با قابلیت های هوش مصنوعی لینکدین آشنا شوید

همین چند هفته پیش بود که لینکدین لحظاتی را به‌عنوان یک پلتفرم اجتماعی سپری می‌کرد و انواع کسب‌وکار به عنوان جایگزینی پایدار و امن‌تر برای «X» به آن توجه می کردند. حالا لینکدین مجموعه‌ای از برترین ویژگی‌های بهینه‌سازی‌شده هوش مصنوعی را در قالب یک اشتراک پریمیوم جدید ارائه کرده است.

این شرکت که مدعی است کاربران آن در این ماه از مرز ۱ میلیارد کاربر عبور خواهد کرد، از آخرین تلاش‌های خود در زمینه هوش مصنوعی خبر می‌دهد: هوش مصنوعی که خلاصه‌های شخصی‌سازی‌شده را دسترس افرادی قرار می‌دهد که محتوای سایت را مطالعه می‌کنند و هوش مصنوعی که به افراد کمک می‌کند تا محتوای خود را روی پلتفرم بنویسند.

در ابتدا، ابزارهای جدید برای کاربران پرمیوم عرضه می‌شوند. شما می‌توانید از این ابزارها برای تقویت فید خود استفاده کنید، لینک‌ها را تجزیه‌وتحلیل نمایید و از آن‌ها برای اضافه‌کردن نکته‌ای هوشمندانه روی مقاله هنگام به‌اشتراک‌گذاری آن بهره ببرید. علاوه بر این، این امکان فراهم شده که از در فرایند استخدام و زمانی که پاسخی را برای یک استخدام‌کننده ارسال می‌کنید یا حتی وقتی استخدام‌کننده هستید و با نامزدی تماس می‌گیرید، با این فناوری اقدام کنید.

در درازمدت، هدف این طرح ارزیابی نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای سنجش نحوه گسترش بیشتر آنها خواهد بود.

عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی مبتنی‌بر مدل‌های OpenAI در لینکدین

مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی که لینکدین ماه گذشته معرفی کرد، مبتنی‌بر مدل‌های شرکت OpenAI ساخته شده‌اند. این شرکت پس از سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری مایکروسافت، صاحب لینکدین، اکنون ۴۹ درصد متعلق به این شرکت است. این شبکه اجتماعی می‌گوید از طریق آژور از APIهای OpenAI استفاده می‌کند و آن را در ترکیب با داده‌های اختصاصی خود به دست کاربران می‌رساند.

با قابلیت های هوش مصنوعی لینکدین آشنا شوید

گفتنی است که همزمان با معرفی‌ قابلیت‌های مربوط به هوش مصنوعی، لینکدین برخی از نیروهای خود را اخراج کرده است. به عبارت دیگر، این شرکت در حال ساده‌سازی است و گام‌های بعدی خود را در تکامل خود بر‌می‌دارد.

لینکدین به‌طور خاص از APIهای OpenAI از Azure استفاده می‌کند، مدل‌های زبان بزرگ OpenAI و GPT-4 را ضبط می‌کند و آنها را با داده‌های اختصاصی خود ترکیب می‌کند تا خروجی‌های هوش مصنوعی تولیدی را به‌دست آورد که برای افراد شخصی‌سازی شده است.

لینکدین از توضیح اینکه چه بخشی از تجربه منحصر‌ به کار این شرکت است و چه چیزی به OpenAI اختصاص دارد، خودداری کرد. اما نتیجه اساساً شبیه نسخه‌ای شخصی‌سازی‌شده از ChatGPT است که برای شما طراحی شده است. هنگامی که دو فرد مختلف یک مقاله را در لینکدین می‌بینند، اگر هر کدام از ابزار هوش مصنوعی برای خلاصه‌کردن آن مقاله استفاده کنند یا در مورد آن نظر بنویسند، هوش مصنوعی به پروفایل حرفه‌ای فرد و همچنین سایر فعالیت‌های او در سایت برای ارائه خلاصه‌ای مناسب برای آن شخص نگاه می‌کند.

البته برای کاربرانی که نمی‌خواهند داده‌های قبلی مورد استفاده قرار گیرد، لینکدین گزینه‌هایی را ارائه می‌دهد تا سؤالات مربوط به متن را بپرسند و انواع دیگر خلاصه‌ها را دریافت کنند.

لینکدین دلایل متعددی برای ساخت این ابزارهای هوش مصنوعی دارد:

اول از همه، این ابزارها به سایت کمک می‌کنند تا بر برخی از چالش‌های تعامل با رسانه‌های اجتماعی غلبه کند. قابلیت‌های هوش مصنوعی لینکدین به افزایش تعامل کاربران با این شبکه اجتماعی منجر خواهند شد. برای این منظور، ابزارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که افراد را وادار می‌کنند بیشتر کلیک کرده و زمان بیشتری را در سایت صرف کنند.

دوم اینکه، هوش مصنوعی لینکدین را فعال نگه می‌دارد. امروزه، همه به دنبال استفاده از هوش مصنوعی هستند. لینکدین نیز که می‌خواهد همچنان در دهه سوم زندگی خود با زمان حاضر مرتبط باقی بماند، باید یک جزء هوش مصنوعی داشته باشد. هوش مصنوعی مولد ثابت کرده است که برای تعامل مفید است، اما می‌تواند راه را برای استفاده‌‌های دیگر نیز باز کند.

سومین حوزه ای که این ابزارها به آن می پردازند، حوزه کسب‌و‌کار پریمیوم لینکدین است. لینکدین در سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرد و اگرچه نمی‌گوید چه نسبتی از آن از طریق اشتراک‌های پولی به دست می‌آید، همچنان بخشی از تجارت است که به‌سرعت درحال رشد است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.