بازی رومیزی کال آو دیوتی معرفی شد؛ تریلر آن را تماشا کنید

کمپانی اکتیویژن (Activision) با همکاری استودیوی Arcane Wonders به تازگی از بازی رومیزی Call of Duty: The Board Game رونمایی کرده است.

استودیوی Arcane Wonders در سال ۲۰۱۲ تاسیس شده و به خاطر بازی‌های رومیزی استراتژیک و کارتی شناخته شده است. از بازی‌های مهم و موفق این شرکت می‌توان به Sheriff of Nottingham و Mage Wars Arena اشاره کرد. از سوی دیگر این استودیو وظیفه‌ی اقتباس از آی‌پی‌هایی در رسانه‌های دیگر را نیز بر عهده گرفته که از بین آن‌ها می‌توان به Hello Neighbor: The Secret Neighbor Party Game اشاره کرد که از بازی‌های ویدیویی Hello Neighbor و Secret Neighbor اقتباس شده است. این شرکت همچنین یک بازی رومیزی اقتباسی از انیمیشن RWBY با عنوان RWBY: Combat Ready تولید کرده است.

بازی رومیزی کال آو دیوتی تلاشی برای ارائه‌ی اکشن هیجان‌انگیز و جذاب این سری کلاسیک تیراندازی اول شخص روی میز است. توسعه‌دهنده‌ی بازی بیان کرده که این اثر استراتژیک جدید، پاییز امسال به پلتفرم کیک‌استارتر (Kickstarter) راه خواهد یافت. با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد که همکاری اکتیویژن در ساخت بازی تنها به دادن مجوز معطوف شده و بازی را از نظر مالی پشتیبانی نخواهد کرد.

بازی رومیزی کال آو دیوتی

طبق گفته‌ی سازنده، هدف از طراحی Call of Duty: The Board Game این است که سری بازی‌ها را با استفاده از مبارزات و مکانیک‌های جدید بازسازی کند. در حالی این بازی رومیزی شامل مینیاتورهای ۳۵ میلی‌متری در مقیاس بزرگ می‌شود، یک بازی جنگی مینیاتوری نیست و اکشن توسط چیزهایی مانند نمودارها یا خط‌کش‌ها از ریتم نمی‌افتد. این بازی در دوره‌ی مدرن وارفر ۲۰۱۹ جریان دارد و شامل همان سلاح‌ها و نقشه‌های به یاد ماندنی است که طرفداران آن‌ها را دوست دارند. این بازی به صورت دو نفره و احتمالا با قیمت ۵۰ دلار در دسترس خواهد بود. همچنین می‌توان چندین نسخه از بازی را برای مسابقات چهار نفره ترکیب و استفاده کرد.

به نظر می‌رسد که این بازی رومیزی مانند بازی‌های سرویس محور، اثری است که با جامعه‌ی بازیکنان خود رشد و گسترش می‌یابد. برایان پوپ (Bryan Pope)، یکی از طراحان بازی می‌گوید:

بازی رومیزی کال آو دیوتی مجموعه‌ای از محصولات در یک سیستم است که با مجموعه‌هایی اصلی و اولیه کار خود را آغاز می‌کند. در ادامه محصولات اضافی و المان‌های جدیدی مانند اپراتورهای جدید، سلاح‌ها، نقشه‌ها و حتی حالت‌های جدید بازی به مرور زمان به آن اضافه خواهد شد. علاوه بر سبک‌های بازی رقابتی، ما همچنین در حال ایجاد کمپین‌های کوآپ برای بازی در آینده هستیم که به ۱ تا ۴ بازیکن اجازه می‌دهد تا در داستانی جذاب پیشروی کنند.

بازی رومیزی کال آو دیوتی

به طور کلی، تطبیق مکانیک‌های تیراندازی اول شخص با یک بازی رومیزی برای طراحان همواره چالش برانگیز بوده است. بسیاری تلاش کرده‌اند تا لحظه به لحظه‌ی هدف گیری و کشیدن ماشه را به نمایش بگذارند و در حالی که موفقیت‌های قابل توجهی در این زمینه مانند Tannhäuser وجود داشته است، توسعه‌دهندگان همچنان راه زیادی در پیش دارند. پوپ در ادامه گفت:

بدیهی است که با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه، موارد بیشتری را رونمایی خواهیم کرد، اما احساس می‌کنیم که این بازی غوطه‌ور شدن در یک بازی تیراندازی اول شخص را فراهم می‌کند. بازیکنان به طور همزمان حرکات خود را به صورت مخفیانه برنامه‌ریزی می‌کنند و سپس آن‌ها را همزمان روی نقشه پیاده می‌کنند. خط دید به راحتی با خطوط رنگی روی نقشه مشخص شده و زمانی که به حریف خود چشم دوخته‌اید، مبارزه اتفاق می‌افتد. در بازی همه چیز در مورد پیشی گرفتن از حریف و مانور دادن برای رسیدن به بهترین موقعیت ممکن برای پیروزی در یک مبارزه است.

