بازگشت دوباره «مرد عنکبوتی» به صدر جدول فروش (باکس آفیس هفته)

انیمیشن «مرد عنکبوتی؛ میان دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Across the Spider-Verse) در هفته چهارم اکران خود با پشت سر گذاشتن «بنیادین» (Elemental) و «فلش» (The Flash) بار دیگر در صدر جدول فروش قرار گرفت. به ندرت پیش می‌آید که فیلمی در دوران اکران خود به صدر جدول بازگردد، مخصوصا در گرمای فصل تابستان. این انیمیشن که در اولین روزهای اکران موفقیت چشم‌گیری در گیشه بدست آورده و با ۱۲۰.۵ میلیون دلار غوغا به پا کرده بود، در هفته چهارم و طبق پیش‌بینی‌ها با ۱۹.۳۰ میلیون دلار و به طور کل با ۳۱۷.۰۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۵۶۰ میلیون دلار در سطح جهان گوی رقابت را از دیگر فیلم‌های روی پرده ربود.

«مرد عنکبوتی؛ میان دنیای عنکبوتی» با یک داستان مهیج دیگر، انیمیشن جذاب، کارگردانی تحسین‌برانگیز خواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز و جاستین کی تامپسون و صداپیشگی ستارگانی چون شیمیک مور، اسکار آیزاک و هیلی استاینفیلد تا کنون امتیاز ۸.۹ را از مخاطبان و ۸۶ از ۱۰۰ را از منتقدان در متاکریتیک بدست آورده است.

بعد از «مرد عنکبوتی»، انیمیشن «بنیادین» در رتبه دوم قرار دارد. این انیمیشن که با  ۱۸.۴۶ میلیون دلار هفته دوم فروش خود را پشت سر می‌گذارد، به طور کل با ۶۵.۵۱ میلیون دلار به کار خود ادامه می‌دهد. انیمیشن «بنیادین» محصول مشترک دیزنی و پیکسار که هفته اول خود را با فروش ضعیفی آغاز کرده بود، در هفته دوم به نسبت فروش کمتری داشت. فروش بلیت در هفته دوم آن بیشتر از حد انتظار بود و نسبت به آخر هفته قبل تنها ۳۷ درصد کاهش داشت. متاسفانه «بنیادین» بدترین شروع تاریخ مدرن برای پیکسار بود. بنابراین باید به عنوان یک گزینه برای مخاطبان خانوادگی باقی بماند تا برچسب قیمت ۲۰۰ میلیون دلاری خود را توجیه کند و کمی اعتماد را به برند پیکسار بازگرداند.

سومین فیلم جدول باکس آفیس این هفته، «فلش» که در ابتدا از سوی استودیوی برادران وارنر به عنوان «یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تمام دوران» معرفی شده بود، در آخر هفته دوم اکران خود نتوانست جایگاهش را در جدول فروش حفظ کند و در رتبه سوم قرار گرفت. «فلش» با ۱۵.۲۶ میلیون دلار در هفته دوم افت شدید ۷۳ درصدی را تجربه کرد و تا کنون به طور کل توانسته است ۸۷.۶۴ میلیون دلار درآمد داشته باشد. این افت بسیار بیشتر از اقتباس‌های اخیر دی‌سی مانند «بلک آدام» (Black Adam) و «شزم؛ خشم خدایان» (Shazam! Fury of the Gods) است که در نهایت به شکست مالی قابل توجه برای استودیو ختم شد.

در مورد «فلش»، این یک نتیجه فاجعه‌باری برای بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری است، زیرا نشان می‌دهد که فروش بلیت‌ها در اکران سینمایی افزایش پیدا نمی‌کند. این فیلم تاکنون ۸۷ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی و ۱۲۳.۳ میلیون دلار در سطح بین‌المللی به دست آورده و مجموع فروش جهانی را به ۲۱۰.۹ میلیون دلار رسانده است. این فیلم ابرقهرمانی امتیاز ۷.۲ از ۱۰ در IMDb و ۶۵ از ۱۰۰ در راتن تومیتوز بدست آورده است.

