بازسازی Dead Space یکی از بهترین بازی‌های سال است؛ نقدها و نمرات بازی منتشر شد

بازی فضای مرده (Dead Space) یکی از عناوین بسیار خوب در سبک داستانی و ترسناک است. این بازی در ابتدا برای کنسول‌های نسل ۷ در سال ۲۰۰۸ عرضه شد و حال الکترونیک آرتز تصمیم به بازسازی آن گرفت. در ابتدا بسیاری از افراد اعتراض کردند که نیازی به بازسازی فضای مرده نبود. با این حال با عرضه این بازسازی شرکت موتیو (Motive) که مسئول ساخت این بازی بود اثبات کرد بازسازی فضای مرده ارزش تجربه را دارد.

بازی فضای مرده یکی از عناوین بسیار خاص بود. در زمان عرضه نیز این بازی توانست موفقیت بسیار خوبی بدست بیاورد. داستان آن در مورد یک مهندس به نام ایزاک کلارک (Isaac Clarke) است. او مسئول بازسازی یک سفینه بوده که می‌بیند این سفینه به طور کامل از بین رفته و افراد درون آن نیز به هیولا تبدیل شده‌اند. حال شما در نقش کلارک باید تلاش کنید تا در این دنیا دوام بیاورید.

داستان بازی در آینده جریان دارد. به همین دلیل شما با یک فضای خاص روبرو هستید. همین فضای خاص باعث شد تا این بازی طرفداران بسیار زیادی داشته باشد. بازسازی فضای مرده از لحاظ گرافیکی پیشرفت بسیار زیادی نسبت به نسخه اصلی داشته است. این پیشرفت گرافیکی به حدی بوده که کنسول‌های نسل ۹ را به چالش کشیده و یک بازی نسبتاً سنگین است. با این حال جزئیات بازسازی فضای مرده بسیار جذاب بوده که باعث شده جذابیت بازی چندین برابر شود.

بازی فضای مرده توانست از سایت متاکریتیک (Metacritics) نمره ۸۹ و از سایت اپن کریتیک (Open Critic) امتیاز ۹۰ را کسب کند. اکثر منتقدان نیز اعتقاد داشتند که نکته مثبت این بازی تمرکز روی داستان و گرافیک آن است. به این شکل که داستان اصلی بازی حفظ شده و شرکت سازنده تلاشی برای تغییر آن نکرده است. حال با خلاصه نقد‌های بازی فضای مرده با ما همراه باشید.

بررسی بازسازی بازی Dead Space

خلاصه نقد‌های بازی فضای مرده

Inverse – امتیاز ۱۰ از ۱۰

بهبودهای بازی نسبت به قبل بسیار زیاد بوده‌اند. سفینه به طور کامل از نو طراحی شده و داستان بازی نیز نسبت به قبل بهبود زیادی داشته است. از طرفی بازسازی گرافیکی و صحنه‌های بازی نشان داده که استودیوی موتیو توانایی دادن یک جان تازه به بازی فضای مرده را دارد. با وجود اینکه در این مدت بازی فضای مرده اصلی خوب عمر کرده بود، تجربه دوباره من با این بازسازی به سفینه USG Ishimura همچنان جذاب و هیجان انگیز بود.

VG247 – امتیاز ۱۰ از ۱۰

بازی فضای مرده شما را تنها در جایگان ایزاک کلارک قرار نمی‌دهد بلکه شما را وارد ذهن او می‌کند. شما به طور دائم این سؤال را از خود می‌پرسید که آیا چیزی که می‌بیند واقعی است یا نه. شما باید واکنش‌های بسیار سریعی به اطراف خود بدهید تا بازی را جلو ببرید. سفینه بازی بسیار زیبا و دقیق طراحی شده و هرگز شما را ناامید نخواهد کرد. بازی فضای مرده عنوانی است که بسیاری از سازندگان سبک ترسناک می‌توانند از آن بیاموزند.

Screen Rant – امتیاز ۹ از ۱۰

داستان بازی، کرکترهای گسترش یافته و عملکرد بهبود یافته بازی همگی نشان می‌دهند شرکت سازنده تلاش کرده تا بازی جذاب‌تر شود. با این حال کرکترهای بازی همچنان اصالت خود را حفظ کرده و تغییر زیادی نکرده‌اند. چیزی که تمام بازیکنان باید بدانند این است که شرکت موتیو توانسته بازسازی فضای مرده را به بهترین نحو انجام دهد.

