این پوست هیدروژلی جدید با داشتن ویژگی هپتیک لمسی VR و AR را شبیه‌سازی می‌کند

در حالی که فناوری گام‌های بزرگی در غوطه‌ور کردن چشم‌ها و گوش‌ها ما در دنیای مجازی برداشته است، درگیر کردن حواس دیگر مانند لامسه دشوارتر است.

اما مهندسان دانشگاه سیتی هنگ کنگ اکنون WeTac را توسعه داده‌اند، یک “پوست” الکترونیکی نازک و پوشیدنی که بازخورد لمسی را به کاربران در VR و AR می‌دهد.

هیچ کمبودی در دستگاه‌های پوشیدنی که به کاربران اجازه می‌دهند اشیاء مجازی را دستکاری کنند و بازخورد لمسی از آن‌ها دریافت کنند، وجود ندارد. اما بیشتر اوقات این دستگاه‌ها بزرگ و حجیم هستند و نیاز به تنظیمات پیچیده و درهم‌تنیدگی سیم‌ها کاربر را آزار می‌دهند.

سیستم WeTac از یک هیدروژل لاستیکی ساخته شده است که به کف دست و جلوی انگشتان می‌چسبد و به یک باتری کوچک و سیستم ارتباطی بلوتوث متصل است که در یک وصله ۵ سانتی‌متر مربعی (۰.۸ متر مربع) روی ساعد قرار دارد. این باتری را می‌توان به صورت بی‌سیم شارژ کرد.

این هیدروژل دارای ۳۲ الکترود است که در کف دست، شست و انگشتان پخش می‌شوند و جریان‌های الکتریکی برای ایجاد حس لامسه از طریق آن‌ها ارسال می‌شود. با تحریک ترکیبات خاصی از این الکترود‌ها در توان‌های مختلف، سیستم WeTac می‌تواند طیف وسیعی از تجربیات را شبیه‌سازی کند.

در دمو‌ها، این شامل گرفتن یک توپ تنیس یا احساس راه رفتن موش مجازی روی دست است. حتی می‌توان احساسات را ناخوشایند (اما نه دردناک) افزایش داد تا برای اعمالی مانند لمس یک کاکتوس دیجیتال، کمی بازخورد منفی ارائه کند.

این تیم می‌گوید این سیستم می‌تواند با واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده همسان شود، که می‌تواند منجر به موارد کاربرد جالب شود.

به این ترتیب ، واقعاً می‌توانید ریتم بریدن بلوک‌ها را در Beat Saber در VR حس کنید، یا در حین گرفتن پوکمون در پارک در AR، یک Pikachu را نوازش کنید!

حتی می‌تواند به کاربران کمک کند تا ربات‌ها را از راه دور کنترل کنند و حس لامسه‌ای را که ربات درک می‌کند به اپراتور انسانی خود منتقل کند.

این تحقیق در مجله Nature Machine Intelligence منتشر شده.

منبع: دانشگاه سیتی هنگ کنگ

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.