با خط زمانی مجموعه Assassin’s Creed آشنا شوید!

خط زمانی مجموعه Assassin’s Creed ممکن است برای برخی از افراد کمی پیچیده و یا حتی گیج‌کننده باشد. این مجموعه شهرت بسیار زیادی در زمینه روایت داستان دارد و طی چندین سال کوتاه این مجموعه جای خودش را در میان عناوین جاودانه دنیا پیدا کرد. ترکیب پارکور با مبارزه این بازی‌ها به قدری جذاب بودند که طرفداران هر سبکی، از پلتفرمر تا اکشن، را به سمت خودش جلب کرد. جدا از تمامی زیبایی‌های این مجموعه، یک بخش دیگری هم بود که برای خیلی از افراد تازگی داشت؛ دقت تاریخی زیبای این بازی‌ها به قدری خوب است که شاید بزرگ‌ترین نقطه قوتش محسوب شود.

<!–

–>

هر کدام از بازی‌های این مجموعه بر یکی از دوران‌های بزرگ تاریخی تمرکز دارد. توسعه‌دهنده‌های بازی با تاریخ‌دانان بزرگی همکاری می‌کنند تا بیشترین دقت ممکن را در بازی به وجود بیاورند. برای همین است که این بازی هم در ظاهر و هم در عمل کاملا واقعی به نظر می‌رسد. این مجموعه ۱۳ عنوان اصلی دارد و هر کدام از آن‌ها بر روی یک بخشی از تاریخ متمرکز هستند و شاید به راحتی نتوانید دوره مربوطه آن را حدس بزنید. برای همین اگر دوست دارید با خط زمانی مجموعه Assassin’s Creed بیشتر آشنا شوید، در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

لازم به ذکر است که سال‌های اعلام شده در این متن به تاریخ میلادی محاسبه شده است.

تاریخ داستان‌های بازی‌های این مجموعه


Assassin's Creed MirageAssassin's Creed Mirage
بازیه تاریخی بازی
از سال ۴۳۱‍ تا ۴۰۴ قبل از میلاد Assassin’s Creed Odyssey
از سال ۴۹ تا ۴۳ قبل از میلاد Assassin’s Creed Origins
سال ۸۵۰ بعد از میلاد Assassin’s Creed Mirage
از سال ۸۷۲ تا ۸۷۸ بعد از میلاد Assassin’s Creed Valhalla
سال ۱۱۹۱ بعد از میلاد Assassin’s Creed
از سال ۱۴۷۶ تا ۱۴۹۹ بعد از میلاد Assassin’s Creed 2
از سال ۱۴۹۹ تا ۱۵۰۷ بعد از میلاد Assassin’s Creed Brotherhood
از سال ۱۵۱۱ تا ۱۵۱۲ بعد از میلاد Assassin’s Creed Revelations
از سال ۱۷۱۵ تا ۱۷۲۲ بعد از میلاد Assassin’s Creed 4: Black Flag
از سال ۱۷۵۲ تا ۱۷۷۶ بعد از میلاد Assassin’s Creed Rogue
از سال ۱۷۵۴ تا ۱۷۸۳ بعد از میلاد Assassin’s Creed 3
از سال ۱۷۷۶ تا ۱۷۸۳ بعد از میلاد Assassin’s Creed Unity
سال ۱۸۶۸ بعد از میلاد Assassin’s Creed Syndicate

از نظر زمانی، داستان بازی از Assassin’s Creed Odyssey آغاز می‌شود. این بازی که در دوران یونان باستان روایت می‌شود، شما را وارد جنگ پلوپونز می‌کند و از آنجا داستان را پیش می‌برد. تقریبا ۱۰۰ سال پس از آن هم داستان بازی Assassin’s Creed Origins آغاز می‌شود. در Odyssey شما با تشکیل گروه اساسینز و تمپلارها آشنا می‌شوید. دو بازی اول این مجموعه شما را با تاریخ و شکل‌گیری و دشمنی این دو گروه بیشتر آشنا می‌کنند. در این بازی‌ها شما به طور کامل با یک تمدن نخستین به نام Isu آشنا می‌شوید که ۷۷ هزار سال پیش زندگی می‌کردند و دی ان ای و هوشیاری خود را به تمدن امروزی انسان‌ها منتقل کردند.

