باگ جدید توییتر: توییت های حذف شده بازیابی می‌شوند

ظاهراً برخی از کاربران توییتر اخیراً با مشکلی عجیب‌و‌غریب مواجه شده‌اند: توییت های حذف شده آنها به‌طور خودکار بازیابی می‌شوند. در حالی که هنوز مشخص نیست این اشکال تا چه حد گسترده است، توصیه می‌شود که توییت‌ها یا ریتویت‌هایی را که انتظار داشتید حذف شده باشند را دوباره به‌طور دقیق بررسی کنید.

تجربیات کاربران

دو هفته پیش، جیمز وینسنت از ورج، تمام توییت‌های خود را حذف کرد. اما روز گذشته متوجه شد که توییتر تعداد انگشت‌شماری از ری‌توییت‌های قدیمی او را بازیابی کرده است. برخی از این ری‌توییت‌های به سال ۲۰۲۰ بازمی‌گردد.

با بررسی بیشتر وضعیت، وینسنت متوجه شد که او تنها کسی نیست که با این باگ توییتر مواجه شده است و دیگر کاربران نیز ده‌ها هزار توئیت را پس از حذف کامل دوباره مشاهده کرده‌اند.

هفته گذشته، دیک مورل در شبکه‌ اجتماعی Mastodon گزارش داد که از ۳۸۰۰۰ توییتی که حذف کرده، ۳۴۰۰۰ توییتمورد بازیابی شده‌اند.

نوامبر گذشته من تمام توییت‌هایم را تک به تک حذف کردم. سپس Redact را اجرا کردم و همه لایک‌ها، رسانه‌ها و ریتوییت‌هایم را نیز پاک کردم. دیگر خبری از آن ۳۸ هزار توییت نبود. پس از آن، در مدت شش ماه من زیر ۵ توییت منتشر کردم. اما امروز از خواب بیدار شدم و دیدم ۳۴ هزار مورد از توییت‌ها توسط توییتر بازیابی شده‌اند.

باگ جدید توییتر: توییت های حذف شده بازیابی می‌شوند

وینسنت خاطرنشان می‌کند اینکه بدانیم این موضوع چقدر گسترده است یا چه‌چیزی باعث آن شده، دشوار است. مورل که شاهد بازگشت ۳۴۰۰۰ توییت بود، اخیراً به ZDNET اطلاع داد که ۴۰۰ نفر برای دیدن این اشکال با او تماس گرفته‌اند.

از دلایل احتمالی ایجاد باگ بازیابی خودکار توییت های حذف شده می‌توان به بروز اشکال در روش عملکرد ابزارهای متفرقه‌ای که به کاربران اجازه می‌دهد توییت‌های خود را حذف کنند، اشاره کرد. علاوه بر این، بروز مشکل در سرورهای توییتر نیز می‌تواند دلیل دیگری برای ایجاد باگ مذکور باشد. جالب اینجاست که وینسنت و مورل نیز هردو از ابزارهای متفرقه برای حذف انبوه استفاده کرده‌اند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.