بازی ترسناک OD؛ نگاهی به جدول زمانی توسعه‌ی اولین همکاری کوجیما و مایکروسافت

یکی از غافل‌گیری‌های رویداد گیم اواردز ۲۰۲۳ را می‌توان معرفی اثر جدید هیدئو کوجیما یعنی بازی ترسناک OD دانست. با اینکه تریلر منتشر شده از این بازی، اطلاعات زیادی را در اختیار علاقه‌مندان قرار نداد، اما بیش از هر چیز کیفیت مدل‌های سه‌بعدی خود را به رخ کشید. حال در اینجا تمام اطلاعات مربوط به زمانی که کوجیما برای اولین بار در مورد ساخت یک بازی با استفاده از سرویس ابری صحبت کرد، درباره‌ی ساخت یک بازی ترسناک و به طور کلی جدول زمانی توسعه‌ی OD آورده شده است.

آوریل ۲۰۱۹؛ مصاحبه با Nikkei Business

در آوریل ۲۰۱۹، کوجیما خاطرنشان کرد که با ظهور گوگل استیدیا و بازی‌های توانمند، چشم‌انداز صنعت بازی می‌تواند به زودی به روش‌های قابل توجهی تغییر کند و بازی‌هایی را ایجاد کند که قبلا هرگز ندیده‌ایم و این بسیار شبیه زمانی است که تلویزیون اختراع شد و مفاهیم تبلیغات تغییر یافتند. او گفت:

در پنج سال آینده با گسترش ۵G شاهد بازی‌های کاملا متفاوتی خواهیم بود. یک چیز بزرگ در ذهنم وجود دارد که مربوط به استریم است. من نمی‌توانم بیشتر از این چیزی بگویم زیرا نمی‌خواهم اسپویل کنم.

کوجیما

اکتبر ۲۰۱۹؛ مصاحبه با Rocket Beans Gaming

کوجیما در اکتبر ۲۰۱۹ با رسانه‌ی Rocket Beans Gaming بیان کرد:

من می‌خواهم روزی یک پروژه‌ی ترسناک بسازم. من ایده‌های جدیدی دارم که فکر می‌کنم باید آن‌ها را عرضه کنم. هرچند باید به این فکر کنم که چه زمانی این‌ها را ارائه کنم. من می‌خواهم یک بازی ترسناک بسازم، اما راه‌حل خوبی برای این موضوع ندارم. در رابطه با پی‌تی، می‌خواستم چیزی بسازم که همه آن را به اشتراک بگذارند. با این حال اگر خیلی ترس داری، اینگونه آثار را بازی نمی‌کنی، درست است؟ من می‌خواهم ژانر وحشت را به چالش بکشم و این مشکل را حل کنم.

در این میان رسانه‌های تعاملی واقعاً قالب خوبی هستند. فکر می‌کنم اگر پروژه‌ی ذکر شده روی یک پلتفرم تعاملی باشد، می‌تواند بسیار ترسناک‌تر از فیلم‌ها عمل کند. همانطور که ما در مورد آن صحبت کردیم، من نمی‌خواهم یک سیستم ترسناک مشابه ایجاد کنم که قبلا وجود داشته است. می‌خواهم چیزی جدید را عرضه کنم که در جهان وجود ندارد. این امید و رویای من است.

نوامبر ۲۰۱۹؛ از ویدیوی BBC و مصاحبه با گاردین تا دیدن فیلم ترسناک

در نوامبر ۲۰۱۹، کوجیما در ویدویی با عنوان Death Stranding: Inside Kojima Proudctions که با همکاری BBC ضبظ شده بود، می‌گوید:

من به فرمت جدید بازی (استریم) که در آینده ظاهر می‌شود، بسیار علاقه‌مند هستم و این چیزی است که می‌خواهم کار روی آن را به عهده بگیرم.

