با استعدادهای پنهان رهبران سیاسی فعلی و گذشته دنیا آشنا شوید

رهبران سیاسی دنیا اغلب برنامه ی روزانه ی بسیار شلوغی دارند. و اگر رئیس جمهور یا نخست وزیر کشوری باشید، وقت کافی برای کاری بیشتر از رفتن از کشوری به کشوری دیگر نخواهید داشت. با این حال، برخی رهبران سیاسی دنیا هستند که از خود استعدادهای پنهانی فراتر از حیطه ی معمول شان نشان داده اند. در ادامه با برخی از آن ها آشنا خواهیم شد.

امانوئل مکرون

1 na 6601638b3c4b0

در سال ۲۰۲۲ تصاویری از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در حال ضربه زدن به یک کیسه ی بوکس منتشر شد که از علاقه ی او به ورزش بوکس حکایت داشت. همسر او، بریژیت مکرون در سال ۲۰۲۳ به رسانه های فرانسه گفت که آقای رئیس جمهور دو بار در هفته ورزش بوکس انجام می دهد. مکرون همچنین برای تبلیغ المپیک پاریس با دستکش های بوکس در برابر دوربین عکاسان ژست گرفت. تصویر بالا مکرون را در در حال مبارزه با یک بوکسور آماتور در یک استادیوم در جریان تبلیغات انتخابی او برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ فرانسه نشان می دهد.

جورج دبلیو. بوش

2 na 6601677aaf3a2

جورج دبلیو. بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا، بعد از پایان دوران ریاست جمهوری اش در سال ۲۰۰۹، قلم مو به دست گرفت و شروع به نقاشی کرد. او حالا نقاشی پرکار است، به طوری که در سال ۲۰۱۷ مجموعه ای از نقاشی هایش به نام «پرتره های شجاعت» را منتشر کرد که ادای دینی به کهنه سربازان ارتش بود (تصویر بالا). ۴ سال بعد، بوش کتابی به نام «یکی از بسیار: پرتره هایی از مهاجران آمریکا» منتشر کرد که مجموعه ای از نقاشی های پرتره ی او از خارجی هایی بود که برای زندگی به آمریکا آمده بودند.

شاه چارلز سوم

3 na 6601655c79202 1

شاه چارلز سوم می تواند به زبان ولزی نیز صحبت کند. او در سال ۱۹۶۹ دو ماه را در دانشگاه آبریستویث ِ ولز به یادگیری این زبان سپری کرد، زمانی که خود را برای تبدیل شدن به پرنس ولز (لقب سلطنتی او) آماده می کرد. شاه چارلز سوم علاقه ی زیادی هم به نقاشی دارد. او با آبرنگ کار می کند و از مناظر طبیعی همچون کوه ها و دریاچه نقاشی می کشد. او گرچه خود را «یک نقاش آماتور علاقمند» توصیف می کند، اما عضو افتخاری آکادمی سلطنتی هنر و انجمن سلطنتی نقاشان آبرنگ است و تابلوهای نقاشی اش بیش از ۲ میلیون دلار فروش داشته اند.

بیل کلینتون

4 na 6601644ea7496

بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران دبیرستان در گروه موسیقی مدرسه ساکسیفون می زد. او از آن زمان گهگاه این ساز را می زند. تصویر بالا کلینتون را در مراسم تحلیفش در سال ۱۹۹۳ در کنار ساکسیفونیست برجسته ی آمریکایی، اورت هارپ نشان می دهد.

ولادیمیر پوتین

5 na 660164af0011a

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در سال ۲۰۱۲ به دان ۸ جودو دست یافت، از دوران نوجوانی اش در سن پترزبورگ به تمرین هنرهای رزمی مشغول است. بعد از حمله ی روسیه به اوکراین، فدراسیون جهانی جودو، تمامی عناوین ورزشی پوتین را از او سل کرد. ریاست افتخاری او بر فدراسیون جهانی جودو هم به تعلیق درآمد. همچنین فدراسیون جهانی تکواندو کمربند سیاه افتخاری ای که در سال ۲۰۱۳ به پوتین داده بود، پس گرفت.

باراک اوباما

6 na 660182508b1a5

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، در سال ۲۰۱۲ در جریان کنسرتی که در کاخ سفید برگزار شد توانایی های خوانندگی خود را نشان داد.

ملکه الیزابت دوم

7 na 6601a7fd918f4

الیزابت دوم، ملکه ی فقید انگلیس، یک عکاس آماتور که بسیاری از اوقات دوربین لایکایش را به همراه خود به رویدادهای فرهنگی و ورزشی می برد. او از عکس هایی که خود ثبت کرده بود، با دقت در آلبوم نگهداری می کرد.

وینستون چرچیل

8 na 660168754f8a5

وینستون چرچیل، نخست وزیر سابق انگلیس، در جریان یک سفر خانوادگی در سال ۱۹۱۵ به نقاشی علاقمند شد. این در سفرهایش به مصر، ایتالیا، مراکش و جنوب فرانسه در طی جنگ جهانی دوم و همینطور بعد از بازنشسته شدنش، به نقاشی می پرداخت.

فلیپ ششم، پادشاه اسپانیا

9 na 660180a3bf6eb

فلیپ ششم، پادشاه اسپانیا یک قایقران ماهر است و در برخی از مسابقات اروپا نیز شرکت کرده است.

عمران خان

12 na 66017c1235a94

عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، نامی شناخته شده در ورزش کریکت ِ این کشور است، به طوری که او کاپیتان تیم ملی کریکت این کشور در جام جهانی کریکت سال ۱۹۹۲ بود.او بعداً از سال ۲۰۱۸ نخست وزیر پاکستان شد و تا سال تا ۲۰۲۲ در این منصب بود.

جان اف. کندی

13 na 660186eef1fad

جان اف. کندی، رئیس جمهور سابق آمریکا، از کودکی به نقاشی کردن علاقمند بود. تصویر بالا نقاشی پاستلی را نشان می دهد که او در سال ۱۹۲۹ در دوران نوجوانی با عنوان «درختی بکار» کشیده بود.

آدولف هیتلر

14 na 66016e1cb6a44 1

دنیا احتمالاً شکل دیگری پیدا می کرد اگر آدولف هیتلر پذیرشش در دانشگاه هنر وین ِ اتریش را قبول می کرد. هیتلر خود را اغلب هنرمندی موفقیت نیافته توصیف می کرد و هنر یکی از اصلی ترین علائق او در طول زندگی اش بود. او نقاشی های بسیاری کشید که عمده ی آن ها مناظر طبیعی و کارت پستالی و همینطور مناظر شهری بودند. همچنین در طول دوره ی رایش سوم تقاضای قابل توجهی برای آثار او وجود داشت. برای مثال، او در سال ۲۰۱۴ نقاشی ای از «رزیدنس مونیخ»، یک کاخ سلطنتی قدیمی در شهر مونیخ ِ آلمان ترسیم کرد که میلیون ها نسخه از آن به چاپ رسید. هیتلر بعداً تهیه ی کپی از آثارش را ممنوع کرد.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.