فیلم کمدی «هیچ مشکلی نیست» (No Hard Feelings) با بازی جنیفر لارنس با ۱۵ میلیون دلار در ۳۲۰۸ سالن در جایگاه چهارم قرار گرفت. این نتیجه بدی برای یک کمدی معاصر نیست، اما تحلیلگران از فیلم ۴۵ میلیون دلاری سونی که یکی از بزرگ‌ترین ستارگان هالیوود را در فهرست بازیگران خود دارد، انتظار بیشتری داشتند. به عنوان مثال، در اوایل سال جاری، «خرس کوکائینی» (Cocaine Bear) محصول یونیورسال با رتبه R موفق شد در آخر هفته افتتاحیه‌اش ۲۳.۲ میلیون دلار بدست آورد، آن هم بدون اینکه خبری از اسامی درخشان و معروف در فیلم باشد.

«هیچ مشکلی نیست» به کارگردانی جین استوپنیتسکی ۹.۵ میلیون دلار در ۴۸ بازار باکس آفیس بین‌المللی فروش داشت. این فروش امیدوارکننده‌ای است زیرا این سبک از کمدی‌ جذابیت زیادی در خارج از کشور دارد. «هیچ مشکلی نیست» جنیفر لارنس را در نقش یک راننده بداقبال اوبر دنبال می‎کند که آگهی نیازمندی‌های دوستی را می‌پذیرد تا با یک پسر ۱۹ ساله درون‌گرا (با بازی اندرو بارت فلدمن) قبل از رفتن به کالج قرار بگذارد. تماشاگران این فیلم را دوست داشتند و به آن در سینما اسکور امتیاز B+ دادند.

«تبدیل شوندگان: ظهور جانوران» (Transformers: Rise of the Beasts) پارامونت در جمع پنج فیلم برتر باکس آفیس، با ۱۱.۶ میلیون دلار در ۳۵۲۳ سینما فروش در سومین آخر هفته اکرانش ۴۴ درصد افت داشت. تا به امروز، قسمت هفتم «تبدیل شوندگان» ۱۲۲.۹ میلیون دلار در باکس‌آفیس داخلی و ۲۱۸ میلیون دلار در سطح بین‌المللی فروش داشته است. این در حالی است که هزینه تولید آن ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

در رتبه ششم باکس آفیس داخلی، «استروید سیتی» (Asteroid City) ساخته وس اندرسون به فروش ۹ میلیون دلار در ۱۶۷۵ سالن در آخر هفته رسید. این برای اندرسون، فیلمساز آثار هنری محبوبی مانند «خانواده اشرافی تننبام» (The Royal Tenenbaums) و «هتل بزرگ بوداپست» (The Grand Budapest Hotel)، رکوردی فوق‌العاده است. در مقایسه، آخرین فیلم او، «گزارش فرانسوی» (The French Dispatch) در سال ۲۰۲۱، که در تعداد مشابهی از سینماها روی پرده رفت، ۲.۵ میلیون دلار به دست آورد.

داستان فیلم «استروید سیتی» در دهه ۱۹۵۰ اتفاق می‌افتد؛ زمانی که یک رویداد کیهانی یک شهر بیابانی خیالی را به هم می‌ریزد. در این فیلم اسکارلت جوهانسون، جیسون شوارتزمن، مایا هاوک، برایان کرانستون و ده‌ها نفر دیگر از تیم بازیگری ثابت اندرسون ایفای نقش می‌کنند.

