بازی Rebel Moon چگونه می‌تواند با در اختیار داشتن منابع الهام مختلف موفق باشد؟

زک اسنایدر علی‌رغم کار بر پروژه‌های مختلف و بلند سینمایی، طی این سال‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده و همین سطح از محبوبیت باعث شده این فیلمساز بتواند به ساخت آثاری که واقعا به آن‌ها علاقه دارد ادامه دهد. فیلم Rebel Moon پروژه جدید و جاه‌طلبانه‌ی اسنایدر است که سال‌ها پیش از آن به عنوان یک فیلم در دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) یاد می‌شد. با این وجود، این اثر که حال هویت مستقل خود را به دوش می‌کشد هنوز هم بی‌تاثیر از قصه‌هایی که خیلی وقت پیش در یک کهکشان خیلی دور شنیده بودیم، نیست.

<!–

–>

بازی Rebel Moon چگونه می‌تواند با در اختیار داشتن منابع الهام مختلف موفق باشد؟ - ویجیاتوبازی Rebel Moon چگونه می‌تواند با در اختیار داشتن منابع الهام مختلف موفق باشد؟ - ویجیاتو

در کنفرانس شب افتتاحیه گیمزکام ۲۰۲۳ اولین تریلر «ربل مون» منتشر شد که در آن شاهد نماهای متفاوتی از شخصیت‌های متعدد فیلم بودیم. این اثر روایتگر استعمار ارتشی ظالم بر بخشی از کهکشان است. حال این مستعمره یک زن جوان به نام کورا (سوفیا بوتلا) را به هدف یافتن جنگجویانی ماهر که در مقابل ارتش ظلم قد علم کنند راهی سفری در سراسر کهکشان می‌کند. با تماشای جدیدترین تریلر Rebel Moon به راحتی می‌توان پی برد که پروژه نتفلیکسی اسنایدر نتیجه‌ی رسوخ ایده‌های برجسته‌ترین آثار ادبیات فانتزی و علمی تخیلی نظیر «جنگ ستارگان» و «تل‌ماسه» به درون جهان‌بینی خاص او است. از پرتعداد بودن سکانس‌های اسلوموشن (حرکت آهسته) گرفته تا جهان تیره و تار و شات‌های منحصربه‌فرد و حیرت‌انگیزی که وعده یک اثر حماسی را می‌دهند، همگی ثابت می‌کنند ربل مون در پس تمام ارجاعاتی که مدیون کهنسالان این ژانر است همچنان یک زک اسنایدر را در پشت صحنه خود دارد.

با تمام این توصیف‌ها به‌نظر می‌رسد نتفلیکس هم متوجه پتانسیل فراوان این سری شده باشد و قصد دارد تا با گسترش فرنچایز جدیدش پا را از صفحه‌ی نمایش هم فراتر بگذارد و مخاطبانش را به سوی تعامل با این دنیا سوق دهد. در همین راستا در مراسم گیمزکام زک اسنایدر به صورت رسمی خبر ساخته شدن یک بازی ویدیویی بزرگ در سبک نقش‌آفرینی بر اساس Rebel Moon را باری دیگر تایید کرد.

بازی‌های علمی تخیلی که می‌توانند الهام‌بخش Rebel Moon باشند


بازی Rebel Moon چگونه می‌تواند با در اختیار داشتن منابع الهام مختلف موفق باشد؟ - ویجیاتوبازی Rebel Moon چگونه می‌تواند با در اختیار داشتن منابع الهام مختلف موفق باشد؟ - ویجیاتو

جدای خبر ساخته شدن بازی Rebel Moon در حال حاضر هیچ اطلاعات دیگری از این پروژه موجود نیست و تنها جزئیات رسمی منتشر شده حاکی از توسعه این بازی توسط استودیوی Super Evil Megacorp است. این استودیوی مستقل را احتمالا به‌خاطر توسعه بازی اخیر Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate به یاد بیاورید. همچنین گفته شد که داستان این اثر کاملا وابسته به فیلم‌های این مجموعه است و از قابلیت co-op نیز بهره می‌برد. به‌جز همین اطلاعات اندک فعلا هیچ چیز دیگری در رابطه با این بازی اعلام نشده و این بدان معنی است که ویدیوگیم جدید نتفلیکس می‌تواند هر چیزی باشد!

