با این ۳ نرم‌افزار، شارژ باتری لپ تاپ خود را کنترل کنید

2023 6 rog strix g16 charging port 652d21b98716201626d198d6

نرم‌افزار Battery Limiter بسیار سبک و نصب آن آسان است و به‌راحتی روی سیستم عامل ویندوز ۱۰ و بالاتر اجرا می‌شود. همچنین، این امکان نیز وجود دارد که تنظیمات نرم‌افزار را سفارشی‌سازی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید محدودیت شارژ دستگاه را حداقل به ۳۰ و حداکثر تا ۹۶ درصد محدود کنید. با عبور شارژ دستگاه از مقادیر تعیین شده، هشدار نرم‌افزار به صدا در می‌آید و از زمان شارژ یا تخلیه شارژ دستگاه مطلع می‌شوید.

۳. نرم‌افزار Asus Battery Health Charging

افرادی که لپ تاپ ایسوس دارند، برای محدودکردن شارژ باتری دستگاه خود می‌توانند از نرم‌افزار Asus Battery Health Charging استفاده کنند. هنگام اجرای این برنامه در دستگاه خود، سه گزینه پیش‌رو دارید:

  • Full Capacity Mode
  • Balanced Mode
  • Maximum Lifespan Mode

اگر گزینه‌ی اول را انتخاب کنید، باتری دستگاه کاملاً شارژ می‌شود. اما با انتخاب Balanced Mode و Maximum Lifespan Mode، باتری دستگاه به ترتیب حداکثر ۸۰ و ۶۰ درصد شارژ می‌شود.

برنامه Asus Battery Health Charging برخلاف دو برنامه دیگر، هنگام کامل شدن شارژ باتری هشدار نمی‌دهد. این برنامه، به‌طور خودکار فرایند شارژ را باتوجه به گزینه‌‌ای که انتخاب کرده‌اید متوقف می‌کند.

جمع‌بندی

برخلاف گوشی هوشمند، عمر باتری لپ‌ تاپ خیلی سریع کاهش می‌یابد و معمولاً پس از یک یا دو سال باید باتری را تعویض کنید. از این رو، باید تلاش کنید که باتری لپ تاپ خود را تا حد ممکن سالم نگهداری کنید. برای محدود و مدیریت کردن شارژ باتری لپ تاپ‌ها، نرم‌افزار‌های مختلفی وجود دارند. شما با کمک این نرم‌افزار‌ها می‌توانید از شارژ یا اتمام شارژ کامل باتری جلوگیری کنید تا چرخه‌ی عمر آن کاهش پیدا نکند.

اگر شما نیز تجربه‌ی استفاده از این نرم‌افزار‌ها یا موارد مشابه را دارید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.