بازی اساسینز کرید در ژاپن باید چه چیزهایی را از Ghost of Tsushima یاد بگیرد؟

یوبی‌سافت بعد از مدت‌ها تصمیم گرفته تا بالاخره در بازی جدید فرنچایز اساسینز کرید، با نام رمز Assassin’s Creed Red، طرفداران این مجموعه را به یک ماجراجویی در ژاپن دعوت کند. اما موفقیت چشمگیر Ghost of Tsushima، احتمالا فشار خیلی زیادی را روی تیم سازنده بازی گذاشته و انتظار بازیکنان را خیلی بالا می‌برد.

از همان زمانی که فرنچایز اساسینز کرید برای اولین بار به صنعت گیم معرفی شد تا به امروز، یکی از بزرگترین درخواست‌های طرفداران مجموعه، ساخت نسخه‌ای بود که در ژاپن فئودالی جریان داشته باشد. برای یک فرنچایز با محوریت مخفی‌کاری و ترور، یوبی‌سافت ناگزیر بود تا بالاخره شانس قرار کرفتن در نقش یک نینجا و ماجراجویی در سرزمین خورشید تابان را به بازیکنان این مجموعه هدیه بدهد.

بعد از مدت‌ها و گذشت بیش از یک دهه، آرزوی هواداران بالاخره با Assassin’s Creed Red تحقق می‌یابد. با وجود رقیبی مانند Ghost of Tsushima که بسیاری از استانداردهای این سبک را جا به جا کرده، انتظارات از این بازی یوبی‌سافت شدیدا بالا خواهد بود.

استودیوی ساکرپانچ در سال ۲۰۲۰ بازی Ghost of Tsushima را منتشر کرد و ماجراجویی شگفت انگیزی در جزیره سوشیما را برای بازیکنان محیا کرد، یک تجربه درگیر کننده که به بازیکن اجازه می‌داد تا قدرت کنترل کردن یک سامورایی ماهر را تجربه کند.

به اضافه‌ی مبارزات رو در رو، Ghost of Tsushima بخش مخفی‌کاری را عرضه می‌کرد که از سبک مبارزه نینجاهای ژاپنی الهام می‌گرفت و جهانی وسیع را که همزمان نفس‌گیر و غرق‌کننده بود برای ماجراجویی بازیکن ارائه می‌داد، با وجود همچین امکانات و ویژگی‌هایی این بازی تبدیل به استاندارد جدیدی برای بازی‌هایی با محوریت سامورایی‌ها شد. در نتیجه بازی جدید اساسینز کرید باید استانداردهای سطح بالایی را رعایت کند، چرا که مقایسه شدن این دو بازی پس از عرضه Assassin’s Creed Red، اجتناب‌ناپذیر است.

اساسینز کرید رد، باید در طراحی مبارزات و جهان‌باز با Ghost of Tsushima رقابت کند

بازی اساسینز کرید در ژاپن باید چه چیزهایی را از Ghost of Tsushima یاد بگیرد؟ - ویجیاتوبازی اساسینز کرید در ژاپن باید چه چیزهایی را از Ghost of Tsushima یاد بگیرد؟ - ویجیاتو

یکی از ویژگی‌های برجسته Ghost of Tsushima، طراحی مبارزات آن بود. از مکانیک دوئل و مبارزه رو در رو گرفته تا روش‌های مختلفی که قهرمان داستان، جین ساکای هنگام رویارویی با دشمنان خاصی می‌توانست در مبارزه خود اتخاذ کند. ساکرپانچ عملا احساس مبارزه به عنوان یک سامورایی‌ تعلیم‌دیده را در مخاطب به وجود می‌آورد.

