با این ترفند رم گوشی شیائومی را افزایش بدهید!

xiaomi 13 ultra cameras 6533c96d5641fa531bdc2f09

به همین راحتی می‌توانید رم مجازی گوشی شیائومی را فعال کنید. پس از فعال‌سازی قابلیت مذکور، درصورتی‌که رم داخلی دستگاه پر شود و در عملکرد گوشی اختلال ایجاد کند، سیستم‌عامل به‌طور خودکار بخشی از حافظه‌ی دستگاه را به‌عنوان رم مجازی در نظر خواهد گرفت.

رم مجازی گوشی شیائومی چقدر است؟

میزان رم مجازی موجود در گوشی‌های شیائومی بسته به مدل گوشی و میزان حافظه‌ی داخلی و نوع حافظه‌ی ذخیره‌سازی متفاوت است؛ بااین‌حال، اطلاعات موثق و معتبری در‌زمینه‌ی میزان دقیق حافظه مجازی در گوشی‌های مجازی وجود ندارد و شیائومی نیز در‌این‌باره اطلاعات دقیقی منتشر نکرده است.

اگر براساس گفته‌ی برخی از منابع، میزان رم مجازی فقط‌و‌فقط به رم و فضای ذخیره‌سازی وابسته باشد، میزان رم مجازی گوشی شیائومی پوکو F3 با حافظه‌ی ۱۲۸ و رم ۶ گیگابایت و نسخه‌ی رابط کاربری MIUI 14 مثال نقضی بر این موضوع است؛ زیرا همان‌طور‌که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این گوشی امکان افزایش رم مجازی از ۲ تا ۵ گیگابایت را دارد.

رم مجازی، تنها مختص گوشی‌های شیائومی نیست و سازنده‌های دیگری همچون ریلمی و وان پلاس و سامسونگ نیز بسته به نسخه‌ی سیستم‌عامل و رابط‌ کاربری، این قابلیت سودمند را به کاربرانشان ارائه می‌دهند. بااین‌حال، تأثیر مستقیم رم مجازی به عوامل مختلفی مثل سخت‌افزار گوشی و نسخه‌ی سیستم‌عامل بستگی دارد و کاربران نباید بیش‌ازحد به این قابلیت تکیه کنند؛ چراکه رم مجازی در‌مقایسه‌با رم دستگاه بسیار کُند عمل می‌کند و در برخی مواقع، ممکن است کاهش بی‌رویه‌ی عمر باتری را در پی داشته باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.