بازار گوشی های هوشمند هند در فصل آخر ۲۰۲۳ رشدی چشمگیر در فروش را تجربه کرد

در سال ۲۰۲۳، بازار گوشی‌ های هوشمند هند کاهش جزئی در فروش را تجربه کرد. فروش کلی گوشی‌های هوشمند در هند به ۱۴۸.۶ میلیون دستگاه رسید که افت ۲ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. با این حال، سه ماهه پایانی سالانه رشد امیدوارکننده ۲۰ درصدی را با ۳۸.۹ میلیون دستگاه نشان داد. این ثبات کلی به تقاضای شدید در ایام تعطیلات نسبت داده شد.

سامسونگ در سه ماهه چهارم با ۲۰ درصد سهم و فروش ۷.۶ میلیون دستگاه پیشتاز بازار بود و پس از آن شیائومی با ۷.۲ میلیون دستگاه در رتبه بعدی قرار گرفت. ویوو ، ریلمی و اوپو نیز در بین پنج برند برتر قرار گرفتند. در کل سال، سامسونگ در صدر باقی ماند، اگرچه سهم بازار آن اندکی کاهش یافت.

بازار گوشی های هوشمند هند در فصل آخر 2023 رشدی چشمگیر در فروش را تجربه کرد

ویوو با فروش ۲۸.۶ میلیون گوشی‌ هوشمند ۳ درصد در مقایسه با فروش سال ۲۰۲۲ در بازار هند پیشرفت کرد. از آن طرف، فروش گوشی‌های شیائومی در بازار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته آن، ۱۵ درصد کاهش یافت و به ۲۵.۱ میلیون در سال ۲۰۲۳ رسید. به همین ترتیب، ریلمی نیز با افت فروش ۱۶ درصدی، در سال گذشته، ۱۷.۴ میلیون گوشی در بازار هند به فروش رساند.

علیرغم مواجهه با چالش هایی مانند مشکلات موجودی و تورم، انعطاف‌پذیری بازار در سال ۲۰۲۳ با بهبود اعتماد مصرف‌کننده و عملکرد قوی در ایام تعطیلات آخر سال تقویت شد. در سال گذشته شاهد رشد قابل‌توجه در بخش گوشی‌های هوشمند پرمیوم بودیم که توسط برندهایی مانند اپل و سامسونگ ارائه می‌شوند.

Sanyam Chaurasia، تحلیلگر ارشد Canalys، موفقیت برندهایی مانند شیائومی و ریلمی را در گسترش حضور آفلاین و متعادل‌کردن کانال‌های ارسال خود برجسته کرد. بازار شاهد افزایش فروش آفلاین برای این برندها بود که سهم قابل‌توجهی در فروش کلی آنها داشت.

گوشی‌های هوشمند ۵G نقش مهمی در بازار ایفا کردند و مدل‌های مقرون‌به‌صرفه باعث رشد شدند. Canalys پیش‌بینی می‌کند که بازار گوشی‌های هوشمند هند در سال ۲۰۲۴ به رشد خود ادامه خواهد داد، که این امر توسط تلفن‌های ۵G با قیمت مناسب و چرخه جایگزینی از دوره همه‌گیری تغذیه می‌شود. با این حال، افزایش هزینه‌های مواد یک چالش برای تولیدکنندگان است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.