جزئیات خط زمانی بازی‌ها


با خط زمانی مجموعه Assassin's Creed آشنا شوید! - ویجیاتوبا خط زمانی مجموعه Assassin's Creed آشنا شوید! - ویجیاتو

از اینجا به بعد، خط زمانی ما ۹۰۰ سال به جلو می‌رود و داستان Assassin’s Creed Mirage آغاز می‌شود. این بازی داستان یکی از اعضای مهم اساسینز به نام بسیم را روایت می‌کند. ما بسیم را حتی در نسخه بعدی (از نظر زمانی) بازی، یعنی Assassin’s Creed Valhalla هم می‌بینیم. در آنجا مشخص می‌شود که بسیم یکی از اجداد لوکی (Loki) است که در حقیقت یکی از نوادگان تمدن Isu است که هوشیاری خودش را به نسل انسان‌ها منتقل کرده است. در همین بازی والهالا با یک شخصیت دیگر به نام Evior آشنا می‌شویم که در حقیقت یک Isu دیگر است که به عنوان اودین در بازی حضور دارد.

اگر چند صد سال به جلو بپریم به عنوان اول مجموعه اساسینز کرید از نظر تایم‌لاین سری می‌رسیم. این بازی که در دوران جنگ صلیبی سوم روایت می‌شود داستان الطیر را روایت می‌کند که بالاخره دستش به یک شی به نام «Piece of Eden» می‌رسد. این شی در حقیقت یک وسیله است که از تمدن Isu به انسان‌ها منتقل شد و قدرتی تعریف‌نشدنی دارد. چند صد سال دیگر که به جلو برویم به داستان سه‌گانه اتزیو می‌رسیم که در آخرش اتزیو Piece of Eden را پیدا می‌کند. ۲۰۰ سال بعد هم با یک دزد دریایی به نام ادوارد کنوی (Edward Kenway) آشنا می‌شویم که یکی از اعضای اساسینز است. پسر ادوارد، یعنی هیثم (Haytham) بر خلاف پدرش عضو تمپلارها می‌شود و پسر او هم این سنت را ادامه می‌دهد و در Assassin’s Creed 3 به اساسینز ملحق می‌شود.

در نهایت هم عناوین Unity و Syndicate هم یک داستان خطی و یکنواخت با بقیه بازی را دنبال می‌کنند.

مواردی که ثبات زمانی بازی را بهم می‌زنند


با خط زمانی مجموعه Assassin's Creed آشنا شوید! - ویجیاتوبا خط زمانی مجموعه Assassin's Creed آشنا شوید! - ویجیاتو

البته خب برخی از قسمت‌های این مجموعه هم هستند که چندان ارتباطی با بقیه داستان یکپارچه بازی ندارند. در بسیاری از بازی‌‌های این مجموعه شما در دنیای مدرن به عنوان یک شخصیت، در بخش Animus بازی می‌کنید. درست است که این بخش‌ها داستان بازی را تکمیل می‌کنند، ولی خب یکپارچگی زمانی بازی را از بین می‌برند. از نظر زمانی، ما اول در بازی Assassin’s Creed با دزموند آشنا می‌شویم. در داستان بازی می‌بینیم که چگونه دزموند خودش را برای نجات زمین فدا می‌کند. در حال حاضر، شخصیت اصلی مدرن این مجموعه لیلا (Layla) است. ما در طول داستان‌های بازی می‌بینیم که چگونه لیلا را گول می‌زنند تا از یک سوپرکامپیوتر Isu که به نام Yggdrasill شناخته می‌شود، لوکی را آزاد کند. در حال حاضر می‌دانیم که لیلا یکی از افرادی است که سعی دارد با یک دزموند بدون بدن همکاری کند تا بتوانند جلوی یک فاجعه انسانی دیگر را بگیرند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.