این قایق روی آب پرواز می‌کند

گروه قایقرانی پولیتو(PoliTo) گروهی متشکل از ۹۰ دانشجو از دانشگاه پلی‌تکنیک تورین، قایق خود را در نمایشگاه «Maker Faire Rome ۲۰۲۳» به نمایش گذاشته‌اند که به معنای واقعی کلمه می‌تواند بر روی آب پرواز کند.

به گزارش آی‌ای، ‌سارا کانتالینی(Sara Cantalini) دانشجوی مهندسی مکانیک از دانشگاه پلی تکنیک تورین و یکی از اعضای تیم این قایق جدید با اشاره به قایق می‌گوید: این یک قایق است که روی آب پرواز می‌کند. این قایق از نیروی بالابر تولید شده توسط افزونه‌ها برای بالا رفتن استفاده می‌کند و با سیستم کنترلی که ثبات قایق را تنظیم می‌کند به پرواز ادامه می‌دهد.

او افزود که سیستم کنترل، مهندسی‌ترین بخش قایق است زیرا هم به تنظیم مکانیکی و هم الکترونیکی نیاز دارد. فرآیند مکانیکی طبیعی است زیرا از حرکت امواج ناشی می‌شود در حالی که فرآیند الکترونیکی از طریق حسگرهای اولتراسونیک به دست می‌آید.

موتوری به شکل حشره شب پره به همه این موارد نیرو می‌رساند. اما بهترین چیز در مورد کشتی این است که دوستدار محیط زیست است.

کانتالینی توضیح داد: بیایید در مورد مواد صحبت کنیم زیرا قایق تا حد زیادی سازگار با محیط زیست است زیرا ما از الیاف معدنی با رزین استفاده می‌کنیم در حالی که قالب‌ها از ام‌دی‌اف هستند. پایه‌ها همچنین قابل بازیافت هستند در حالی که بیشتر مواد قایق سازگار هستند.

کانتالینی گفت: ما مقالات زیادی در مورد این قایق نوشتیم، در مورد پایداری مواد و این واقعیت که می‌توانیم مواد را مجدد استفاده کنیم.

در نهایت، ترکیب چوب اوکوم(Okume) و بالسا(balsa)، موادی که سبک وزن هستند، به مهندسان اجازه می‌دهد تا وزن کل قایق را به حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم کاهش دهند در حالی که بدنه تقریبا ۱۸ کیلوگرم است.

بنابراین در نهایت، بالاترین سرعتی که می‌توانیم به آن دست یابیم ۱۷ گره یعنی معادل ۳۵ کیلومتر در ساعت است.

نوشته این قایق روی آب پرواز می‌کند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.