توسعه‌های اخیر اساسینز کرید باعث شده که این فرنچایز سیستم مبارزات پویاتری پیدا کند، اما Assassin’s Creed Red حتی برای تقلید از ظرافت مبارزات Ghost of Tsushima باید گام‌های بلندتری بردارد. بر اساس برخی شایعات، بازی اساسینز کرید در ژاپن دارای یک شخصیت اصلی سامورایی است، بنابراین مبارزه روان و رضایت‌بخش در موفقیت بازی و ماندگاری تجربه آن اثر می‌گذارد.

جزیره سوشیما برای کسانی که در نقش جین ساکای ماجراجویی می‌کردند، بسیار دیدنی بود، اما Assassin’s Creed Red به غیر از جلوه‌های بصری، موارد بیشتری برای رقابت دارد. Ghost of Tsushima برای رسیدن به اهداف ماموریت‌ها شیوه‌ی بسیار نوآورانه‌ای داشت، هیچ نشانی روی نقشه مشخص نمی‌شد و در عوض، بازیکن با دنبال کردن جهت وزش باد می‌توانست به محل مورد نظر برسد که تجربه بازی را واقع‌گرایانه‌تر کرده و همچنین بازیکن را به جستجو در محیط تشویق می‌کرد. سری اساسینز کرید در گذشته بابت علامت‌گذاری ماموریت‌ها روی نقشه و محیط بازی مورد انتقاد قرار گرفته و اگر Assassin’s Creed Red از یک سیستم مینیمالیستی مشابه استفاده نکند، ممکن است گوی رقابت را از دست بدهد.

اساسینز کرید رد باید با داستان Ghost of Tsushima رقابت کند

بازی اساسینز کرید در ژاپن باید چه چیزهایی را از Ghost of Tsushima یاد بگیرد؟ - ویجیاتوبازی اساسینز کرید در ژاپن باید چه چیزهایی را از Ghost of Tsushima یاد بگیرد؟ - ویجیاتو

داستان Ghost of Tsushima یک بازگویی تاثیرگذار از حمله مغول‌ها به جزیره سوشیما است و حول آشفتگی درونی جین ساکای می‌چرخد که با راه و رسم سامورایی‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. داستان بازی به عنوان یک بازگویی تاریخی عالی عمل کرده و بازیکن را همزمان سرگرم کرده و به او اطلاعات می‌دهد، علاوه بر این او را تشویق می‌کند تا در صورت علاقه بیشتر، به مطالعه جداگانه درمورد وقایع آن برهه تاریخی بپردازد. این نوع از الهامات تاریخی، اساسا پایه و بنیادی است که اساسینز کرید در ۱۵ سال گذشته روی آن ساخته شده، اما درحال حاضر ساکرپانچ از یوبی‌سافت پیشی گرفته و Assassin’s Creed Red یا باید زمانی دورتر از وقایع Ghost of Tsushima را انتخاب کند، یا به وقایع تاریخی که در آن بازی نشان داده شده پایبند باشد.

با ظاهر شدن به عنوان برجسته‌ترین بازی جهان‌باز سامورایی، Ghost of Tsushima مسئولیت سنگینی را بر دوش Assassin’s Creed Red قرار داده است. اگرچه بازی بعدی اساسینز کرید نباید یک کپی از روی شاهکار ساکرپانچ باشد، اما انتظارات و مقایسه‌ها به محض منتشر شدن اطلاعاتی درباره Assassin’s Creed Red در راه هستند.

بازی Assassin’s Creed Red می‌تواند با وجود دو شخصیت اصلی سامورایی و نینجا و دو سبک متفاوت و منحصر به فرد گیم‌پلی، نوآوری شگفت انگیزی انجام بدهد. اما باز هم برای رسیدن به موفقیت Ghost of Tsushima، اقدامات زیادی پیش‌رو دارد.

درحال حاضر، طرفداران تنها می‌توانند امیدوار باشند که بازی جدید اساسینز کرید، در ژاپن فئودالی اتفاق می‌افتد که مدت‌ها انتظار آن را داشته‌اند. Assassin’s Creed Red اکنون در دست توسعه است.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.