بازی استارفیلد صدر جدول فروش فیزیکی بریتانیا را تسخیر کرد

فروش فیزیکی بازی تحسین‌برانگیز «استارفیلد» (Starfield) با میزان فروش بازی «دیابلو ۴» (Diablo 4) شباهت دارد اما همراه با فروش دیجیتالی و آمار سرویس اشتراکی «گیم پس» (Game Pass) می‌تواند بزرگ‌ترین عرضه در سال ۲۰۲۳ باشد.

بازی استارفیلد شرایط بسیار ایده‌الی را در بازار فروش بازی‌های کامپیوتری سپری می‌کند. عنوان ساخته‌شده شرکت «بتسدا» (Bethesda) بیش از یک میلیون بازیکن همزمان در پلتفرم «استیم» (Steam) دارد و در مجموع بیش از شش میلیون فرصت تجربه این بازی را به دست آوردند. از این حیث، به نظر می‌رسد بازی استارفیلد در خرده‌فروشی‌ها نیز موفقیت بزرگی کسب کرده است.

گفتنی است با اینکه نمودار جامع و کامل خرده‌فروشی فیزیکی در منطقه بریتانیا هنوز در دسترس نیست اما «کریستوفر درینگ» (Christopher Dring) از وب‌سایت GameIndustry تایید کرده که بازی نقش‌آفرینی Starfield در رتبه اول فهرست ذکر شده قرار دارد. با اینکه بازی مذکور از جایگاه بزرگ‌ترین عرضه سال ۲۰۲۳ در انگلستان به‌دور است اما آمار و ارقام تقریباً مشابه‌ای با بازی نقش‌آفرینی Diablo 4 دارد.

پیش‌بینی کریستوفر درینگ؛ استارفیلد بزرگ‌ترین فروش فیزیکی سال ۲۰۲۳

ادعای «کریستوفر درینگ» ممکن است با نحوه عملکرد فروش بازی‌های «میراث هاگوراتز» (Hogwart Legacy)، «افسانه زلدا: اشک‌های پادشاه» The Legend of Zelda: Tears of) the Kingdom) و «جزیره مردگان ۲» (Dead Island 2) در این منطقه غیر قابل باور به نظر برسد. با این حال، با توجه به اینکه ارتقاء Premium بازی استارفیلد توانست رتبه هفتم را در نمودارهای هفته گذشته بریتانیا به دست آورد؛ بنابراین وقوع چنین رویدادی عجیب به نظر نمی‌رسد.

فروش فیزیکی استارفیلد

بازی استارفیلد در سپتامبر امسال برای کنسول‌های دیجیتالی «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) و پلتفرم کامپیوتر شخصی (PC) منتشر شد و با احتساب سرویس گیم پس، این بازی ممکن است به بزرگ‌ترین انتشار سال ۲۰۲۳ تبدیل شود. نمودار فروش بریتانیا تا هفته پایانی (۹ سپتامبر ۲۰۲۳ – ۱۸ شهریور ۱۴۰۲) بدین شرح است:

  1. Starfield
  2. Hogwarts Legacy
  3. Mario Kart 8 Deluxe
  4. LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
  5. Mortal Kombat 11
  6. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
  7. NBA 2K24
  8. Grand Theft Auto V
  9. Fae Farm
  10. Minecraft (Switch)

بازی شوتر نقش‌آفرینی Starfield هم‌اکنون برای Xbox Series X/S و PC قابل دریافت بوده و از نظر پایگاه اطلاعاتی استیم (Steam)، در حال حاضر رکورد بیشترین کاربر همزمان بازی «الدر اسکرولز ۵: اسکایریم» (The Elder Scrolls V: Skyrim) را شکسته است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.