کمپین اولیه‌ی تامین بودجه‌ی جمعی برای نسخه‌ی کلکسیونی ویژه‌ی بازی خواهد بود که تیم سازنده اعلام کرده که از محتویات بیشتری نسبت به نسخه‌ی اصلی برخوردار است. به گفته‌ی رابرت گیسلینگر (Robert Geistlinger)، رئیس استودیوی سازنده، محتوای اضافی در طول کمپین در دسترس خواهد بود و همچنین به عنوان محصول جداگانه نیز عرضه می‌شود.

بنجامین پوپ (Benjamin Pope)، طراح دیگری که روی این پروژه کار می‌کند، اضافه کرد:

ما قبلا برخی از محتوای آینده، از جمله حالت زامبی را نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اما با فاصله عرضه می‌شود. از طرفی شخصیت‌ها و مکان‌های فوق‌العاده‌ی زیادی در دنیای کال آو دیوتی وجود دارد که می‌خواهیم آن‌ها را در یک بازی رومیزی با طرفداران به اشتراک بگذاریم.

بازی رومیزی کال آو دیوتی

شاید بپرسید که چرا اکتیویژن، یکی از بزرگترین ناشران بازی‌های ویدیویی در جهان، از سرمایه‌گذاری جمعی برای تولید این بازی رومیزی استفاده کرده است. گفتنی است که استفاده از یک پلتفرم تامین مالی جمعی جهت تولید سرمایه برای راه‌اندازی یک محصول جدید، در صنعت بازی‌های رومیزی به یک استاندارد تبدیل شده است.

گیسلینگر در این باره می‌گوید:

اینکه بازی‌های رومیزی از سرمایه‌گذاری جمعی بهره ببرند موضوعی معمول است و البته این یک بازی با مجوز رسمی است که توسط ما در Arcane Wonders تولید می‌شود. تیم اکتیویژن همکار فوق‌العاده‌ای بوده که به ما اجازه ساخت بازی در دنیای خود را داده، اما در نهایت، این تجربه‌ی منحصربه‌فردی است که توسط ما برای گیمرها به ارمغان آورده می‌شود. از طرفی اکتیویژن با مهربانی به ما اجازه داده که از هر ابزار و پلفترمی برای ساخت بهترین نسخه استفاده کنیم.

بازی رومیزی کال آو دیوتی

او همچنین بر هیجان خود برای ارائه‌ی نسخه‌ی ویژه‌ی بازی تاکید کرد. والتر باربر (Walter Barber)، کارگردان خلاقیت استودیو نیز در نهایت افزود:

اگر تنها از مسیر سنتی استفاده می‌کردیم، نمی‌توانستیم به طرفداران به اندازه‌ی کافی محتوا در روز اول ارائه دهیم. به عنوان مثال، ما قصد داشتیم مینیاتورهای باکیفیت و از پیش نقاشی شده را در نسخه‌ی اصلی بازی قرار دهیم، اما از هر راهی که امتحان کردیم، هزینه‌ها بسیار بالا بود. ما مجبور می‌شدیم یا دیدگاه خود را به خطر انداخته و بازی را تغییر دهیم یا آن را با قیمت بسیار بالاتری بفروشیم. با این حال با استفاده از سرمایه‌گذاری جمعی، می‌توانیم دقیقا همان اثری را که می‌خواهیم بسازیم و با قیمتی که می‌خواهیم آن را عرضه کنیم.

بازی Call of Duty: The Board Game تا تعطیلات ۲۰۲۴ میلادی عرضه خواهد شد. در ادامه می‌توانید تریلر منتشر شده را مشاهده کنید.

منبع: Polygon


بازی فکری سی مون مدل zombicide invaders
بازی فکری هاسبرو مدل Monopoly Star Wars Boba Fett
بازی فکری مدل Vikings On Board

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.