بازی شوتر کلاسیک Marathon به‌زودی به پلتفرم استیم می‌آید

بازی شوتر کلاسیک با المان‌های علمی-تخیلی Marathon قرار است در آینده نزدیک به پلتفرم «استیم» (Steam) بیاید. فرانچایز Marathon یکی از نخستین پروژه‌های گیمینگ استودیو «بانجی» (Bungie) به شمار می‌آید.

استودیو Aleph One Developers اعلام کرده است پورت PC بازی شوتر کلاسیک Marathon به پلتفرم Steam اضافه می‌شود. کاربران در صورتی که قصد دارند این اثر قدیمی را تجربه کنند، بهتر است آن را در فهرست علاقه‌مندی‌های خود در «استیم» اضافه نمایند.

بازی کلاسیک Marathon

ویژگی‌های نسخه جدید بازی کلاسیک Marathon

بازی کلاسیک Marathon توسط موتور گرافیکی Aleph One ساخته شده است که تحت شرایط پروانه جامع همگانی گنو (به اختصار GPL) قرار دارد. طبق اطلاعات صفحه «استیم»، داده‌های پکیج سه‌گانه Marathon با مجوز «بانجی» توزیع می‌شود؛ بنابراین، کاربران حدس می‌زنند این بازی به صورت رایگان در دسترس قرار می‌گیرد.

نسخه PC بازی Marathon از صفحه نمایش عریض HUD اختیاری، فیلتر/چشم‌انداز سه‌بعدی، صدای موقعیتی و درون یابی ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. به طور خلاصه، این ویژگی‌ها روی تجربه متفاوت این بازی کلاسیک اثر می‌گذارد. بازی Marathon یک شوتر اول‌شخص داستان‌محور است که شباهتی با سری عناوین «دستینی» (Destiny) ندارد.

گفتنی است تاریخ انتشار بازی کلاسیک Marathon در صفحه Steam آن هنوز اعلام نشده است. البته ناگفته‌ نماند که کاربران می‌توانند نسخه اولیه و بدون ارتقاء آن را از وب‌سایت alephone.lhowon.org دریافت نمایند. شایان ذکر است استودیو Bungie در حال حاضر روی ریبوت بازی Marathon و یک اثر اکشن تیم‌محور برای کنسول «پلی استیشن ۵» (PlayStation 5) کار می‌کند.

شرکت «سونی» (Sony) در ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۲، اقدام به خرید استودیو Bungie با مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار کرد. این شرکت در تابستان همان سال این قرارداد را به طور کامل به ثبت رساند. شرکت Sony جهت استفاده از تجربه «بانجی» در توسعه بازی‌های لایو سرویس (Live Service) اقدام به تصاحب آن کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.