در همان برهه، او مصاحبه‌ای با رسانه‌ی گاردین داشت که با هیچان در مورد بازی جدید خود گفت:

در حال حاضر نمی‌توانم در مورد آن چیزی بگویم اما این چیزی است که شما هرگز ندیده‌اید. این یک بازی است، اما یک فیلم نیز محسوب می‌شود. در حال حاضر، می‌توانید مسابقات Esports را پخش کنید و مردم آن را تماشا کنند. قدم بعدی چیست؟ یک خالق یک بازی می‌سازد، کسی آن را تجربه می‌کند و در آینده بینندگان نیز می‌توانند خالق شوند. بیشتر از این نمی‌توانم بگویم.

او همچنین در توییتر گفت:

برای ساختن ترسناک‌ترین بازی ترسناک، فیلم‌های ترسناک زیادی را تماشا خواهد کرد تا روح ترسناک درون خود را بیدار کند. THE EYE یک فیلم ترسناک تایلندی است که هنگام ساخت پی‌تی کرایه کردم، اما به حدی ترسناک بود که نتوانستم آن را تماشا کنم. بنابراین من فقط دیسک آن را اجاره کردم. آیا می‌توانم آن را تمام کنم؟

EJ 55 9U8AE24OT
EJ 55 EU0AAGHQ4

ژانویه‌ ۲۰۲۰؛ کار روی چندین اثر

در ژانویه‌ی ۲۰۲۰، کوجیما بیان کرد که او و استودیواش‌، در حال برنامه‌ریزی برای کار روی چندین پروژه‌ی بازی هستند. آن‌ها می‌خواهند یک اثر بزرگ و همچنین بازی‌های کوچک‌تری مانند بازی‌های اپیزودیک یا آثار کاملا دیجیتالی بسازند، اما او مطمئن نیست که بتوانند آن‌ها را مدیریت کنند یا خیر.

مه ۲۰۲۰؛ لغو یک پروژه‌ی بزرگ

هیدئو کوجیما چند ماه بعد از مورد ذکر شده بیان کرد که یک پروژه‌ی بزرگ آن‌ها لغو شده است. احتمالا این پروژه‌ی شایعه شده برای گوگل استیدیا بوده که کوجیما به عنوان یک بازی ترسناک اپیزودیک آن را معرفی کرد و می‌خواست برای نوآوری در فضای ابری بسازد.

فوریه‌ ۲۰۲۱؛ دکور اتاق فیل اسپنسر

فیل اسپنسر در فوریه‌ی ۲۰۲۱، در  نشست تحقیقاتی هوش مصنوعی و بازی مایکروسافت حاضر شد تا در مورد ایده‌های اصلی در مورد فناوری‌های آینده صحبت کند. در جریان این نشست، دفتر اسپنسر مملو از وسایل بازی از آثار ایکس‌باکس و غیره بود. همچنین یک اسباب‌بازی از Ludens، درست در پشت اسپنسر و در کنار لوگوی ایکس‌باکس قرار داشت و نوعی اشاره به همکاری بین مایکروسافت و کوجیما پروداکشنز بود.

فیل اسپنسر

آوریل ۲۰۲۱؛ گزارش جف گراب

در آوریل سال ۲۰۲۱، جف گراب (Jeff Grubb)، خبرنگار مشهور دنیای بازی، گزارش داد که کوجیما و مایکروسافت در حال مذاکره برای انتشار یک بازی جدید هستند.

ژوئن ۲۰۲۱؛ تغییراتی در مایکروسافت

در ژوئن ۲۰۲۱، کیم سوئیفت (Kim Swift) که در گوگل استیدیا کار می‌کرد، توسط مایکروسافت به عنوان مدیر بخش ابری (Cloud Gaming) آن‌ها استخدام شد.

