بازدید وزیر خارجه سودان از از خانه فناوری و نوآوری ایران

وزیر خارجه سودان و هیات همراه امروز ۱۷ بهمن ماه از خانه فناوری و نوآوری ایران (آی‌هیت) بازدید ‌و بر گسترش همکاری‌ها و تعاملات علمی و فناوری میان ایران و سودان تاکید کردند.

امیر حسین میرآبادی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری نیز در نشستی که با وزیر خارجه سودان داشت، بر ضرورت افزایش تعاملات میان دو کشور در حوزه‌های علمی و فناورانه تاکید کرد و گفت: فرصت‌های زیادی برای همکاری در حوزه علم و فناوری بین ایران و سودان وجود دارد. متولی توسعه فناوری در ایران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری است و نزدیک به دو سال پیش، این معاونت متعهد شد تا ضمن توسعه فناوری، بحث تاثیرگذاری فناوری بر زندگی و اقتصاد جامعه را هم در دستور کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: ایران و سودان می‌توانند در زمینه‌های مختلفی با هم همکاری کنند و ما علاقه‌مند هستیم که این همکاری را با شما توسعه دهیم. کشور ما از چیزی حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان و تعداد زیادی استارتاپ و پارک‌های علم و فناوری برخوردار است و ظرفیت خوبی برای همکاری با شما در ایران فراهم است.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی با بیان اینکه در حوزه توسعه صنعتی آماده همکاری با سودان هستیم، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی در ایران هستند که آماده و علاقه‌مند به همکاری با شرکت‌های آفریقایی هستند. دولت‌ها هم در ضرورت این همکاری‌ها اتفاق نظر دارند؛ از این رو از آمادگی لازم برای انتقال فناوری و توسعه تکنولوژی با سودان برخوردار هستیم.

علی‌الصادق علی‌الحسین، وزیر امور خارجه سودان طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: برای من جای خوشحالی است که کشورهای اسلامی همچون ایران در حوزه‌های فناورانه رشد چشمگیر داشته‌اند. در دنیای امروز به کشوری که علم و قدرت کافی نداشته باشد، احترام نمی‌گذارند و از این رو، ما باید توسعه پیدا کنیم و با مبادله تجاربمان همه مسلمانان را از این موهبت بهره‌مند کنیم.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی ادامه داد: سودان کشور بسیار بزرگ و وسیعی است، ۵۰ میلیون جمعیت دارد و از اراضی کشاورزی وسیعی برخوردار است. اما واقعیت این است که بدون استفاده از تکنولوژی نمی‌توان از این منابع استفاده کرد. امیدوارم بتوانیم با پیدا کردن زمینه‌های مشترک همکاری علمی و فناورانه را با هم عملیاتی کنیم.

نوشته بازدید وزیر خارجه سودان از از خانه فناوری و نوآوری ایران اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.