باگ عجیب برطرف شد؛‌ احتمالاً حالا می‌توانید ویندوز ۱۰ را به ویندوز ۱۱ ارتقا دهید

2021 12 surface pro 8 touch screen 638bb4e0fc121b5b0c1e3093

مایکروسافت پس از توقف سازگاری برخی از دستگاه‌های ویندوز ۱۰ به‌دلیل باگ درایور اینتل، سرانجام این مشکل را برطرف کرد. مشکل مذکور بیش از دو سال پیش رؤیت شده بود.

بسیاری از کاربران ویندوز نمی‌توانند ویندوز ۱۰ خود را به ۱۱ ارتقا دهند؛ زیرا از سخت‌افزار قدیمی استفاده می‌کنند که سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ از آن پشتیبانی نمی‌کند. برخی دیگر از کاربران به‌دلیل مشکلات و باگ‌های خاص، از به‌روز‌رسانی منع شده‌اند. اکنون، مایکروسافت یکی از این موانع ارتقا را حذف کرده است.

در سال ۲۰۲۱، مایکروسافت پس از کشف مشکلات سازگاری برخی از نسخه‌های درایور فناوری صدای هوشمند اینتل (SST) با ویندوز ۱۱، ارتقا را برای برخی از کاربران ویندوز ۱۰ غیرممکن کرد. این مشکل به از‌کار‌افتادن صفحه‌ی آبی مرگ (BSOD) برای مشتریان آسیب‌دیده منجر شد و مایکروسافت را مجبور کرد تا دستگاه‌ها را از دریافت هر نسخه از ویندوز ۱۱ منع کند.

مقالات مرتبط

مایکروسافت پس از دو سال، صفحه‌ی سلامت ویندوز را به‌روزرسانی و خاطرنشان کرد که کاربران ویندوز ۱۰ که تحت‌تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند، باید قبل از ارتقا به ویندوز ۱۱، سیستم خود را به نسخه‌های ۱۰٫۲۹٫۰۰٫۵۷۱۴ و ۱۰٫۳۰٫۰۰٫۵۷۱۴ یا جدیدتر به‌روز‌رسانی کنند.

مایکروسافت توصیه کرد تا زمانی‌که درایورهای آسیب‌دیده را به‌روزرسانی نکرده‌اید، از استفاده از دکمه‌ی Update Now یا ابزار Media Creation Tool (MCT) برای نصب ویندوز ۱۱ خودداری کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.