ایکس‌باکس به‌دنبال راه‌اندازی یک اپ‌استور موبایل برای رقابت با اپل و گوگل است

مایکروسافت با خرید اکتیویژن و بلیزارد (Activision Blizzard) درب‌های زیادی را برای آینده خود باز کرد. برخی از بزرگترین عناوین بازی ساخته شده در تاریخ بازی‌های ویدئویی بدست این دو شرکت بوده و به همین دلیل مایکروسافت با برنامه‌ریزی خوب می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد. نکته اینجاست که عناوین اکتیویژن بلیزارد تنها به پلتفرم کنسول و کامپیوتر محدود نمی‌شود. بلکه بازی‌های موبایل بزرگی هم توسط این دو شرکت ساخته شده‌اند.

حال برنامه آینده مایکروسافت مانند گوگل پلی و اپ استور خواهد بود. البته در حال حاضر مایکروسافت درگیر دادگاه CMA انگلیس برای خرید اکتیویژن بلیزارد است. تا الان مایکروسافت نقش فعالی در زمینه عناوین بازی موبایل نداشت. حال اکتیویژن بلیزارد می‌تواند از درسی که در این مدت در بازار موبایل گرفته استفاده کرده و به مایکروسافت در این زمینه کمک کند.

یکی از شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی موبایل به نام کینگ (King) جزئی از اکتیویژن بلیزارد است. همینطور اینکه در کنار این مورد این شرکت‌ها در حال عرضه عناوین جانبی از مجموعه‌های اصلی خود روی موبایل هستند. از این موارد می‌توان به دیابلو ایمورتال (Diablo Immortal) و ندای وظیفه موبایل (Call of Duty Mobile) اشاره کرد. هر دو عنوان نیز رایگان بودند.

call of duty mobile

ایکس‌باکس به دنبال این است که کاربران جدیدی را به سمت پلتفرم همراه خود جذب کند. این شرکت می‌تواند از اعتبار خود در زمینه کنسول استفاده کرده و طرفداران خود را در پلتفرم موبایل جذب کند. هدف اصلی مایکروسافت این است که کاربران اپ استور و گوگل پلی را به پلتفرم خود بیاورد که کار بسیار دشواری است.

در حال حاضر پلتفرم بازی‌های موبایل به شدت پرطرفدار است. از طرفی به دلیل کاربران زیاد، پتانسیل آن هم بیشتر از پلتفرم‌های دیگر است. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها مثل الکترونیک آرتز بخشی از موفقیت سال گذشته خود را مدیون این پلتفرم هستند. مایکروسافت اعلام کرد که برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی از سیستم باز خود استفاده خواهد کرد. به این معنا که شرکت‌های ثانویه می‌توانند فروشگاه خود را روی پلتفرم ایکس‌باکس داشته باشند. حتی با سیستم پرداخت درون برنامه‌ای می‌توانند درآمد جداگانه داشته باشند.

این آزادی عملی که مایکروسافت ارائه می‌دهد برای سازندگان بازی موبایل بسیار جذاب خواهد بود. به همین دلیل قطعاً به این پلتفرم جذب خواهند شد. چندی پیش یکی از سازندگان بازی اعلام کرد که فروشگاه‌های اینترنتی خارج از سیستم اپل و گوگل منبع درآمد بسیار خوبی برای این شرکت‌ها هستند. از این رو این شرکت‌ها از حضور فروشگاه‌های دیگر استقبال می‌کنند.

مایکروسافت با استفاده از اعتبار خود می‌تواند بسیار خوب در این زمینه عمل کند. مخصوصاً با این سیستم آزادی عمل برای سازندگان، قطعاً رشد سریعی در دنیای موبایل خواهد داشت.

منبع: Gamedeveloper.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.