ژولای ۲۰۲۱؛ نزدیکی انعقاد قرارداد با مایکروسافت

جف گراب در ژولای ۲۰۲۱ بیان کرد که هیدئو کوجیما و مایکروسافت نامه‌ای را امضا کرده‌اند که در آن دو طرف قصد دارند جزئیات توافقنامه‌ی انتشار پروژه را بررسی کنند و این معامله به قدری نزدیک است که مایکروسافت آماده شدن برای آنچه کوجیما برای ساخت بازی جدیدش به آن نیاز دارد را آغاز کرده است.

سپتامبر ۲۰۲۱؛ مصاحبه با مجله‌ی Anan

کوجیما در سپتامبر ۲۰۲۱ و در مصاحبه‌ای با مجله‌ی ژاپنی Anan بیان کرد:

من می‌خواهم اثری بسازم که در زمان واقعی تغییر کند. حتی با وجود اینکه افراد در سنین و حرفه‌های مختلف یک بازی را انجام می‌دهند، آن‌ها به همان شیوه‌ی مشابه‌ی هم بازی را تجربه می‌کنند. در عوض، من می‌خواهم اثری بسازم که بر اساس جایی که بازیکن حضور دارد و دیدگاه منحصربه‌فرد او تغییر کند.

کوجیما

نوامبر ۲۰۲۱؛ راه‌اندازی بخش فیلم، تلوزیون و موسیقی

در نوامبر ۲۰۲۱، استودیوی کوجیما پروداکشنز بخش جدیدی را راه‌اندازی کرد که به موسیقی، تلویزیون و فیلم اختصاص دارد. این بخش جدید مستقر در لس آنجلس کالیفرنیا،برای این طراحی شده است تا بازی‌های استودیوی اصلی را به دیگر مناطق فرهنگ پاپ ببرد. تیم جدید این بخش توسط رایلی راسل (Riley Russell) هدایت می‌شود که پس از تقریبا ۲۸ سال حضور در پلی‌استیشن در نقش‌های مختلف از جمله مدیر ارشد حقوقی و معاون امور بازرگانی به این شرکت ملحق شد.

در این میان، کوجیما در توییتر خود تصاویری را منتشر کرد و خبر از انجام آزمایش‌های مختلف درون استودیوی خود داد که می‌تواند مربوط به OD باشد.

دسامبر ۲۰۲۱؛ توسعه‌ی دو بازی در استودیو

در دسامبر ۲۰۲۱، هیدئو کوجیما در صحبتی با مجله‌ی فامیتسو اعلام کرد که در حال حاضر دو بازی در استودیوی کوجیما پروداکشنز در دست توسعه هستند.

ژانویه‌ی ۲۰۲۲؛ حضور در برنامه‌های رادیویی

کوجیما در ژانویه‌ی ۲۰۲۲ با انتشار پوستری ضمن تبریک سال جدید میلادی اعلام کرد:

امسال قرار است کار جدیدی را به طور جدی شروع کنم و با یک پروژه‌ی هنجارشکن و پیشگامانه به مرحله آزمایشی بعدی بروم. من همچنین امیدوارم که تیم ویدیو را راه‌اندازی کنم و ممکن است شروع به کار روی چیزی مانند یک پروژه‌ی رادیویی کنم.

Kojima 2

او همچنین در برنامه‌ی رادیویی «دنیای شگفت انگیز موسیقی بازی» رادیوی NHK ظاهر شد و گفت که می‌خواهد پروژه‌ی کوچک‌تری بسازد که یک بازی جهان باز یا تیراندازی نباشد و در این میان افزود که استودیو پرسنل کافی ندارد و به دلیل همه‌گیری کرونا در جذب نیروی جدید از خارج از کشور با مشکل مواجه است.

منظور کوجیما از پروژه‌ی کوچک‌تر احتمالا در مقایسه با آثاری مانند دث استرندیگ و متال گیر سالید ۵ بوده است. با این حال دامنه‌ی این بازی جدید می‌تواند تغییر کرده باشد زیرا مشخص نیست که در آن زمان مذاکره با مایکروسافت در چه مرحله‌ای بوده است.

