این فناوری جدید فضایی از ابتلا به عفونت بیمارستانی جلوگیری می‌کند

62984141

محققان با استفاده از فناوری فضایی تلاش کردند تا از ابتلا به عفونت کشنده بیمارستانی جلوگیری کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از دانشگاه ساوتمتهون با کمک فناوری فضایی از ابتلا به عفونت بیمارستانی کشنده جلوگیری خواهند کرد. در حال حاضر با استفاده از این فناوری می‌توان چالش‌هایی از قبیل عفونت بیمارستانی و انتشار کربن را برطرف کرد.

دکتر مین کوان کیم تلاش کرده تا به انطباق این فناوری فضایی برای استفاده در زمین بپردازد. در حال حاضر این فناوری به صورت آزمایشی در بیمارستان رویال شهرستان وینچستر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این پروژه به نام پاستا یا همان دستگاه استریلیزه کننده و تصفیه هوا با پلاسما، از فناوری پلاسما موجود در فناوری‌های فضایی نظیر موشک فالکون ۹ استفاده خواهد شد.

به گفته کی در فضا معمولا از حرکت فیزیکی برنامه‌ها استفاده می‌شود. اکنون ما نیز در زمین به بررسی ویژگی‌های شیمیایی با هدف از بین بردن عوامل بیماری زا و ویروس‌ها جاد کننده عفونت‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی هستیم. طبق آمار سالانه دود ۳۰۰ هزار بیمار در انگلیس به ویروس و عفونت بیمارستانی که از طریق هوا منتقل شده مبتلا می‌شوند. این در حالی است که این بیماران در بیمارستان تحت درمان پزشکی قرار دارند. هدف اصلی از انجام این پژوهش نیز رفع مشکل بیماران و کمک به محافظت آنان در بیمارستان‌ها است.

پژوهشگران معتقدند روی زمین نیز امکان استفاده از فناوری‌هایی برای ضدعفونی کردن هوا وجود دارد. برای این کار آزمایشی با استفاده از هوای تصفیه شده با پلاسما و تزریق آن به آب انجام شد. در زمان استفاده از پلاسما و تولید آن برخی گونه‌های واکنشی نیز تولید می‌شوند. با استفاده از این روش پاتوژن‌ها تصور می‌کنند در معرض تهدیدات خارجی قرار گرفته این موضوع باعث می‌شود که هیدروپراکسید بتواند عامل از بین برنده بیماری زای بیشتری را تولید کند. در نهایت با تزریق هوای تصفیه شده به آب و با کمک یک نشانگر آبی میزان موفقیت پلاسمای تصفیه شده بی حذف آلاینده‌ها بررسی شد.

آزمایش بیولوژیکی اولیه و نتایج آن نشان می‌دهد با استفاده از این روش می‌توان بیش از ۹۹ درصد از پاتوژن‌ها را حذف کرد. بنابراین در آینده می‌توان بدون نیاز به فیلترها و فن‌ها بدون تجزیه ترکیبات شیمیایی می‌توان از این روش برای حذف پاتوژن‌های مضر استفاده کرد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.