با این روش همه بازی های اندروید را با کنترلر اجرا کنید

controller smartphone game 1 65842d37eb3279f2c062090a

به‌عنوان مثال با حرکت دادن استیک آنالوگ روی دسته می‌توان حرکت انگشت روی نمایشگر را در بازی‌ها شبیه‌سازی کرد. همچنین می‌توان فشردن دکمه‌ی A روی کنترلر را به ضربه روی دکمه‌ی لمسی روی صفحه در بازی تبدیل کرد. با این روش و تنظیم دکمه‌های کنترلر به‌جای دکمه‌های لمسی می‌توان هر بازی اندرویدی را به‌راحتی با کنترلر اجرا کرد.

روش نقشه‌برداری دکمه‌های کنترلر روی بازی‌های اندروید

نقشه‌برداری دکمه‌ها به‌طور پیش‌فرض در اندروید ارائه نمی‌شود و بنابراین برای انجام این کار باید از برنامه‌های دیگری مثل Mantis Gamepad Pro استفاده کنید که درحال‌حاضر یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. اپلیکیشن مذکور در دو نسخه‌ی رایگان و پولی منتشر شده است.

پس‌ از دانلود و نصب Mantis Gamepad Pro، باید چند مرحله را طی کنید که البته این برنامه شما را در هر گام راهنمایی می‌کند.

۱. Enable floating widgets: این مرحله به ابزارک برنامه اجازه می‌دهد هنگام اجرای بازی‌ها، اطراف نمایشگر گوشی شما به‌صورت شناور نمایش داده شود.

۲. Enable USB debugging: این گزینه دسترسی به بخش‌های ضروری گوشی را برای عملکرد صحیح و بدون‌ نقص ارائه می‌دهد.

۳. Allow overlays over settings: در این مرحله طبق دستورالعمل‌های ارائه‌شده به Mantis اجازه می‌دهید قابلیت اجرا روی سایر برنامه‌ها را داشته باشد.

۴. Enable wireless debugging: این مرحله مثل USB Debugging است و دسترسی لازم به بخش‌های مختلف گوشی اندروید را به Mantis می‌دهد.

۵. Pair via wireless debugging: بین Mantis Gamepad Pro و گوشی اندرویدتان، ارتباط ایجاد می‌کند.

مقالات مرتبط:

توسعه‌دهنده‌ی Mantis می‌گوید رویکرد این اپلیکیشن به کاربر اجازه می‌دهد بدون محدودیت از کنترلرهایی فیزیکی برای اجرای هر بازی روی اندروید استفاده کنید.

برای راه‌اندازی اولیه‌ی Mantis باید کنترلر خود را نیز به گوشی متصل کنید. این برنامه از دسته‌های بازی بلوتوثی یا دسته‌هایی مثل Razer Kishi V2 که درواقع گوشی را به کنسولی مثل نینتندو سوئیچ تبدیل می‌کنند با Mants پشتیبانی و آن‌ها را به‌طور خودکار شناسایی می‌کند.

تنظیم دکمه‌های کنترلر به‌جای دکمه‌های لمسی در بازی‌های اندروید

نقشه‌برداری دکمه‌ها به‌روش نرم‌افزاری باید برای هر بازی به‌طور جداگانه انجام شود زیرا هر عنوانی جایگاه متفاوتی برای دکمه‌های لمسی روی نمایشگر دارد. بدین منظور در برنامه‌ی Mantis Gamepad Pro مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. زیر بخش Games، روی دکمه‌ی Add Game ضربه بزنید.

۲. روی دکمه‌ی + کنار بازی مورد نظرتان ضربه بزنید.

۳. زیر بخش Games بازی مورد نظرتان را پیدا و آن را ازطریق اپلیکیشن Mantis اجرا کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.