این چادر مسافرتی برق تولید می‌کند

شرکت Jackery، ارائه‌دهنده‌ی سیستم‌های خورشیدی قابل‌حمل، توانسته است چادر مسافرتی بالای خودرو را به مبدل انرژی‌ خورشیدی قدرتمندی مجهز کند که می‌تواند وسیله‌ای بسیار کاربردی برای تأمین برق در سفرهای چند‌روزه‌ی طبیعت‌گردی باشد.

بر‌اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی رسمی، چادر جکری فعلاً در حد طرح مفهومی برای نمایش در CES 2024 است؛ اما جکری می‌گوید که تا پایان سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه خواهد رسید.

پنل خورشیدی تاشوی جکری همراه با باتری از روبرو
پنل‌های خورشیدی جمع‌شونده به‌همراه باتری

جکری ادعا می‌کند که پنل‌های خورشیدی تاشو‌ این سیستم، زمانی‌که خودرو پارک شده و پنل‌ها به‌سمت جنوب قرار گرفته باشد، تا یک کیلووات برق تولید می‌کند؛ بنابراین، خواهد توانست بین ۴ تا ۵ کیلووات‌ساعت انرژی تولید کند.

چادر مسافرتی بالای خودرو در کوهستان با پنل خورشیدی نمای پشت

به‌غیر از جکری، شرکت‌های دیگری نیز چادر‌های مجهز به پنل‌های خورشیدی را در بالای خودرو نصب می‌کنند؛ اما این‌ پنل‌ها معمولاً از نوع انعطاف‌پذیر و سبک هستند تا جلو جمع‌شدن چادر را نگیرند و به‌دلیل تطابق‌نداشتن در ابعاد، به‌ندرت تمام سطح چادر را پوشش می‌دهند که به افت بازدهی در تبدیل انرژی خورشیدی منجر می‌شود.

چادر بالای خودروی جکری به‌لطف پر‌کردن کل سقف با سلول‌های خورشیدی، توان تولید‌شده را به حداکثر می‌رساند.

مقاله‌های مرتبط

سیستم خورشیدی همراه چادر جکری، باتری جداگانه‌ای با ظرفیت ۱٫۲۶ کیلووات‌ساعت موسوم‌ به E1000 Plus را تغذیه می‌کند که دو کیلووات خروجی AC می‌تواند تولید کند. این مقدار برای تأمین برق کولر گازی قابل‌حمل ۱٬۱۵۰ واتی به‌مدت یک ساعت و یخچال خودرو ۶۰ واتی به‌مدت ۴۵ ساعت یا یک غذاساز برقی ۹۰۰ واتی به‌‌مدت یک ساعت کفایت می‌کند.

طرح مفهومی چادر از تشک فوم حافظه‌دار، عایق، نور قابل‌تنظیم با کنترل رنگ و پارچه‌ی ضدآب با پنجره‌های تاریک‌کننده تشکیل شده است؛ اما تولید‌کننده‌ی آن مشخص نیست.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.