بازی Hi-Fi Rush همان موفقیتی است که ایکس‌باکس در ۲۰۲۳ به آن نیاز داشت

بازی Hi-Fi Rush از استودیوی تانگو گیم‌ورکس (Tango Gameworks) اخیرا و به صورت کاملا غافلگیرکننده معرفی و عرضه شده است. عرضه‌ی ناگهانی در صنعت بازی‌های ویدیویی چیز جدیدی نیست، با این حال به ندرت شاهد عرضه‌ی بدون خبر بازی‌های بزرگ و AAA هستیم. ایجاد هیجان و هیاهو بخش مهمی برای بازاریابی بازی‌ها محسوب می‌شود و این موضوع برای بازی‌های انحصاری یک کنسول نیز بیشتر مهم است.

بنابراین هنگامی که مایکروسافت از رویداد Xbox and Bethesda Developer Direct برای معرفی بازی استفاده کرد و سپس آن را در همان روز منتشر کرد، غافلگیرانه خواندن آن کمترین چیزی است که می‌توان به آن نسبت داد. این بازی اکشن و ریتمیک هنوز نیامده توانسته بازیکنان زیادی را به خود جذب کند و با واکنش مثبت بسیاری مواجه شده است. با این حال نکته‌های مهمی در مورد آن وجود دارد که باید به آن پرداخت.

بیشتر بخوانید: بازی اکشن Hi-Fi RUSH برای ایکس‌باکس و کامپیوتر عرضه شد؛ تریلر آن را تماشا کنید

Hi-Fi Rush

تغییر مسیر غیرقابل انتظار استودیوی سازنده

تانگو گیم‌ورکس بیشتر برای ساخت بازی‌های ماجراجویی‌ و ترسناکی مانند سری The Evil Within و بازی گوست‌وایر توکیو شناخته می‌شود. بازی‌های ذکر شده از آثاری مانند رزیدنت اویل و فولکلور ژاپن تأثیر گرفته‌اند. توسعه‌دهندگان بازی اغلب ژانر بازی‌های خود را تغییر می‌دهند، اما Hi-Fi Rush تا آنجا که می‌تواند از هر چزی که تانگو را خاص کرده به دور است.

در نگاه اول، سبک هنری آن باعث می‌شود فکر کنید که در حال تماشای یک کارتون از اواخر دهه‌ی ۲۰۰۰ یا اوایل دهه‌ی ۲۰۱۰ هستید. بازی حول محور شخصیتی به نام چای با بازویی رباتیک می‌چرخد. در کات‌سین‌ها، رویدادها به گونه‌ای ضرب آهنگ موسیقی‌ها تنظیم شده و محیط نیز به همین شکل عمل می‌کند. سکوها با توجه به ریتم موسیقی حرکت می‌کنند و چای حتی زمانی که بیکار ایستاده است، انگشتانش را با توجه به موسیقی به هم می‌زند.

Hi Fi RUSH 2023 01 25 23 003 768x432 1

تمرکز بر موسیقی

مقایسه بین این بازی و بازی نادیده گرفته شده‌ی ۲۰۱۴ Sunset Overdrive یا Jet Set Radio 2000 اجتناب‌ناپذیر است. Hi-Fi Rush با تمرکز بر ریتم و اکشن، مانند اثری از دوران پلی‌استیشن ۲ است. این بازی را می‌توان ترکیبی از گیتار هیرو و دویل می کرای دانست. البته از آنجایی که میکامی در اولین بازی دویل می کرای و بازی Viewtiful Joe، مانند Hi-Fi Rush به عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی فعالیت داشته، این انتظار می‌رود. در واقع به راحتی می‌توانید ببینید که چگونه دانته و نرو بر چای تأثیر گذاشته‌اند؛ کسی که یک بازوی رباتیک داشته و یک گیتار الکتریک را به‌عنوان سلاح سرد خود تکان می‌دهد.