فیلم استروید سیتی

لایو اکشن «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid) در جایگاه هفتم جدول باکس آفیس این هفته قرار دارد. این فیلم که بر اساس انیمیشن دیزنی و به کارگردانی راب مارشال ساخته شده است، با ۸.۶۷ میلیون دلار در هفته پنجم اکران و به طور کل ۲۷۰.۲۴ میلیون دلار از ابتدای اکران تا کنون درآمد داشته است. این فیلم با بازی هیلی بیلی و جونا هاوئر کینگ هر هفته فروش کمتری نسبت به قبل داشت و تا کنون توانسته است بیشتر از بودجه تولید ۲۵۰ میلیون دلاری خود فروش داشته باشد.

فیلم ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان بخش ۳» (Guardians of the Galaxy Vol. 3) هشتمین عنوان جدول باکس آفیس است که بعد از هشت هفته همچنان به فروش موفق خود ادامه می‌دهد و با ۳.۵۱ میلیون دلار این هفته به طور کل توانسته است تا حالا ۳۵۱.۱۲ میلیون دلار بفروشد. «نگهبانان کهکشان بخش ۳» توسط جیمز گان کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو باتیستا، کارن گیلان، پام کلمنتیئف، وین دیزل و بردلی کوپر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. در این قسمت اعضای نگهبانان کهکشان وظیفه دارند از راکت مقابل تکامل عالی محافظت کنند.

رتبه نهم باکس آفیس در اختیار کمدی «سیاه شدن» (The Blackening) قرار دارد که در دومین هفته اکران ۳.۰۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. این مبلغ فروش نصف هفته اول اکران بود که می‌تواند به این معنا باشد که مخاطبان نظر چندان مساعدی نسبت به آن نشان ندادند. «سیاه شدن» بعد از دو هفته تنها ۱۲.۲۶ میلیون دلار فرروش داشت که البته با توجه به بودجه اندک تولید ۵ میلیون دلاری رقم قابل توجهی است. «سیاه شدن» به کارگردانی تیم استوری، این موضوع ترسناک رایج را مسخره می‌کند که شخصیت‌های سیاه‌پوست اغلب اولین کسانی هستند که می‌میرند.

در نهایت رتبه دهم جدول باکس آفیس این هفته به فیلم ترسناک اقتباسی «بوگیمن» (The Boogeyman) به کارگردانی راب ساویج تعلق دارد. این فیلم در هفته چهارم اکران خود ۲.۵۴ میلیون دلار و به طور کل تا این لحظه ۳۷.۷۱ میلیون دلار فروخته است. با توجه به این مبلغ فروش، پیش‌بینی‌های هفته‌های قبل درست از آب درآمده است و این فیلم نتوانست آنطور که باید موفق ظاهر شود.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
مرد عنکبوتی؛ میان دنیای عنکبوتی
Spider-Man: Across the Spider-Verse
۴ ۱۹.۳۰ ۳۱۷.۰۵
بنیادین
Elemental
۲ ۱۸.۴۶ ۶۵.۵۱
فلش
The Flash
۲ ۱۵.۲۶ ۸۷.۶۴
هیچ مشکلی نیست
No Hard Feelings
۱ ۱۵.۱۰ ۱۵.۱۰
تبدیل شوندگان؛ ظهور جانوران
Transformers: Rise of the Beasts
۳ ۱۱.۶۰ ۱۲۲.۹۴
استروید سیتی
Asteroid City
۲ ۹.۰۰ ۱۰.۲۱
پری دریایی کوچولو
The Little Mermaid
۵ ۸.۶۷ ۲۷۰.۲۴
نگهبانان کهکشان بخش ۳
Guardians of the Galaxy Vol. 3
۸ ۳.۵۱ ۳۵۱.۱۲
سیاه شدن
The Blackening
۲ ۳.۰۲ ۱۲.۲۶
بوگیمن
The Boogeyman
۴ ۲.۵۴ ۳۷.۷۱

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.

عروسک مرد عنکبوتی بهارگالری مدل Spider Man Stand

۹۴,۰۰۰

تومان

عروسک مدل مرد عنکبوتی ارتفاع 45 سانتی متر

۱۰۰,۰۰۰

تومان

منبع: boxofficemojo

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.