این لپ تاپ یک کنسول بازی دستی است

gpd win mini 2024 65e2bf0d412e5bb22d866fc2

GPD، یکی از معروف‌ترین برندهای سازنده‌ی کامپیوتر شخصی دستی در چین، با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق)، از کنسول GPD Win Mini 2024 رونمایی کرد. این دستگاه، مثل کنسول دستی ایسوس مدل ROG Ally از نمایشگر ۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی با وضوح ۱۰۸۰p بهره می‌برد و از نرخ نوسازی تطبیقی (VRR) و همچنین فناوری FreeSync Premium پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از نرخ نوسازی تطبیقی و FreeSync Premium باعث می‌شود GPD Win Mini 2024 نسبت‌ به محصولات رقیب ازجمله Ayaneo Flip DS که دو نمایشگر دارد، به گزینه‌ای بسیار جذاب تبدیل شود، زیرا این محصول کیبورد نیز دارد.

GPD Win Mini به‌جای پورت OCuLink از درگاه USB-A معمولی بهره می‌برد و از USB 4 با سرعت انتقال داده‌‌ی ۴۰ گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند.

قلب تپنده‌ی محصول، پردازنده ای ام دی مدل Ryzen 7 8840U است و خریداران می‌توانند آن را حداقل با ۵۱۲ گیگابایت و حداکثر با دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع PCIe NVMe Gen 4 سفارش دهند.

از دیگر ویژگی‌های GPD Win Mini 2024 می‌توان به ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5 اشاره کرد. این محصول همچنین از باتری ۴۴٫۲۴ وات‌ساعتی بهره می‌برد و اسپیکر دوگانه دارد.

مقالات مرتبط:

GPD Win Mini 2024 از دی‌پد با طرحی شبیه دی‌پد پیش‌فرض دسته‌ی ایکس باکس سری ایکس بهره می‌برد و از تریگرهای آنالوگ استفاده می‌کند. شرکت سازنده‌ی محصول اعلام کرده تعداد زیادی دسته‌ی قابل اتصال برای کنسول جدیدش عرضه خواهد شد که در ساخت آن‌ها از طراحی دسته‌ی DualSense کنسول بازی سونی مدل پلی‌ استیشن ۵ الهام گرفته شده است.

نکته‌ی مهم دیگر اینکه کنسول جدید GPD مثل همه‌ی محصولات این شرکت از کیبورد کوچک بهره می‌برد و می‌توان به‌عنوان لپ‌تاپ نیز از آن استفاده کرد. GPD Win Mini 2024 درحال‌حاضر در پلتفرم جمع‌آوری سرمایه‌ی Indiegogo برای پیش‌فروش دردسترس قرار دارد. قیمت کنسول بازی GPD از ۸۸۰ دلار برای مدل پایه شروع می‌شود و بهترین مدل آن با برچسب قیمت ۱٬۶۵۴ دلار به‌فروش می‌رسد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.