نتیجه عدم اشاره سازندگان به ماهیت اصلی بازی ربل مون این است که مخاطب از همین لحظه می‌تواند این اثر را در سبک نقش‌آفرینی و به صورت کاملا جهان باز یا یک شوتر اول شخص، یک اثر تاپ داون همانند Splintered Fate یا ترکیبی از همه این‌ها و یا حتی هر سبک دیگری که ژانر علمی تخیلی در بازی‌های ویدیویی به روحش نفوذ کرده باشد، تصور کند.

بنابراین وقتی صحبت از بازی‌های کوآپ علمی تخیلی به میان می‌آید، احتمالا از استودیوی بانجی (Bungie) می‌توان به عنوان بهترین منبع الهام در این زمینه استفاده کرد. برای نمونه اولین نسخه‌های بازی هیلو (Halo) که بانجی توسعه آن‌ها را بر عهده داشته همچنان هم یکی از بهترین تجربه‌های چندنفره در بین بازی‌های ویدیویی را ارائه می‌دهند و اگر ربل مون بتواند با مدرن‌سازی برخی از مولفه‌های اصلی آن سری گیم‌پلی چندنفره‌محورش را توسعه دهد بی‌شک می‌تواند به تجربه منحصربه‌فردی دست یابد. خوشبختانه کارنامه بانجی پرشده با عناوین چندنفره موفق و سری بازی Destiny نیز می‌تواند یکی از مثال‌های خوبی برای این باشد که چگونه می‌توان جهان‌هایی عظیم و گسترده را حول یک گیم‌پلی مشارکتی گسترش داد.

بازی Rebel Moon چگونه می‌تواند با در اختیار داشتن منابع الهام مختلف موفق باشد؟ - ویجیاتوبازی Rebel Moon چگونه می‌تواند با در اختیار داشتن منابع الهام مختلف موفق باشد؟ - ویجیاتو

از طرفی برای درک بهتر از چگونگی ساخت و پرداخت یک دنیا و عمق‌بخشی به کاراکترها، بازی مس افکت (Mass Effect) استودیوی BioWare احتمالا بهترین الگوی حال حاضر در دنیای ویدیوگیم باشد؛ چرا که بازیکنان تنها در همان ساعات ابتدایی مس افکت ضمن آشنایی با شخصیت‌ها و مکان‌های کلیدی اثر به خوبی به گسترده بودن جهان وسیع آن هم پی می‌برند. سپس از طریق جزئیات محیطی، دیالوگ‌هایی که بین شخصیت‌ها رد و بدل می‌شوند و کات‌سین‌ها، کیهان و عالم مس افکت به نحو طبیعی و جذابی سیر توسعه خود را در پیش می‌گیرد. از آن‌جایی که جهان و قصه بازی Rebel Moon در ارتباطی مستقیم با فیلم‌های زک اسنایدر به روایتش ادامه می‌دهد، بسیار مهم است که توسعه‌دهندگان با نیم‌نگاهی به آثاری همچون مس افکت یاد بگیرند که چگونه یونیورس خودساخته‌ی اسنایدر را سر و شکل دهند.

بازی Rebel Moon چگونه می‌تواند با در اختیار داشتن منابع الهام مختلف موفق باشد؟ - ویجیاتوبازی Rebel Moon چگونه می‌تواند با در اختیار داشتن منابع الهام مختلف موفق باشد؟ - ویجیاتو

علاوه بر این‌ها، بسیاری از عناوین جنگ ستارگان و مخصوصا بازی‌های اخیر این سری مثل Star Wars Jedi: Fallen Order و Jedi: Survivor نیز نقاط الهام‌بخش خوبی برای آموزش یک مساله به‌خصوص هستند: اینکه چگونه می‌توان محیط و دنیایی که قبلا توسط یک رسانه دیگر ایجاد شده را بسط داد و به آن وسعت بخشید؟

در حال حاضر هیچ پوستر، تریلر و یا اطلاعات قابل توجه دیگری از تاریخ انتشار و پلتفرم‌های مقصد بازی Rebel Moon منتشر نشده است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.