مصاحبه‌ی کوجیما با رادیوی NHK

کوجیما در برنامه‌ی رادیویی J-Wave با عنوان «دنیای نوآوری» ظاهر شد و اعلام کرد که در حال ساخت یک پروژه‌ی هیجان‌انگیز است. طبق گفته‌ی کوجیما، این بازی مانند یک اثر مستقل خواهد بود که نظیر نداشته و شامل یک بودجه‌ی بزرگ نخواهد بود. با توجه به این گفته به نظر می‌رسد که تا این زمان معامله‌ای با مایکروسافت انجام نشده است.

از طرفی کوجیما بیان کرد که این ایده را برای ۴ یا ۵ سال است که در ذهن داشته و برای اجرای آن نیازی به سخت‌افزارهای پیشرفته نظیر پلی‌استیشن ۵ نیست که اشاره‌ای به استفاده از سرویس ابری بوده است. او همچنین گفت که بازی با استفاده از فناوری واقعیت افزوده ساخته نشده و شبیه پوکمون گو نخواهد بود.

FJtnCXEagAAzfPx
FJtnCXBaIAMtB2x

فوریه‌ی ۲۰۲۲؛ حضور در برنامه‌ی Nippon Hoso

او بار دیگر در فوریه‌ی ۲۰۲۲، در برنامه‌ای رادیویی حضور پیدا کرد و اطلاعاتی نه چندان جدید را ارائه کرد. با این حال اعلام کرد که کار روی یک بازی جدید و هیجان‌انگیز را شروع کرده و به نظر می‌رسد که در این برهه قرارداد با مایکروسافت نهایی شده است. او همچنین بیان کرد که به کارکنان بیشتری نیاز دارد و اثر جدیدش مانند یک فیلم مستقل است اما چیز جدیدی است و به فناوری خاصی نیاز دارد که نمی‌تواند آن را فوراً عرضه کند.

هیدئو کوجیما

مارس ۲۰۲۲؛ جابجایی استودیو

در مارس ۲۰۲۲، کوجیما پروداکشنز استودیو و دفاتر خود را جابجا کرد. در این میان مایکروسافت نیز بخش جدیدی برای بخش کلود گیمینگ خود ایجاد کرد تا با توسعه‌دهندگان همکاری کند تا بازی‌های ابری مانند آنچه که کوجیما با آن‌ها توسعه می‌دهد، بسازد.

ژوئن ۲۰۲۲؛ اعلام همکاری با ایکس‌باکس

در ژوئن ۲۰۲۲ تام هندرسون پس از لو رفتن ویدیوی آزمایشی در مورد Overdose یا همان OD گزارش داد که این ویدئو مربوط به ابتدای سال ۲۰۲۲ است. همچنین به نظر می‌رسد که قبل از تغییر موتور بازی از دسیما به آنریل انجین ۵ بوده است. هرچند این موضوع به طور دقیق مشخص نیست. در این میان در رویداد گیمینگ ایکس‌باکس در سال ۲۰۲۲ کوجیما پروداکشنز به طور رسمی همکاری خود را با Xbox Game Studios برای توسعه‌ی یک بازی ابری اعلام کرد.

سپتامبر ۲۰۲۲؛ بازدید فیل اسپنسر از استودیو

در سپتامبر ۲۰۲۲، فیل اسپنسر، سارا باند و افراد بیشتری از ایکس‌باکس از استودیوی کوجیما پروداکشنز بازدید کردند.

کوجیما

تصویری که کوجیما از خود به همراه جوردن و جف کیلی در سپتامبر ۲۰۲۲ منتشر کرد. این تصویر به نوعی نشان می‌دهد که جوردن پیل از ماه ذکر شده به توسعه‌ی بازی پیوسته است.

