با تولید فرآورده طبیعی Leish G1 محقق شد؛درمان بیماری سالک با تولید محصول دانش‌بنیان ایرانی

شرکت دانش بنیان بهپاد طب ایرانیان از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس توانسته است با تولید فرآورده طبیعی Leish G1 گام موثری در درمان بیماری پوستی سالک بردارد.

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، سالَک یا لیشمانیوز جلدی، یک بیماری واگیردار انگلی است که در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا وجود دارد. کشور ما هم از این قاعده مستثنی نبوده و بسیاری از استان‌های ایران مانند استان فارس، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، ایلام، خوزستان، خراسان و… با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.
شرکت دانش بنیان بهپاد طب ایرانیان توانسته است با تحقیقات گسترده بر روی درمان بیماری سالک، فرآورده طبیعی Leish G1 را تولید و روانه بازار کند.
نعمتی مدیرعامل شرکت در خصوص این فرآورده طبیعی گفت: این کرم موضعی پس از سال‌ها تحقیق در این شرکت تولید شده است. این محصول کاملاً بومی بوده و از مواد موثره گیاهی و پس از مطالعات بالینی و آزمایشگاهی گسترده تولید شده است.

6524e643942ac

وی افزود: برای درمان بیماری سالک داروی تزریقی به نام گلوکانتیم در دنیا وجود دارد که به صورت تزریق در محل زخم استفاده می شود. این دارو علاوه بر دردناکی پس از استفاده، در برخی موارد موجب ایجاد عوارض جدی در پوست و بدن بیمار می شود.
نعمتی در خصوص مزایای فرآورده طبیعیLeish G1 گفت: اثرات ضدانگلی این کرم در کنار تقویت سیستم ایمنی بدن و استفاده موضعی، از وجوه تمایز این محصول با داروی گلوکانتیم است. همچنین این محصول سبب از بین رفتن اسکار ناشی از این بیماری می گردد.
مدیرعامل شرکت بهپاد طب ایرانیان افزود: اثربخشی فرآورده طبیعی Leish G1 در زخم‌های کوچک ۱۰۰ درصد و در زخم‌های بزرگ مشابه داروی خارجی و در حدود ۸۵ درصد است.
وی در پایان گفت: ماده موثره فرآورده طبیعی Leish G1 نیز در این شرکت تولید شده و گواهی ثبت اختراع را اخذ کرده است. این دارو مجوزهای لازم از وزارت بهداشت را اخذ کرده و در حال ارائه به بازار می باشد.

نوشته

با تولید فرآورده طبیعی Leish G1 محقق شد؛

درمان بیماری سالک با تولید محصول دانش‌بنیان ایرانی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.