکست دیگری برای متا محسوب می‌شود؛ زیرا این شرکت از دادگاه خواسته بود پرونده‌ی FTC را متوقف کند و اکنون FTC پرونده‌ی قضایی جداگانه‌ای را علیه غول شبکه‌های اجتماعی جهان دنبال می‌کند.

دادگاه استیناف می‌گوید نگرانی‌های FTC درمورد حریم خصوصی، منفعت عمومی مهمی به‌دنبال دارد و البته متا نیز فرصتی برای اعتراض به هرگونه اقدام نهایی آژانس مذکور در اختیار خواهد داشت.

متا در بیانیه‌ای اعلام کرد دستور دادگاه، به اصل ادعاهای FTC که بی‌اساس هستند توجهی ندارد. FTC از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.

متا با این موضوع که FTC پرونده‌ی تأییدشده توسط یک قاضی آمریکایی در سال ۲۰۲۰ را به‌طور یک‌طرفه بازنویسی کند، مخالفت کرده است.

مقالات مرتبط:

متا می‌گوید تغییرات پیشنهادی FTC، محدودیت‌هایی در روند توسعه‌ی محصولات جدید این شرکت ایجاد خواهد کرد و علاوه‌براین باعث ایجاد اختلال در ارائه‌ی خدمات به کاربران و تبلیغ‌کنندگان خواهد شد.

رویترز می‌نویسد متا و سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی شبکه‌ی اجتماعی به طور جداگانه با صدها دعوی قضایی در آمریکا مبارزه می‌کنند؛‌ پرونده‌هایی که آن‌ها را به اعتیاد کودکان به پلتفرم‌هایشان متهم کرده‌اند. FTC همچنین از متا به‌دلیل انحصار بازار شبکه‌های اجتماعی شخصی شکایت کرده است که البته متا این اتهامات را رد کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.