این ساعت هوشمند ارزان را نخرید

nothing cmf smartwatch 656ee893aa317a3c95bd983b

دو نسل گوشی ناتینگ یعنی ناتینگ فون ۱ و ناتینگ فون ۲ در گذشته به‌دلیل نرم‌افزار بسیار مینیمال و قابلیت‌های شخصی‌سازی عالی مورد تحسین قرار گرفته‌اند اما در ماه جاری از نظر امنیت اوقات خوبی را سپری نکرده است.

پس‌ از شکست Nothing Chats که مشکلات زیادی برای این شرکت ایجاد کرد، ناتینگ با چالش امنیتی دیگری مواجه شده است. این‌بار شاهد بروز مشکل در پلتفرم CMF هستیم که از آن در ساعت‌ هوشمند مقرون‌به‌صرفه، هدفون‌ و شارژرهای این برند استفاده می‌شود. این باگ امنیتی به‌طور خاص به برنامه‌ی CMF Watch ارتباط دارد.

سیستم‌عامل ساعت هوشمند CMF Watch کاربران را ملزم می‌کرد با تایپ ایمیل و رمزعبور، حساب کاربری بسازند و سپس داده‌ها را رمزنگاری می‌کند. به‌هر حال پلتفرم مذکور روش رمزگشایی داده‌ها را دردسترس قرار داده است و این یعنی هکرها می‌توانند به‌راحتی به اطلاعات حساس کاربران دست یابند.

براساس داده‌های سایت CMF، ناتینگ بخشی از مشکلات رمزنگاری نرم‌افزاری خود را با انتشار به‌روزرسانی برطرف کرده است اما آدرس ایمیل کاربران از نظر فنی همچنان درمعرض خطر قرار دارد. به‌هرحال ناتینگ در بیانیه‌ای به تلاش برای رفع مشکل اشاره کرد.

اینکه ناتینگ اقداماتی برای رفع مشکلات امنیتی نرم‌افزار خود انجام داده بسیار خوب به‌نظر می‌رسد؛اما شرکت مذکور همچنان درمعرض خطر قرار دارد و این موضوع نگران‌کننده است. CMF به‌عنوان برند تازه‌کار نباید با مشکلات امنیتی مواجه شود و امیدواریم کارل پی و تیمش از تجربه‌ی خود درس بگیرند و برای اطمینان از امنیت برنامه‌هایشان تلاش کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.