Game Rant – امتیاز ۹ از ۱۰

بازسازی فضای مرده از هر لحاظی از بازی اصلی بهتر است. شرکت سازنده از لحاظ گیم‌پلی و گرافیکی بازی را به شدت ارتقاء داده است. از طرفی این بازی محتوای داستانی زیادی داشته و مأموریت‌های جانبی هم به آن اضافه شده است. این بازی همان فضای مرده قدیمی است ولی بسیار بهتر شده است. چیزی که طرفداران این مجموعه قطعاً از آن لذت خواهند برد.

نمرات بازی Dead Space

Games Radar Plus – امتیاز ۹ از ۱۰

فضای مرده شرکت موتیو یک بازسازی است که بهترین نحو انجام شده است. این بازی ترکیبی از حس آشنا و جدید بوده که باعث می‌شود ترسناک بودن بازی بسیار خاص بشود. طراحی دوباره برخی از قسمت‌های بازی به همراه جلوه‌های بصری زیبا همگی باعث شده تا مناطق اصلی این بازی تغییر بسیار زیادی نسبت به قبل داشته باشد. از لحاظ انیمیشن نیز بازی فضای مرده بسیار نسبت به قبل بهتر شده که نشان می‌دهد موتیو تمرکز زیادی روی این بازسازی داشته است.

Game Informer – امتیاز ۹ از ۱۰

به جای اینکه کلاً بازی را از نو طراحی کند، موتیو فضای مرده را بهتر کرده است. این باعث شده تا از لحاظ بصری بازی بهبود زیادی داشته و هسته بازی همچنان ثابت بماند. موارد جدید اضافه شده باعث شده تا این بازی بیشتر لذت بخش باشد. این بازی در اصل به تجربه اول برخورد آیزاک با هیولاها احترام گذاشته و کاری کرده که شما بازی اصلی را فراموش نکنید. این بازی یک ورودی بسیار خوب برای افرادی است که اولین بار مجموعه فضای مرده را تجربه می‌کنند.

Destructoid – امتیاز ۸۵ از ۱۰۰

بازگشت به سفینه‌ی USG Ishimura بسیار لذت بخش است. به همین دلیل فضای مرده همچنان یک ایده بسیار خوب برای کار است. حال بخش موتیو شرکت الکترونیک آرتز توانسته به بهترین نحو مشکلات این بازی را برطرف کند. طرفداران سبک علمی تخیلی و ترسناک قطعاً از این بازی لذت خواهند برد. یک بازگشت شکوهمندانه به یک بازی کلاسیک با گرافیک و داستان زیبا.

بازسازی بازی Dead Space

Push Square – امتیاز ۸ از ۱۰

بازی فضای مرده به بهترین نحو بازگردانده شده است. تجربه اصلی بازی همچنان با تمام قوا وجود داشته و شرکت موتیو محتوای آن را گستردش داده است. مناطق بازی بزرگ‌تر شده و مکانیک‌های بیشتری به آن افزوده شده است. در مقایسه با عناوین جدید و برخی از بازسازی‌ها فضای مرده نمی‌تواند انحصاری بودن برای نسل ۹ را توجیح کند. با این حال این بازی یک عنوان بسیار خوب برای تجربه در سال ۲۰۲۳ است. مخصوصاً اینکه با محتوای جدید این بازی شما به تجربه دوباره آن ترغیب خواهید شد.

VGC – امتیاز ۴ از ۵

بازسازی بسیار زیبای بازی فضای مرده هم نسبت به نسخه اصلی وفادار بوده و هم در بسیاری از جوانب ارتقاء پیدا کرده است. این بازی از لحاظ بصری از نسخه اصلی بسیار بهتر بوده و به روزرسانی‌های بسیار زیادی در زمینه صداگذاری و موارد دیگر داشته است. قطعاً تجربه فضای مرده بدون مشکل نیست ولی مانند گذشته هیجان را به طور کامل به کاربر انتقال می‌دهد.

سایر نمرات بازسازی فضای مرده

  • Twinfinite – امتیاز ۱۰ از ۱۰
  • Gaming Bolt – امتیاز ۱۰ از ۱۰
  • Atomix – امتیاز ۹۶ از ۱۰۰
  • Vandal – امتیاز ۹.۵ از ۱۰
  • Gaming Trend – امتیاز ۹ از ۱۰
  • Game Pressure – امتیاز ۹ از ۱۰
  • Everyeye.it – امتیاز ۹ از ۱۰
  • Playstation Lifestyle – امتیاز ۹۰ از ۱۰۰
  • God is Geek – امتیاز ۹۰ از ۱۰۰
  • Playstation Universe – امتیاز ۹ از ۱۰
  • Wccftech – امتیاز ۸ از ۱۰
  • Metro Game Central – امتیاز ۷ از ۱۰

کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

۱,۷۸۳,۹۶۰

تومان

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

۲,۱۵۰,۰۰۰

تومان

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.