این عکس‌های شگفت‌انگیز با دوربین گوشی ثبت شده‌اند [+تصاویر]

20240130 133249 800x600 1

سامسونگ چهار گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا را با بالن‌های استراتوسفری به فضا فرستاد تا عکس‌های شگفت‌انگیز با دوربین گوشی از غرب ایالات متحده را ثبت کنند.

سامسونگ چهار نسخه یکسان از یک سازه سبک وزن فیبر کربنی که حامل گوشی Galaxy S24 Ultra بود را با یک بالون استراتوسفر پر از هیدروژن به فضا فرستاد تا عکس‌هایی زیبا از زمین ثبت کند. در طول پرواز، هر سازه به ارتفاع بیش از ۳۶ کیلومتر از سطح زمین بالا رفت، زیرا هر گوشی هوشمند به طور دوره ای عکس می‌گرفت. نتیجه بیش از ۱۵۰ عکس دیدنی با وضوح بالا از غرب ایالات متحده بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ثبت عکس‌های شگفت‌انگیز با دوربین گوشی گلکسی S24 Ultra

سامسونگ دو نسخه از سازه فیبر کربنی را ساخت و طراحی کرد و در نهایت یک طرح را انتخاب کرد که چهار بار برای سفر به استراتوسفر تکرار شود. از نظر فنی، استراتوسفر واقعاً فضا نیست، اما ارتفاع نزدیک به ۳۶ کیلومتری از سطح زمین به طور قابل توجهی بالاتر از ارتفاع پرواز هواپیماهای تجاری است.

پس از انتخاب طرح نهایی، سامسونگ چهار بالن استراتوسفر را از چهار مکان مختلف به فضا پرتاب کرد: لس آنجلس، لاس وگاس، کوه‌های سیرا نوادا و گرند کانیون. این شرکت می‌گوید این مکان‌ها «برای ثبت تنوعی از مناظر انتخاب شده‌اند که واقعاً قابلیت‌های S24 Ultra را مورد آزمایش قرار می‌دهند».

پس از ساخت سکوها و نهایی شدن پروازهای برنامه ریزی شده، در واقع تصویربرداری کمتر از یک هفته طول کشید تا تیم‌ها چهار سکوی هوایی را بین ۲۵ ژانویه تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ پرتاب کنند.

گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا نیز فقط وظیفه عکس‌برداری با فاصله کانونی یکسان را نداشتند، زیرا عکس‌هایی که سامسونگ به اشتراک گذاشته ترکیبی از لنزهای اولتراواید، لنز اپتیکال ۵ برابری و دوربین اصلی استفاده می‌کردند.

هنگامی که زمان بازگرداندن سازه‌ها به زمین رسید، تیم پشتیبانی گاز هیدروژن بالن را تخلیه کردند و چتر نجات را مستقر کردند و به سازه‌ها اجازه دادند با سرعت حدود ۸ کیلومتر در ساعت به زمین برگردند. این تیم توانست موقعیت مکانی آنها را هنگام فرود ردیابی کند و گوشی‌های هوشمند را از قفس‌هایشان بیرون بیاورد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ثبت عکس‌های شگفت‌انگیز با دوربین گوشی گلکسی S24 Ultra از زمین چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: petapixel

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.