اکتبر ۲۰۲۲؛ مصاحبه با گاردین

در اکتبر ۲۰۲۲، تمام آنچه که کوجیما در مورد پروژه‌ی دیگر خود گفت این بود که برای سال‌ها قصد ساخت آن را داشته اما شرایط آن به علت فناوری پیش نیامده است. او گفت:

این تقریبا مانند یک رسانه‌ی جدید است. اگر موفقیت‌آمیز باشد، نه تنها اوضاع صنعت بازی بلکه سینما را تغییر خواهد داد. شما می‌توانید آزمایش‌های موفقی داشته باشید، اما بین یک آزمایش و چیزی که بخشی از استفاده‌ی روزمره می‌شود، فاصله زیادی وجود دارد. از منظر کسب‌ و کار، دومین یا سومین فردی که کاری جدید را انجام می‌دهد، احتمال موفقیت تجاری بیشتری دارد. برای شخص اول همه چیز سخت است. با این حال من می‌خواهم اولین باشم و به اولین بودن ادامه دهم.

دسامبر ۲۰۲۲؛ استودیوی جدید و مصاحبه به آی‌جی‌ان

در دسامبر ۲۰۲۲، تصاویری از استودیوی جدید کوجیما پروداکشنز پس از اتمام بازسازی منتشر شد. در این میان کوجیما با آی‌جی‌ان نیز مصاحبه‌ای داشت که در آن بیان کرد:

من به راحتی خسته می‌شوم. بخشی از دلیلی که من توانستم برای ۳۰ سال بازی بسازم این است که فناوری جدید به سرعت جایگزین قدیمی‌ها می‌شود. فناوری‌ای که امروزه استفاده می‌کنید ممکن است فردا قابل استفاده نباشد و من علاقه‌مندم راه‌هایی جدید را برای ساخت آثار جدید بیابم. البته انتخاب اشتباه می‌تواند منجر به شکست شود زیرا همه چیز مانند یک آزمایش فضایی است. پروژه‌ای که ما با مایکروسافت روی آن کار می‌کنیم، پروژه‌ای است که پنج یا شش سال است به آن فکر می‌کنم.

این پروژه به زیرساخت‌هایی نیاز داشت که قبلاً هرگز مورد نیاز نبود، بنابراین من آن را با بسیاری از شرکت‌های بزرگ مختلف مطرح کردم اما آن‌ها فکر کردند که من دیوانه هستم. در نهایت این مایکروسافت بود که نشان داد آن‌ها هدف من را درک می‌کنند و اکنون ما با هم روی پروژه کار می‌کنیم.

استودیوی جدید کوجیما

مارس ۲۰۲۳؛ بازدید اعضای ایکس‌باکس از استودیوی جدید

در مارس ۲۰۲۳، اعضای ایکس‌باکس و آرون گرین‌برگ، معاون مدیر بخش بازاریابی، از استودیوی جدید کوجیما بازدید کردند.

آوریل ۲۰۲۳؛ دیدار با جوردن پیل

kojima and jordan peel

ژوئن ۲۰۲۳؛ بازدید از کمپانی ۳Lateral

در جشنواره‌ی فیلم Tribeca در نیویورک در ماه ژوئن، مستند Hideo Kojima: Connecting Worlds با حضور سوفیا لیلیس و آری استر به نمایش درآمد. در این میان هیدئو کوجیما در حال بازدید از ۳Lateral بود که ظاهرا برای اسکن چهره‌ی سوفیا لیلیس برای OD بوده است.

کوجیما

ژولای ۲۰۲۳؛ ملاقات با جوردن پیل و هویته ون هویتما

هیدئو کوجیما

در این میان برخی از اعضای ایکس‌باکس نیز از استودیوی کوجیما پروداکشنز بازدید کردند.

آگوست ۲۰۲۳؛ بازدید مجدد از ۳Lateral

در آگوست ۲۰۲۳، کوجیما بار دیگر از ۳Lateral بازدید کرد و به نظر می‌رسد که این بار برای اسکن هانتر شیفر (Hunter Schafer) و یا اودو کی‌یر (Udo Kier) بوده است.

