با فناوری جدید انویدیا، ویدیوهای قدیمی اینترنت را به وضوح ۴K ارتقا دهید

legion 5 pro display movie lifestyle 63d13861b369adde9fd5f2e3

انویدیا درایور گرافیکی جدیدی منتشر کرده است تا سیستم‌های مجهزبه کارت‌های RTX 3000 و RTX 4000 بتوانند ویدیوهای قدیمی و تار اینترنت را آپ‌اسکیل کنند. RTX Video Super Resolution نوعی فناوری جدید برای بهبود کیفیت ویدیوها است که با مرورگرهای کروم و اج سازگاری دارد و از طریق شارپ‌کردن لبه‌ی اشیای موجود در تصویر و کاهش آرتیفکت‌های ویدیو، تجربه‌ی بصری را بهبود می‌دهد.

انویدیا می‌گوید RTX Video Super Resolution از ویدیوهای ۳۶۰p تا ۱۴۴۰p با نرخ نوسازی حداکثر ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند وضوح ویدیوها را به نهایتاً ۴K آپ‌اسکیل کند. این سیستم تحسین‌برانگیز پیش‌تر فقط در Shield TV انویدیا ارائه می‌شد اما اکنون به‌لطف پیشرفت‌های موتور کرومیوم، از طریق مرورگرهای کروم و اج نیز قابل دسترس است.

قابلیت RTX Video Super Resolution با تمامی ویدیوهای موجود در اینترنت سازگاری دارد. بدین ترتیب می‌توانید از این فناوری برای افزایش وضوح ویدیوهای توییچ یا حتی فیلم‌ها و سریال‌های موجود در سرویس‌های استریم مثل نتفلیکس استفاده کنید. در حالت عادی برای دسترسی به نسخه‌ی باکیفیت‌تر فیلم‌ها در نتفلیکس باید پول اضافی پرداخت کنید.

بر اساس گزارش ورج، سیستم موردبحث انویدیا در Shield TV عملکرد بسیاری خوبی داشت. به همین دلیل انتظار داریم به‌زودی ویدیوهای قدیمیِ آپ‌اسکیل‌شده‌ی زیادی در یوتیوب و سایر پلتفرم‌ها ببینیم.

انویدیا سال‌هاست از تکنیک‌های هوش مصنوعی برای بهبود بازی‌ها و ویدیوها استفاده می‌کند. قابلیت Deep Learning Super Sampling (یا DLSS) بیشتر از هر سیستم هوش مصنوعی دیگر انویدیا توسط گیمرها استفاده شده است. انویدیا سال گذشته درایور جدیدی شامل قابلیت DLDSR منتشر کرد که رندر باز‌ی‌ها با وضوح بیشتر را امکان‌پذیر می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.