باز هم قیمت کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XT کاهش یافت، ۱۵ درصد کمتر از MSRP

هر سخنی از کاهش قیمت کارت گرافیک می‌تواند بسیار جذاب و حساسیت برانگیز باشد، چراکه دو سال گذشته برای علاقه‌مندان به این سخت افزار جذاب، بسیار سخت گذشته است. با این حال، بالاخره مشکل در دسترس بودن و قیمت آن حل شده است و این روزها کارت گرافیک‌های مدل جدید با قیمت خرده فروشی پیشنهادی سازنده (MSRP) یا حتی کمتر از آن در دسترس است. کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XT نیز از این از این قاعده مستثنی نبوده کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده است.

AMD Radeon RX 7900 XT اکنون با قیمت ۷۶۲ دلار در دسترس است

کارت گرافیک Radeon RX 7900 XT به طور خاص طی چند هفته گذشته تغییرات قیمتی زیادی داشته است. این کارت از زمان عرضه بسیار عالی ظاهر شده بود، که در مورد نوع XTX صدق نمی‌کرد. با وجود گزینه‌های متعدد در محدوده قیمت ۷۰۰ دلار، AMD و شرکای هیئت مدیره‌اش چاره‌ای جز کاهش بیشتر قیمت مدل Navi 31 XT نداشته‌اند.

تنها همین چند روز پیش بود که قیمت Radeon RX 7900 XT به ۷۷۹ دلار کاهش پیدا کرده بود، اما همانطور که مشخص شد، تخفیف دیگری در فروشگاه رسمی آمازون برای XFX در نظر گرفته شده است. آنها محصول RX 7900 XT Speedster Merc 310 Ultra خود را تنها با قیمت ۷۶۱.۹۹ دلار عرضه می‌کنند که در حال حاضر پایین‌ترین قیمت برای پردازنده گرافیکی RX 7900 XT در بازار به حساب می‌آید.

کاهش قیمت Radeon RX 7900 XT

این کارت گرافیک به صورت پیش فرض در کارخانه تا ۲۵۳۵ مگاهرتز اورکلاک شده است (که نشان دهنده اورکلاک ۶ درصدی است) و مجهز به یک سیستم خنک کننده سه فن با ۲.۷ اسلات است. Merc 310 کانکتورهای استاندارد صفحه نمایش با سه خروجی DisplayPort 2.1 و یک خروجی HDMI 2.1 را ارائه می‌دهد. بر اساس RX مشخصات محصول ۷۹۰۰ XT، تعداد ۵۳۷۶ پردازنده Stream و ۲۰ گیگابایت حافظه GDDR6 روی آن وجود دارد.

این کارت در ۱۶ دسامبر با قیمت ۹۴۹ دلار عرضه شد، اما یک ماه بعد به قیمت MSRP تعیین شده از سوی AMD رسید. امروز نیز با این کاهش قیمت، شاهد اختلاف ۱۳۷ دلاری یا ۱۵ درصدی با قیمت ۸۹۹ دلاری تعیین شده از سوی خود AMD برای محصول نهایی هستیم.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.