Hi-Fi Rush به لطف یک پخش‌کننده‌ی موسیقی که به طور طبیعی در جایی که قلب چای بوده، قرار داده شده، به طور دائم با موسیقی متن خود هیجان ایجاد کرده و به بازیکنان برای ضربه زدن به دشمنان یا جاخالی دادن از حملات با توجه به ریتم آهنگ‌ها پاداش می دهد. اثری که در پس‌زمینه اجرا می‌شود شما را وادار می‌کند که پاهایتان را به زمین بکوبید و شنیدن صدای نواختن گیتار در زمانی که حملات با بیت آهنگ هماهنگ هستند، احساس خوبی در شما به وجود می‌آورد. هرچند این چیز جدیدی نیست و بازی‌هایی نظیر Metal Hellsinger و Soundfall هر دو مکانیزم مشابهی داشتند، اما این المان در Hi-Fi رنگ و رویی جدید به خود گرفته و باعث می‌شود تعجب کنید که چرا در ژانر اکشن کمتر از آن می‌بینیم.

Hi Fi RUSH 2023 01 25 23 002 768x432 1

زمان‌ مناسب عرضه

پس از اینکه مایکروسافت هزاران کارمند خود را اخراج کرد و با انتقاد از نحوه‌ی مدیریت استودیوی ۳۴۳Industries مواجه شد، سوالاتی در مورد جایگاه ایکس‌باکس در حوزه‌ی بازی مطرح شد. مایکروسافت در مقایسه با سونی و نینتندو که هر دو برنامه‌های قابل اعتمادتری برای انتشار بازی‌های خود دارند، به‌طور قابل‌توجهی در این زمینه مشکل دارد که از طرفی با تمایلش برای ربودن استودیوهای دیگر در تضاد است. فارغ از آن، برچسبی را نمی‌توان به طور خاص به بازی‌های ایکس‌باکس زد. این کنسول مانند پلی‌استیشن روند مشخصی نداشته و از طرفی با نوستالژی‌های نینتندو سنخیتی ندارد.

Hi-Fi Rush نگرانی‌های ذکر شده را برطرف نمی‌کند، اما موفق می‌شود به ایکس‌باکس برگ برنده‌ای بدهد که برای مدت‌ها به آن نیاز داشت. به لطف یک انتشار غافلگیرکننده در همان روز معرفی، این بازی توانست از گرفتار شدن در هر مخمصه‌ای که می‌توانست پتانسیل آن را برای جذب بازیکن کاهش دهد، جلوگیری کند، همانطور که با بازی هیلو اینفینیت یا Forspoken شاهد این اتفاق بودیم. در فضای آثار AAA، بدترین چیزی که برای یک بازی وجود دارد، هیجان و انتظار زیادی است که حول محور آن وجود دارد و متأسفانه برای مایکروسافت، تقریبا همه‌ی بازی‌های بزرگ این کمپانی مانند ردفال یا استارفیلد دچار این مسئله هستند.

Hi Fi RUSH 2023 01 25 23 005 768x432 1

از سوی دیگر، تانگو گیم‌ورکس اساسا با Hi-Fi Rush و تغییر مسیر خود توجه‌ی همه را به خود جلب کرد. تنها در عرض چند دقیقه این استودیو موفق شد تا بخش کوچکی از بازی را قبل از عرضه به نمایش بگذارد و اگر نمرات منتقدان و فروش بازی معیارهایی برای موفقیت آن در نظر گرفته شود، بازی تا همینجا نیز عالی عمل کرده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

بازی Hi-Fi Rush روی ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی با قیمت ۲۹.۹۹ دلار در دسترس است. این بازی روی سرویس گیم پس نیز قابل دانلود است.

منبع: Game Developer


کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES X ظرفیت 1 ترابایت
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

۲,۱۵۰,۰۰۰

تومان

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

۱,۷۸۰,۰۰۰

تومان

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.