سپتامبر ۲۰۲۳؛ مصاحبه‌ی فیل اسپنسر با GameWatch

در سپتامبر ۲۰۲۳، فیل اسپنسر در مصاحبه با GameWatch گفت:

من قصد دارم هفته‌ی آینده کوجیما را ببینم و با او در استودیو ملاقات کنم. من بسیار مشتاقانه منتظر دیدار با او و بررسی پیشرفت پروژه هستم. فکر می‌کنم پروژه تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. با این حال، آقای کوجیما یک بازی‌ساز مبتکر است و او با این پروژه چیز جدیدی را امتحان می‌کند و فکر می‌کنم باید روی تحقق بخشیدن به آن چشم انداز به دور از سروصدا کار کرد.

فیل اسپنسر مطابق انتشار با سارا باند، آرون گرین‌برگ، تیم بازاریابی ایکس‌باکس و تیم توسعه‌ی آثار ابری از کوجیما پروداکشنز دیدار کردند.

اکتبر ۲۰۲۳؛ ملاقات دوباره با جوردن پیل

کوجیما بار دیگر در اکتبر ۲۰۲۳ با جوردن پیل ملاقات کرد.

نوامبر ۲۰۲۳؛ پشت صحنه‌ی OD

در نوامبر ۲۰۲۳، کوجیما تصاویری را در توییتر منتشر کرد که ظاهرا مربوط به پشت‌ صحنه‌ی OD هستند و از طرفی شبیه به تصاویری هستند که در نوامبر ۲۰۲۱ منتشر شد.

GAFT4AibUAAHZmR
GAFT4AmboAAE8H1

دسامبر ۲۰۲۳؛ معرفی رسمی OD در مراسم گیم اواردز

بازی OD با تریلری به طور رسمی در مراسم گیم اواردز معرفی شد. پس از معرفی بیانیه‌ای از کوجیما منتشر شد:

ما در حال کار با استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس و فناوری بازی‌های ابری آن‌ها هستیم تا چالش ایجاد یک سبک بازی بسیار منحصربه‌فرد، فراگیر و کاملا جدید یا بهتر است بگوییم، شکل جدیدی از رسانه‌ها را بر عهده بگیریم.

طبق اطلاعات منتشر شده در وبسایت استودیو، در حالی که بازی از مرزهای بازی و فیلم فراتر رفته، موضوع آزمایش آستانه‌ی ترس شما را بررسی می‌کند.

جوردن پیل و کوجیما

کوجیما در این میان همچنین بیان کرده که با داستان‌نویسان خلاق مختلفی کار خواهد کرد و در چند سال گذشته برای توسعه‌ی بازی به دنیا سفر کرده است تا «هفت سامورایی» را پیدا کند که به ۷ نفر درگیر در پروژه اشاره می‌کند. تصاویری از حضور هانتر شیفر و تیم ۳Lateral در استودیوی کوجیما پروداکشنز و همچنین نماد تجاری بازی نیز منتشر شده است.

جمع‌بندی

در نهایت می‌توان گفت که آزمایش ایده‌های بازی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ آغاز شده است و در ابتدای سال ۲۰۲۲ مرحله‌ی بعدی آزمایش شروع شده است. قرارداد با مایکروسافت نیز احتمالا بین فوریه تا ژوئن ۲۰۲۲ نهایی شده است و پیش تولید بازی احتمالاً در ژوئن ۲۰۲۲ آغاز شده است. در این میان سه بازیگر اصلی بازی نیز احتمالا در ژوئن و آگوست ۲۰۲۳ اسکن شده و شاید تولید اخیرا شروع شده باشد یا از ابتدای سال آینده شروع شود.

منبع: Reddit

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES X ظرفیت 1 ترابایت

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.